
Max Verstappen ulazi u novu sezonu kao četverostruki uzastopni svjetski prvak.
Čovjek koji u prvenstvu vodi u kontinuitetu skoro tri godine, ali odnos snaga iz drugoga dijela 2024. daje naslutiti da bi mogao imati najveći izazov u posljednjih nekoliko godina – hoće li to izvući ono najbolje iz Nizozemca?
Vratimo se četiri godine unazad, uoči početka 2021. puno se očekivalo od Verstappena i Red Bulla koji su bili jedini realni kandidati koji mogu zaustaviti Hamiltona i Mercedes na pohodu po još jedan dvostruki naslov, ali na sreću cijeloga sporta dobili smo što smo i priželjkivali – uzbudljivu borbu za naslov prvaka, donosi MAXF1.net.

Verstappen je svoju i Red Bullovu namjeru pokazao već u prvim kvalifikacijama sezone u Bahrainu gdje osvaja uvjerljiv pole position, ali Hamilton je uspio slaviti zahvaljujući boljoj strategiji u boljem čuvanju guma u završnici utrke u kojoj se uspio obraniti od bržega Verstappena.
Iako se činilo da Red Bull na početku sezone ima brži bolid, Hamilton je slavio na tri od prve četiri utrke – Verstappen je pobijedio samo u Imoli gdje smo vidjeli drugi okršaj kandidata za naslov u prvom zavoju po kiši u kojem je Hamilton morao popustiti da izbjegne sudar.
Najveću prednost pred Verstappenom cijele sezone Hamilton je imao nakon četvrte utrke sezone u Španjolskoj (14 bodova) u kojoj je na startu opet morao izbjegavati sudar s Verstappenom koji kasno koči s unutarnje strane, ali su Hamilton i Mercedes zahvaljujući bržem bolidu i boljoj strategiji uspjeli slaviti.
Ali onda je uslijedilo pet utrka u kojima su Verstappen i Red Bull bili brži – Monako, Azerbajdžan, Francuska i dvije utrke u Austriji. Verstappen je slavio na četiri od tih pet utrka, osim u Bakuu gdje mu je pukla guma u vodstvu, a Nizozemac je nakon druge utrke u Austriji imao najveću prednost ispred Hamiltona u cijeloj sezoni – 32 boda, nakon tri pobjede u nizu.
Uslijedio je kontroverzni sprint vikend u Silverstoneu gdje je Verstappen slavio u sprint utrci, a Hamilton kažnjen za incident s Verstappenom u glavnoju utrci u brzom zavoju Copse nakon kojega je Nizozemac odustao i teško oštetio bolid, zbog čega je kasnije morao uzeti i novi motor. Hamilton je pobijedio unatoč kazni od deset sekundi što je gotovo u potpunosti istopilo Verstappenovu prednost.

Zahvaljujući Bottasovoj nepromišljenosti na mokrom startu VN Mađarske Verstappen je imao teško oštećen bolid u toj utrci s kojim je uspio osvojiti samo dva boda, a Hamilton je drugim mjestom prešao u vodstvu u poretku s osam bodova prednosti.
Belgija je bila kontroverzna utrka koja u pravom smislu nije ni održana nakon samo tri kruga iza sigurnosnoga automobila po velikoj kiši, a onda je došla Nizozemska u kojoj je Verstappen pobijedio s pole positiona i s tri boda prednosti preuzeo vodstvo.
Nakon Silverstonea, u drugom sprint vikendu sezone u Monzi vidjeli smo i drugi okršaj kandidata za naslov koji je završio sudarom, a ovoga puta odustala su oba vozača i Verstappen je proglašen krivcem za incident, za što je dobio tri mjesta kazne za iduću utrku u Rusiji.
Hamilton je iskoristio Norrisovu krivu odluku u kišnoj završnici utrke da ostane na gumama za suho i dolazi do pobjede, a Verstappen sa začelja, nakon promjene motora, uz dosta sreće završava drugi nakon rane promjene na gume za kišu – Hamilton preuzima vodstvo s dva boda ispred Verstappena.
Hamilton u Turskoj uzima novi motor i dobiva deset mjesta kazne, a u utrci u kojoj je Bottas uvjerljivo slavio Verstappen završava drugi i preuzima vodstvo u poretku sa šest bodova više od Hamiltona koji je završio peti.
Većina je očekivala da će Austin odgovarati Mercedesu, što se potvrdilo nakon prvoga treninga, ali Verstappen i Red Bull neočekivano dolaze do pobjede s pole positiona uoči Meksika gdje je Verstappen opravdao status favorita iako je Mercedes zauzeo prvi startni red.
Uoči posljednje četiri utrke sezone Verstappen je imao 19 bodova prednosti, ali onda je uslijedio Brazil gdje Hamilton uzima peti motor, biva diskvalificiran iz kvalifikacija zbog stražnjega krila, starta posljednji u sprintu i dolazi do petoga mjesta, a u utrci slavi s desete pozicije u najdominantnijem Mercedesovom nastupu cijele godine.
Hamilton je bio uvjerljiv i u Kataru iako nije koristio najnoviji motor, a Verstappen je opet završio drugi iako je zbog kazne za žute zastave u kvalifikacijama startao sedmi.
Kontroverzna pretposljednja utrka u Saudijskoj Arabiji donosi još jednu pobjedu za Hamiltona ispred Verstappena koji su imali nekoliko okršaja, ali je Nizozemac dobio dvije kazne nakon kojih je jedva zadržao drugo mjesto.

Za posljednju utrku sezone Verstappen je osigurao pole position, ali prvo mjesto gubi već nakon nekoliko metara zbog lošega starta i Hamilton je bio u čvrstoj kontroli utrke sve do same završnice kada se razbio Latifi u Williamsu i uzrokovao izlazak sigurnosnoga automobila.
Red Bull je pozvao Verstappena u boks pa je Nizozemac za posljednjih nekoliko krugova uzeo soft gume, a Mercedes nije pozvao Hamiltona u boks kako ne bi izgubili poziciju na stazu. Utrka se nastavila na kraju pretposljednjega kruga što je Verstappenu dalo šansu koju je iskoristio i osvojio naslov prvaka u nevjerojatno dramatičnom raspletu.
Verstappen je ostvario najviše pobjeda (10/22), najviše postolja (18/22), najviše pole positiona (10/22), vodio u najviše krugova (652) i 15 puta se nalazio na vodećoj poziciji u prvenstvu.
U svojoj sedmoj F1 sezoni Nizozemac postaje svjetski prvak, što mu je prvi naslov u kategoriji jednosjeda, a time je spriječio Hamiltona da osvoji osmi naslov prvaka, slično kao što je Alonso 2005. i 2006. spriječio Schumachera u istom pohodu.
Prvi puta nakon 2012. godine gledali smo uzbudljivu borbu za naslov prvaka između dvojice vozača iz različitih momčadi, a Verstappen i Hamilton u potpunosti su ispunili očekivanja i priredili nam sezonu za pamćenje.
Iako je u obranu naslova prvaka 2022. krenuo teško, s dva odustajanja na prve tri utrke, pobjede u Saudijskoj Arabiji, Imoli i Španjolskoj vratile su ga na pravi put te je već do kraja ljeta bilo jasno da će osvojiti drugi naslov prvaka.

Red Bull je imao najbolji bolid za utrku koji je imao najveću brzinu na pravcu i manje trošio gume od Ferrarija, a Verstappen je pokazao i brzinu i zrelost da iskoristi takav bolid i ostvari čak 15 pobjeda u sezoni.
Budući da su pravila za 2023. prilično slična onima za 2022., Verstappen je opet bio glavni favorit za obranu naslova prvaka.
Nakon dominantno osvojenoga drugog naslova prvaka, Verstappen je redefinirao pojam dominacije 2023. pobijedivši na 19 od 22 utrke i osvojio više nego dvostruko više bodova od momčadskoga kolege Pereza.
Iako je imao najbolji bolid na raspolaganju, Verstappen je u svim situacijama bio gotovo nepogrešiv, bez obzira na stazu, gume, vremenske uvjete ili riskantne situacije u kojima se znao naći u okršajima sa svojim suparnicima.
Poraz od Pereza u Azerbajdžanu samo je još više motivirao Verstappena koji je na toj utrci jako dobro upoznao Red Bullov RB19 što je sjajno iskoristio u ostatku sezone.
Nizozemac je postavio brojne rekorde uključujući 19 pobjeda u sezoni i 10 uzastopnih, a budući da je sezonu završio sa sedam uzastopnih pobjeda mogao bi nastaviti postavljati rekorde i 2024. ukoliko opet otvori sezonu s pobjedom.
Verstappen je 2024. otvorio jednako dominantno kao što je završio i prošlu, na krilima još uvijek dominantnoga RB20, ali unatoč sedam pobjeda u prvih deset utrka konkurencija se zaoštrila na čelu s preporođenim McLarenom i jakim Ferrarijem.

Red Bull više nije bio dominantan, dapače, čak ni s Verstappenom iza upravljača imali su niz od deset utrka bez pobjede, ali kombinacija Verstappenovoga marljivog skupljanja bodova i podjele pobjeda između vozača McLarena, Mercedesa i Ferrarija zadržala su ga u čvrstom vodstvu.
Verstappen je opet pokazao koliko je u stanju izvući vrhunski rezultat kada bolid nije najbolji, a neki od primjera takvih utrka su Singapur, gdje su izgledali kao da će jedva osvojiti pokoji bod dok Verstappen nije izvukao fantastičan krug dovoljno dobar za drugo mjesto koje je osvojio i u utrci dok su Sainz, Leclerc i Piastri podbacili s boljim bolidima.
Kada se Norris nakon serije sjajnih rezultata nakon prve pobjede u Miamiju pokazao kao glavni Verstappenov konkurent za naslov prvaka, Nizozemac se fokusirao da utrke završi ispred njega, čak i ako je potrebno posegnuti za potezima na rubu legalnosti.
Do takvoga okršaja prvi je puta došlo u Austriji, a kasnije i u Austinu i Meksiku gdje je dvostruko kažnjen za dva incidenta s Norrisom, ali ga držao iza sebe i spriječio da se Britanac upusti u potjeru za Ferrarijima i osvoji još više bodova.
Nakon što Red Bull nije slavio na deset utrka zaredom Verstappenovo osvajanje naslova, koje je izgledalo kao gotova stvar nakon prve trećine sezone, više nije izgledalo tako sigurno, ali onda je stigla kiša u Brazilu.
Briljantna pobjeda sa 17. mjesta dovela ga je na korak do četvrtoga naslova kojega je potvrdio u Las Vegasu, dvije utrke prije kraja sezone, a 2025. ima priliku postati drugi vozač u povijesti nakon Michaela Schumachera koji je osvojio pet uzastopnih naslova prvaka.
U novoj sezoni 2025. Verstappen bi mogao imati još veći izazov budući da su suparnici u drugom dijelu 2024. sustigli i prestigli Red Bull, a nakon četiri godine suradnje s Perezom imat će novoga momčadskog kolegu Liama Lawsona koji u Formuli 1 ima samo 11 utrka.
Formulu 1 pratite ekskluzivno na Sport Klubu.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!