Svjetske atletske zvijezde trče na smrvljenim morskim školjkama: Evo zašto

Pariz 2024 6. kol 202415:13 0 komentara
AP Photo/Rebecca Blackwell by Guliver

Pariz ima za cilj ugostiti najodrživije Olimpijske igre u povijesti, a ovogodišnja ljubičasta staza za trčanje dokaz je tog zelenog cilja. Svake godine otprilike deset milijuna tona praznih morskih školjki od kamenica, školjki, jakobovih kapica i dagnji bude bačeno na odlagališta otpada ili u more, diljem svijeta.

Od 2021. kamioni ovih golih školjkaša iz talijanske ribarske zadruge pod nazivom Nieddittas posebno su izdvojeni za potpuno novu svrhu.

Ljetni olimpijski sportaši trenutno skaču i trče preko ljubičaste staze za trčanje napravljene od finog praha bezbrojnih samljevenih morskih školjki iz Sredozemlja.

“Znaš da trčiš brzo kad počne mirisati na juhu”, glasi glavni komentar u nedavnoj temi na Redditu o jedinstvenoj stazi za trčanje.

Usavršavanje dizajna staze trajalo je tri godine. Ostvaren je suradnjom Nieddittasa i inženjera tvrtke Mondo koja je dizajnirala posljednjih 12 olimpijskih staza za trčanje.

Dizajneri su za BBC rekli da je njihova najnovija izmjena najbrža olimpijska staza dosad; dva posto brži od onog iz Tokija 2020.

“Tristo svjetskih rekorda oboreno je na atletskim stazama Mondo od 1972. godine, a nadamo se da će ih mnogo više pasti na Olimpijskim igrama i Paraolimpijskim igrama u Parizu 2024.”, stoji na službenoj stranici Olimpijskih igara u Parizu.

U usporedbi s Mondovom stazom za Tokio 2020., koja je bila crvena i napravljena od gume, polovica nove ljubičaste staze dolazi od recikliranih materijala.

Ovo je prvi put da je olimpijska atletska staza obojena u ljubičasto, ali to nije bilo zbog dagnji ili školjki. Bio je to estetski izbor.

Prava snaga školjki u prahu ne može se vidjeti golim okom. Školjke i školjke dagnji izrađene su od kalcijevog karbonata, koji je elastični materijal koji se često koristi za poluojačanje gume i podova. Dakle, umjesto rudarenja novih karbonatnih materijala, tvrtka je koristila stare školjke.

Ovaj izbor nadoknadio je emisije proizvedene staze ekvivalentom “Euro 4 dizelskog automobila koji prijeđe 60.000 km”, prema Mondovoj web stranici. Također je preusmjerio otpad koji bi inače otišao na odlagalište.

“Ovaj projekt nije samo znanstveno sugestivan, već je i primjer dugoročne ekonomske predanosti održivosti i teritorijima, uz transparentnost, odgovornost i stvarnu volju da se napravi razlika”, nastavlja Mondo.

Postoji samo jedan način da sa sigurnošću kažete koliko će nova pjesma biti dobra. Neka igre počnu!

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!