Kome će više odgovarati brza ulična staza u Bakuu?

Automoto 8. lip 202217:52 > 17:53 0 komentara
GuliverImages

Osma utrka F1 prvenstva vozi se na ulicama glavnoga grada Azerbajdžana gdje nas čeka još jedna uzbudljiva borba Ferrarija i Red Bulla – može li Ferrari uzvratiti udarac nakon razočaravajućega Monaka ili će Red Bull upisati petu pobjedu zaredom na stazi koja bi im trebala više odgovarati od Monaka?

Broj utrka: 4 (2017. – 2019., 2021.)
Broj krugova: 71
Duljina kruga: 6003 m

Duljina utrke: 306.049 km
Rekord kruga u utrci: 1:43.009 (Charles Leclerc, Ferrari SF90, 2019.)
Apsolutni rekord kruga: 1:40.495 (Valtteri Bottas, Mercedes W10, Q3, 2019.)

Rekordi

Pobjede: Ricciardo, Hamilton, Bottas i Perez (1); Red Bull i Mercedes (2)
Pole positioni: Hamilton, Vettel, Bottas i Leclerc (1); Mercedes i Ferrari (2)
Najbrži krugovi: Vettel, Bottas, Leclerc i Verstappen (1); Ferrari (2)
Pobjednička postolja: Hamilton, Bottas, Vettel i Perez (2); Mercedes (4)

Prvi startni red: Lewis Hamilton (4); Mercedes (6)
Utrka u vodstvu: Lewis Hamilton (4); Mercedes i Ferrari (4)
Bodovi: Sebastian Vettel (57), Mercedes (96)

maxf1.net

Utrka

Kako se prva utrka u Bakuu zvala VN Europe, prisjetit ćemo se povijesti VN Europe jer se 2017. vozi prva VN Azerbajdžana, donosi MAXF1.net.

Velika Nagrada Europe prvi put se vozila 1983., a do danas se vozila na pet različitih staza – na Nurburgringu, uličnoj stazi u Valenciji, Brands Hatchu, Jerezu i Doningtonu.

Po prvi puta u povijesti Formule 1 utrka vozila u Azerbejdžanu, točnije na ulicama glavnog grada Bakua. Velika Nagrada doduše nije nosila ime te zemlje, nego se zvala VN Europe, ali nova utrka u kalendaru svakako je izazvala veliki interes i proširila utjecaj Formule 1. Azerbejdžan je tek druga utrka koja se vozia u zemlji bivšeg SSSR-a nakon Rusije koja je prvi puta domaćin bila 2014. u Sochiju i tek treća utrka iza nekadašnje Željezne zavjese (prva je Mađarska).

Nova ulična staza zove se Baku City Circuit i prolazi kroz centar Bakua, a konfiguraciju je osmislio poznati (i trenutno jedini) dizajner F1 staza Nijemac Hermann Tilke. Iako su njegove staze vrlo slične jedna drugoj, ova će zbog gradskog okruženja ipak biti nešto posebno.

“Naš je zadatak za Tilke Engineering bio jednostavan – stvorite jedinstvenu stazu koja će Veliku Nagradu u Bakuu brzo učiniti jednom od najuzbudljivijih odredišta u F1 kalendaru oko koje će navijači i momčadi biti uzbuđeni”, rekao je Azad Rahimov, azerbejdžanski ministar sporta i mladeži.

“Najvažnije od svega, željeli smo pokazati najbolje od Bakua, našeg glavnog grada, i oduševljen sam što je staza na kojoj će se utrkivati F1 momčadi postigla upravo to.”

Baku City Circuit bit će tek treća utrka u kalendaru koja se vozi na prometnicama nekoga grada (uz Monako i Singapur), a peta ako računamo Australiju i Kanadu koje se voze u parkovima.

Baku je bio domaćin utrke Formule 1 nakon što je prošle godine od 12. do 28.6. ugostio prve Europske igre, a utrke GT automobila se na njegovim ulicama održavaju od 2012. Ipak, ovo je bila prva utrka Formule 1 i vozila se na vrlo brzoj i dugoj stazi.

Staza okružuje srednjevjekovnu jezgru grada, suvremene nebodere i pogled na Kaspijsko more. Stari grad, Icheri Sheher, pripada UNESCO-voj kultornoj baštini. Boksevi i startno ciljna ravnina bit će na trgu Azadliq (Trg Slobode), a vozi se u smjeru suprotnom od kazaljke na satu poput Kanade i Brazila. Duljina kruga nešto je veća od 6 kilometara što ju čini drugom najdužom stazom u kalendaru nakon Spa Francorchampsa u Belgiji (7004 m).

Dio koji prolazi kroz stari grad izuzetno je uzak i okružen je zidovima što će od vozača zahtijevati veliku preciznost, a posljednji sektor uključuje izuzetno brzi, 2.2 km dug dio uz obalu Kaspijskog mora i na kojem bolidu postižu brzine veće od 350 km/h.

Ambasadori utrke su tri vrlo prepoznatljive ličnosti u Azerbejdžanu: Tunzula Aghayeva, slavna kompozitorica, pjevačica i ambasadorica Europskih igara u Bakuu 2015., zatim Rahim Aliyev, ‘F1 glas Azerbejdžana’ i Gulhuseyn Abdullayev, mladi azerbejdžanski vozač Formule 3.

Više o povijesti utrke pročitajte ovdje.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!