Borac neslomljivog duha: Čudo iz '76. se ne zaboravlja

Formula 1 21. svi 20198:50 > 8:58
Allsport UK /Allsport

Simbol hrabrosti u Formuli 1, Niki Lauda, preminuo je u 71. godini u krugu obitelji.

 Borac neslomiljivog duha, kako su znali opisivati Nikija Laudu preminuo je u 71. godini. Nema sumnje, bio je jedan od najvećih vozača u Formuli 1 koji je osvojio tri naslova, dva s Ferrarijem (1975. i 1977.) te jedan McLarenom 1984. godine.

Povezano

Iako su njegovi imućni roditelji bili protiv karijere u automoto sportu, on od svojih snova nije odustao. Roditelji su čak vezama pokušavali spriječiti sponzore da ulože u njega. Na sreću, u tome nisu uspjeli, njegova volja bila je puno veča.

– Mnogi ljudi kritiziraju Formulu 1 kao nepotrebni rizik, ali kakav bi bio svijet da radimo samo ono što je nužno – pričao je Lauda kojeg će svijet Formule 1 pamtiti i kako čovjeka koji se borio za zaštitu sebe i svojih kolega.

Nitko ne zaboravlja njegovu zastrašujuću nesreću 1976. na stadio u Nürburgringu. Izgubio je kontrolu nad bolidom u drugom krugu, okrenuo se nekoliko puta, da bi se nakon svega bolid i zapalio. Na stazi je na njegov bolid naletio i Brett Lunger. Lauda je bio zarobljen u zapaljenom bolidu, da bi ga nakon nekog vremena ostali vozači uspjeli izvući iz plamena.

– Da sam još deset sekundi bio unutra, umro bih – pričao je Lauda.

U bolnicu je stigao s opeklinama trećeg stupnja, ali i teško oštećenim plućima zbog udisanja otrovnih plinova. Sljedećih nekoliko dana bio je na rubu, pao je u komu, već je u bolnici bio i svećenik jer se mislilo da će preminuti.

Mike Powell/Allsport

 A onda čudo, 42 dana kasnije Lauda je već bio u bolidu i na Velikoj nagradi Italije stigao do četvrtog mjesta, iako je zbog tehničke pogreške pri postavkama bolida morao startati zadnji.

– Rekao sam tada i kasnije da sam pobijedio svoj strah brzo i jasno. To je bila laž. U Monzi me bilo nevjerojatno strah, ali to je bila najbolja stvar za moje fizičko i mentalno stanje – priznao je Lauda.

Ožiljke od te nesreće nosio je do kraja života, života u kojem su dvaput presađivati bubrezi, života u kojem je prošao transplataciju pluća. Danas njegovu smrt oplakuju svi ljubitelji Formule 1 jer otišao je jedan od najvećih.