"Uvijek sam vjerovao da se baš nikad ne smijem predati i da se uvijek moram boriti - dok god postoji i najmanja šansa", rekao je jednom davno Michael Schumacher. Piše: Antonio Baković
Stavimo li ovu misao u kontekst nove sezone Formule 1 teško je oteti se dojmu da bi ju devet od 10 momčadi na gridu trebalo isprintati, uokviriti i objesiti na zid u svojoj garaži. Ne zato što je nešto posebno ingeniozna nego zato što je do srži istinita i mogla bi im poslužiti kao motivacija.
Jasno je o čemu se tu radi jer Williams, Haas, Sauber, RB, Alpine, Mercedes, Aston Martin, Mclaren i Ferrari imaju samo jedan zadatak – pokušati dostići, a onda i prestići strašni Red Bull i neumoljivog Maxa Verstappena. Sudeći po viđenom u prošloj, rekordima obilježenoj sezoni Crvenih Bikova šansa za sve ostale je mala, ali baš kako je kazao Schumacher, ona uvijek postoji.
Hvatanje koraka za najboljom momčadi u eri stabilnih pravila za neke je počelo još u drugoj polovici prošle sezone, a za sve je počelo onog trenutka kad su se u prosincu 2023. pogasila svjetla na stazi u Abu Dhabiju.
Razvoj bolida za 2024. krenuo je punom parom i rezultate tog rada mogli smo vidjeti tijekom tri dana testiranja na stazi u Bahreinu. Logično, sada se postavlja pitanje što smo točno vidjeli i je li Red Bull opet toliko moćan da ga nitko drugi ne može uhvatiti ni lasom te je li Max spreman opet prepraviti knjige rekorda?
Generalni dojam je da nećemo gledati reprizu prošle sezone, ali to ne znači da Red Bull nije favorit na prvoj utrci sezone. Srećom, čini se da neće imati prednost od pola sekunde po krugu kakvu je imao na dobrom dijelu prošlosezonskih staza. S obzirom na evoluciju ostalih bolida to se nije ni moglo očekivati, a već to je dobar znak (osim za navijače Red Bulla) koji nudi nadu u uzbudljivije utrkivanje za konačnu nagradu u F1 što je naravno samo i jedino – pobjeda.
Ipak, Red Bull nije spavao na prošlosezonskim lovorikama već je najdominantniji bolid u povijesti djelomično “odbacio” te primijenio neka pomalo radikalna i neočekivana tehnička rješenja kako bi opet bio korak ispred konkurencije. Testiranja su pokazala da su u tome u dobroj mjeri uspjeli i to, zanimljivo, pronalaskom inspiracije u poprilično neuspješnom Mercedesu W14. Ironija, zar ne?
E, sad, gdje su svi ostali? Ferrari je pod vodstvom Frederica Vasseura krenuo jako. Vrlo jako. Kao atomska bomba eksplodirala je vijest da će najuspješniji vozač svih vremena Lewis Hamilton iz tamnog kombinezona uskočiti u jarko crveni. To će se, doduše, dogoditi tek 2025., ali Ferrari mora dokazati velikom šampionu da ga u Maranellu neće dočekati uplašeno ždrijebe nego punokrvni talijanski pastuh spreman potući se za primat u prvenstvu protiv bilo koga. Pa čak i Maxa. Sezona u kojoj mu to može dokazati je upravo ova.
Testiranja sugeriraju da je Ferrari poradio na prekomjernoj potrošnji guma što mu je i bila najveća boljka prošle sezone. To je dobra stvar jer sirovu brzinu su ionako imali. Tifosima sada ostaje samo nadati se da kompromis između kvalifikacijske brzine i tempa u utrci nije bio prevelik na uštrb brzine.
Ostali izazivači također nisu spavali. Mercedes je odradio posao što se vidi po nekim detaljima poput nešto drukčijeg dizajna prednjeg krila koje bi trebalo učinkovitije usmjeravati strujanje zraka na podnicu i time povećati količinu prijanjanja. Krilo je prošlo inspekciju FIA-e. Čim je krovna organizacija morala provjeravati je li neki element napravljen u duhu pravila to je dobar znak jer konkurencija se ne bi ni žalila da smatra kako takvo idejno rješenje ne donosi nekakvu prednost na stazi. Kolika će ona biti to ćemo tek vidjeti.
A gdje su svi ostali? Mclaren gotovo sigurno na startu sezone neće biti tamo gdje je bio krajem prošle. Tako barem kaže Lando Norris. Aston Martin nije ni blizu toga da kao lani šokira paddock i bude u mixu za postolje, a Alpine je, čini se, opet u nekom međuzemlju – relativno daleko od vrha, a opet ne toliko blizu dnu. Iako su Francuzi iz temelja redizajnirali bolid. Spominje se da bi ostatak kolone mogao predvoditi i RB (bivši Alpha Tauri), ali Daniel Ricciardo i Yuki Tsunoda tek moraju pokazati koliko zapravo mogu. Tu su i Williams, Sauber i Haas, ali se čini da je za njih rezerviran donji dio poretka.
Odnos snaga u Bahreinu će izgleda biti sličan lanjskom, ali razlike na vrhu ne bi trebale biti tako velike, pa to već samo po sebi nudi veću dozu neizvjesnosti što je za formulu 1 uvijek dobro.
I da se vratimo na početak – šansa čini se postoji iako nije velika. No, u najkompetitivnijem sportu na kugli zemaljskoj nitko nema luksuz ne dati sve od sebe da tu šansu pokuša iskoristiti. Ma koliko ona bila mala.
Brzina, rizik, drama, kaos, velike borbe i veliki šampioni… Sve to čeka nas već od četvrtka u 12 sati i 30 minuta kada sezona i praktično počinje prvim slobodnim treningom za VN Bahreina – prvu od rekordne 24 utrke sezone koju naravno nemate luksuz propustiti.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!