Njemački proizvođač automobila BMW trenutno nema interesa pridružiti se Formuli 1 unatoč velikoj promjeni pravila za pogonske jedinice 2026. koja je privukla interes novih proizvođača poput Audija i Porschea.
Formula 1 2026. ulazi u novu eru pravila za pogonske jedinice koje će biti jednostavnije, jeftinije i s više udjela električne snage, a odbačen je i komplicirani MGU-H kako bi se ohrabrio ulazak novih proizvođača koji nemaju iskustva s tom tehnologijom, piše MAXF1.net.
To je rezultiralo interesom novih proizvođača poput Audija, koji je potvrdio da će 2026. ući u Formulu 1 kao konstruktor i proizvođač motora, a Porsche i dalje ima interes za ulaskom iako su pregovori s Red Bullom nedavno propali.
Ali Andreas Roos, šef BMW M Motorsporta, kaže da odsustvo iz Formule 1, u kojoj su posljednji puta bili 2009. kao konstruktor i proizvođač motora, nije problem za njih.
“Mislim da moramo biti realni,” rekao je Roos za Motorsport.
“Imate jako visoka ulaganja u Formulu 1, a dok se to vrati morate biti jako uspješni kroz jako dug vremenski period. Tako da smo sretni s velikom lepezom projekata koje trenutno imamo u motorsportu.”
BMW se trenutno želi usredotočiti na LMDh program i svoj novi prototip M Hybrid V8 u kojem se nalazi 4-litreni V8 turbo motor interne oznake P66/3 i koji je baziran na DTM motoru koji se koristio u BMW M4 DTM modelu iz 2017. i 2018.
LMDh predstavlja ‘Le Mans Daytona hybrid’ pravila prema kojima se BMW planira utrkivati u Le Mans Hypercar kategoriji od 2024. i u Grand Touring Prototype (GTP) klasi američkoga IMSA SportsCar prvenstva u kojoj će se BMW natjecati od 2023.
BMW je u Formuli 1 posljednji puta u kontinuitetu bio od 2000. do kraja 2009. – 2000. su ušli kao partner i dobavljač motora Williamsu u kojem su ostali do kraja 2005., a 2006. preuzimaju Sauber čime su bili vlasnici tvorničke momčadi.
Jedinu pobjedu u ulozi konstruktora ostvarili su na VN Kanade 2008. s Robertom Kubicom i Nickom Heidfeldom na drugom mjestu, a te sezone Kubica je bio u borbi za naslov prvaka dok BMW nije odlučio usmjeriti resurse u razvoj bolida za 2009. koji se pokazao promašajem.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub mogu pratiti na Telemachu, Total TV-u, Optima Telekomu i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!