Iako je Red Bull dominirao F1 sezonom 2023., stvari postaju zanimljive ukoliko se promatraju zaostaci za najbržim vremenom vikenda u prvom i drugom dijelu sezone, a Ferrari je u prosjeku bio najbrži bolid u kvalifikacijama u drugom dijelu dok su jako napredovali McLaren i AlphaTauri.
Red Bull je 2023. imao istinski dominantnu sezonu s 21 pobjedom u 22 utrke, ali ta prednost rijetko se manifestirala u kvalifikacijama u kojima je Verstappen često imao ozbiljnu konkurenciju i ne tako veliku prednost, donosi MaxF1.net.
Gledajući najbolja vremena trkaćega vikenda u suhim sesijama, kako bi se izbjegle velike statističke anomalije koje bi iskrivile sliku odnosa snaga, Red Bull je u prosjeku sezone bio najbrži sa zaostatkom od 0.14% za pole position vremenom.
Ferrari je bio drugi najbrži sa zaostatkom od 0.26%, što je pad u odnosu na 2022. kada je Ferrari u prosjeku imao najmanji zaostatak za pole positionom od 0.10% ispred Red Bulla sa zaostatkom od 0.15%.
Ukoliko sezonu podijelimo na dva dijela od 11 utrka, odnos snaga značajno se promijenio gledajući najbolja vremena po krugu pojedine momčadi tijekom vikenda, a Ferrari je bio najbrži bolid u kvalifikacijama u drugom dijelu sezone.
U prvih 11 utrka Red Bull je bio u prosjeku najbrži sa zaostatkom od 0.02% za pole positonom ispred Ferrarija (+0.30%) dok su Aston Martin (+0.62%) i Mercedes (+0.63%) bili podjednaki.
Alpine (+1.06%) je u tom periodu bio nešto brži od McLarena (+1.13%), ali situacije se dramatično promijenila u drugom dijelu sezone nakon McLarenovoga uvođenja velikih paketa poboljšanja u Austriji, Velikoj Britaniji i Singapuru.
Williams je bio najsporija momčad u prvom dijelu sezone sa zaostatkom od 1.83%, što je puno bolje od zaostatka kojega su 2022. imali kao najsporija momčad (2.66%), ali zaostatak najsporije momčadi u drugom dijelu sezone dodatno će se smanjiti.
U drugom dijelu sezone situacija na vrhu se promijenila, ponajviše jer je Red Bull vrlo malo razvijao svoj dominantni RB19 dok su Ferrari, Mercedes i McLaren puno više pritiskali s razvojem bolida.
Ferrari je od 12. utrke sezone u Belgiji u prosjeku bio najbrži u kvalifikacijama s prosječnim zaostatkom za pole positionom od 0.22%, ali ni Red Bull nije daleko na drugom mjestu (+0.25%).
Mercedes je uspio smanjiti svoj zaostatak u odnosu na prvih 11 utrka (s 0.63% na 0.44%), ali Aston Martin je dramatično pao (s 0.62% na 1.14%), što se itekako odrazilo na njihovim rezultatima.
Između Mercedesa i Aston Martina ubacio se McLaren sa zaostatkom od 0.64% što je sličan prosječan zaostatak kakav su u prvom dijelu sezone imali Mercedes i Aston Martin.
Alpine je prestigao McLaren, ali da stvar bude gora povećao se i njihov prosječni zaostatak za pole positionom s 1.06% na 1.17% pa im se sasvim približio AlphaTauri (+1.20%), momčad koja je uz McLaren najviše napredovala u drugom dijelu sezone.
Williams je uspio pobjeći s dna i smanjiti svoj zaostatak s 1.83% na 1.44%, a na začelju je u drugom dijelu sezone bio Alfa Romeo (+1.55%) iako su smanjili svoj zaostatak za pole positionom u odnosu na prvi dio sezone.
Treba istaknuti da se u drugom dijelu sezone smanjio zaostatak najsporije momčadi s 1.83% (Williams) na 1.55% (Alfa Romeo) što potvrđuje da se momčadi sve više približavaju kako prolazi vrijeme s istim pravilima.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!