VN Brazila 2022.: Posljednji sprint vikend sezone

Automoto 9. stu 202218:32 0 komentara
Paulo Lopes via Guliver Images

Sezona Formule 1 bliži se kraju, a idući vikend na rasporedu je VN Brazila koja je domaćin posljednjega sprint vikenda sezone – donosimo pregled karakteristika staze Interlagos, statistiku, satnicu i povijest VN Brazila.

Kao i prošle godine, Interlagos je ponovno domaćin sprint vikenda što i nije iznenađenje budući da je prošle godine pružio puno pretjecanja, a Hamilton je imao nevjerojatan proboj s posljednjega mjesta u sprintu na peto nakon diskvalifikacije zbog ilegalnoga stražnjeg krila, donosi MAXF1.net.

Hamilton je u utrci trebao startati peti, ali je zbog uzimanja novoga motora startao deseti i svejedno uspio pobijediti zahvaljujući najvećoj prednosti u brzini koju je Mercedes imao u cijeloj sezoni.

MAXF1.net

Broj utrka: 48 (1973. – 2019., 2021., Interlagos 38, Jacarepagua 10)
Broj krugova: 71
Duljina kruga: 4309 m
Duljina utrke: 305.909 km

Rekord kruga u utrci: 1:10.540 (Valtteri Bottas, Mercedes W09, 2018.)
Apsolutni rekord kruga: 1:07.281 (Lewis Hamilton, Mercedes W09, Q3, 2018.)

Rekordi (nakon utrke 2021.):
Pobjede: Alain Prost (6), McLaren (12)

Pole positioni: Ayrton Senna (6), McLaren (11)
Najbrži krugovi: Michael Schumacher (5), Williams i McLaren (10)
Pobjednička postolja: Michael Schumacher (10), McLaren (32)
Prvi startni red: Senna, Vettel i Hamilton (6), McLaren (22)

Utrka u vodstvu: Prost i Hamilton (8), Ferrari (21)
Bodovi: Lewis Hamilton (155), Ferrari (449)

Odabir guma

Pirelli je treću utrku zaredom odabrao tri mješavine guma iz sredine svoje palete guma za suho – C2, C3 i C4 – što je deseti i posljednji puta ove sezone da su se odlučili za takav odabir.

Budući da je riječ o sprint vikendu, vozači neće imati uobičajenih 13 setova guma za suho (8 soft, 3 medium i 2 hard) nego 12 setova (6 soft, 4 medium, 2 hard), a u kvalifikacijama koje se voze u petak vozači smiju koristiti isključivo soft gume (najviše pet setova, a jedan od njih je rezerviran isključivo za Q3, ako vozač prođe u Q3).

Za sprint kvalifikacijsku utrku (24 kruga) odabir guma je slobodan i nije obavezna promjena guma, a za glavnu utrku (71 krug) odabir guma također je slobodan uz uobičajeno pravilo o obaveznom korištenju dvaju različitih mješavina guma.

Pirellijeva ograničenja za tlakove i nagibe kotača (1psi = 0.069 bar)

MAXF1.net

Dosadašnji odabir guma

MAXF1.net

Kada je sedamdesetih godina prošloga stoljeća Emerson Fittipaldi krenuo stazama uspjeha, Brazilci su htjeli vlastitu utrku Formule 1. To se i dogodilo 1973., a idućih godina brazilski vozači su imali mnogo uspjeha na vlastitom tlu – Fittipaldi, Carlos Pace i Carlos Reutemann uspjeli su trijumfirati na ovome trkalištu.

Interlagos je bio poprište prve i jedine utrke Carlosa Pacea, a nakon što je poginuo u zrakoplovnoj nesreći staza je preimenovana njemu u čast. Nakon Sennine smrti Brazil nije imao svjetskog prvaka, no strast među brazilskim fanovima drži ovdje Formulu 1 na životu.

Sama staza je prilično kratka i zahtijeva pravi kompromis po pitanju postavki bolida jer je središnji dio posve drukčiji u odnosu na prvi i treći koji sadrže jedan od najdužih dijelova koji se prolaze pod punim gasom. Kada tome dodamo da se staza nalazi na 700m nadmorske visine, jasno je da su motori pod velikim opterećenjem. Potrebno je dovoljno prijanjanja za spore zavoje u središnjem sektoru, no opet dovoljno maksimalne brzine kako ne biste postali lak plijen na dugome pravcu.

Unatoč vrlo grbavoj površini, malim garažama i ostalim objektima uz stazu, Interlagos je omiljen među vozačima i navijačima. Novi asfalt 2009. donekle je popravio situaciju, ali u usporedbi s nekim novim stazama Interlagos je vrlo neravna staza.

Dugi uspon prema startno ciljnoj ravnini nudi priliku za pretjecanje u prvom zavoju, slavnom Senna S koji je dobio ime po trostrukom svjetskom prvaku, Brazilcu Ayrtonu Senni. Četvrti je zavoj također dobro mjesto za pretjecanje, pogotovo jer mu prethodi DRS zona.

Utrku je prije nekoliko godina pohvalio i Charlie Whiting: “Kakva sjajna staza i atmosfera – navijači su divlji i uvijek je sve puno, tako da je atmosfera jedinstvena. Zadovoljstvo je raditi ovdje, dijelom i zbog staze koja je tako dobra i gotovo uvijek nam pruži zanimljive utrke.”

Ipak, unatoč svemu dobrom što nudi VN Brazila, promjene su bile nužne. Za 2012. promjenjen je ulazak u boks koji je dosad bio jedan od najopasnijih u kalendaru, a pomaknute su i tribine uz brze zavoje 14 i 15 kako bi se povećala sigurnost.

O povijesti utrke više pročitajte ovdje.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub mogu pratiti na Telemachu, Total TV-u, Optima Telekomu i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!