Analiza sezone F1: Promjene u odnosu snaga – Ferrari brži od Red Bulla, uzlet McLarena

Automoto 31. pro 202315:35 0 komentara
DPPI/Panoramic via Guliver Image

Iako je Red Bull dominirao F1 sezonom 2023., stvari postaju zanimljive ukoliko se promatraju zaostaci za najbržim vremenom vikenda u prvom i drugom dijelu sezone, a Ferrari je u prosjeku bio najbrži bolid u kvalifikacijama u drugom dijelu dok su jako napredovali McLaren i AlphaTauri.

Red Bull je 2023. imao istinski dominantnu sezonu s 21 pobjedom u 22 utrke, ali ta prednost rijetko se manifestirala u kvalifikacijama u kojima je Verstappen često imao ozbiljnu konkurenciju i ne tako veliku prednost, donosi MaxF1.net.

Gledajući najbolja vremena trkaćega vikenda u suhim sesijama, kako bi se izbjegle velike statističke anomalije koje bi iskrivile sliku odnosa snaga, Red Bull je u prosjeku sezone bio najbrži sa zaostatkom od 0.14% za pole position vremenom.

Ferrari je bio drugi najbrži sa zaostatkom od 0.26%, što je pad u odnosu na 2022. kada je Ferrari u prosjeku imao najmanji zaostatak za pole positionom od 0.10% ispred Red Bulla sa zaostatkom od 0.15%.

Ukoliko sezonu podijelimo na dva dijela od 11 utrka, odnos snaga značajno se promijenio gledajući najbolja vremena po krugu pojedine momčadi tijekom vikenda, a Ferrari je bio najbrži bolid u kvalifikacijama u drugom dijelu sezone.

U prvih 11 utrka Red Bull je bio u prosjeku najbrži sa zaostatkom od 0.02% za pole positonom ispred Ferrarija (+0.30%) dok su Aston Martin (+0.62%) i Mercedes (+0.63%) bili podjednaki.

Alpine (+1.06%) je u tom periodu bio nešto brži od McLarena (+1.13%), ali situacije se dramatično promijenila u drugom dijelu sezone nakon McLarenovoga uvođenja velikih paketa poboljšanja u Austriji, Velikoj Britaniji i Singapuru.

Williams je bio najsporija momčad u prvom dijelu sezone sa zaostatkom od 1.83%, što je puno bolje od zaostatka kojega su 2022. imali kao najsporija momčad (2.66%), ali zaostatak najsporije momčadi u drugom dijelu sezone dodatno će se smanjiti.

U drugom dijelu sezone situacija na vrhu se promijenila, ponajviše jer je Red Bull vrlo malo razvijao svoj dominantni RB19 dok su Ferrari, Mercedes i McLaren puno više pritiskali s razvojem bolida.

Ferrari je od 12. utrke sezone u Belgiji u prosjeku bio najbrži u kvalifikacijama s prosječnim zaostatkom za pole positionom od 0.22%, ali ni Red Bull nije daleko na drugom mjestu (+0.25%).

Mercedes je uspio smanjiti svoj zaostatak u odnosu na prvih 11 utrka (s 0.63% na 0.44%), ali Aston Martin je dramatično pao (s 0.62% na 1.14%), što se itekako odrazilo na njihovim rezultatima.

Između Mercedesa i Aston Martina ubacio se McLaren sa zaostatkom od 0.64% što je sličan prosječan zaostatak kakav su u prvom dijelu sezone imali Mercedes i Aston Martin.

Alpine je prestigao McLaren, ali da stvar bude gora povećao se i njihov prosječni zaostatak za pole positionom s 1.06% na 1.17% pa im se sasvim približio AlphaTauri (+1.20%), momčad koja je uz McLaren najviše napredovala u drugom dijelu sezone.

Williams je uspio pobjeći s dna i smanjiti svoj zaostatak s 1.83% na 1.44%, a na začelju je u drugom dijelu sezone bio Alfa Romeo (+1.55%) iako su smanjili svoj zaostatak za pole positionom u odnosu na prvi dio sezone.

Treba istaknuti da se u drugom dijelu sezone smanjio zaostatak najsporije momčadi s 1.83% (Williams) na 1.55% (Alfa Romeo) što potvrđuje da se momčadi sve više približavaju kako prolazi vrijeme s istim pravilima.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!