Ovog vikenda u Kataru, doslovno pod svjetlima reflektora, kreće nova MotoGP sezona. Bagnaia je favorit, ali i Marc Marquez je na Ducatiju.
Ako najavu sezone započnemo suhoparnom konstatacijom da Pecco Bagnaia suvereno ide po svoju treću uzastopnu titulu MotoGP prvaka, moglo bi sve zvučati tako ugodno predvidljivo. Ali ništa od toga. MotoGP je vjerojatno najuzbudljiviji motosport na svijetu i jedan od najopasnijih, pa i naizgled bezazleni pad može stvoriti hrpu problema i okrenuti stvari naglavačke.
Osim toga, ako Bagnaia sa svojim tvorničkim Ducatijem i jest glavni favorit, moglo bi se pokazati da ozbiljnih konkurenata ima i više nego prošle godine, kad ga je do samog kraja pritiskao Martin. Zapravo, gotovo da i nema vozača koji u nekom trenutku ne bi mogao pobijediti, a preliminarni popis onih koji bi se mogli boriti za naslov prvaka sadržava možda i desetak imena.
Tektonsku promjenu predstavlja to što je ove sezone i Marc Marquez za upravljačem dominantnog Ducatija, makar i prošlogodišnjeg. Nemoguće je procijeniti koliko će doista biti brz, ali ga je isto tako nemoguće izbaciti iz uskog kruga lovaca na ovogodišnju titulu. Zanimljivo će biti pratiti i golobradog Pedra Acostu, koji je ekspresno osvojio Moto3 i Moto2 titule, te debitira u MotoGP-u kao vjerojatno najveći talent od 2013., kad je u kraljevsku klasu ušao Marc Marquez.
Kalendar za 2024. je uključivao čak 22 natjecateljska vikenda, no VN Argentine je već ispala, a ponovo je upitan i debi u Kazahstanu. No za utrkama kojih možda neće biti nećemo žaliti, jer će i ovih dvadesetak, uz isto toliko eksplozivnih Sprint utrka u subotu, pružiti ogromne količine spektakularne akcije. To više što su motocikli po krugu za otprilike jednu sekundu brži nego prošle godine, kad su ionako već bili prebrzi.
Ducati Lenovo Team
Aktualni prvak Pecco Bagnaia je i prije početka ove sezone potpisao ugovor za iduće dvije. Nije ni čudo, jer su obje strane itekako zadovoljne plodonosnom suradnjom. Desmosedici GP24 je strašno brz, baš kao i Bagnia, ali čini se da mu za vrat puše i timski kolega Enea Bastianini. Najveći dio prošle sezone je propustio zbog ozljede i njemu već prve ovogodišnje utrke znače „biti ili ne biti“ u tvorničkoj momčadi Ducatija i iduće sezone. Mogao bi biti strašno opasan.
Aprilia Racing
Vozačka postava je ostala ista, ali je zato motocikl poprilično nov. Inženjeri Aprilije trenutno možda i predvode po pitanju razvoja aerodinamike, koja je sve sličnija onoj iz Formule 1, pa kao takva i sve važnija. A Aleix Espargaro je sve bolji što je (naj)stariji. Sigurno računa na pokoju pobjedu, a ako se stvari poklope, mogao bi biti glavni trn u peti vozačima Ducatija, što su pokazala i testiranja. Maverick Vinales? Predugo apstinira od pobjeda, ali istovremeno je i predobar vozač da ove godine ne bi konačno nešto i proslavio s Aprilijom. Jer ako neće on, ima tko bi htio.
Red Bull KTM Factory Racing
KTM je još krajem prošle sezone oplemenio RC16 s karbonskim okvirom, a preko zime su uspjeli posložiti i druge stvari. Brad Binder je majstor za subotnje Sprint utrke, koji bi tu formu mogao lako prenijeti i nadvostruko duže nedjeljne dionice. Jack Miller, ulazi u drugu sezonu s KTM-om, pa iako nije ni na proširenom popisu kandidata za osvajanje naslova prvaka, mogao bi lako postati prvi vozač koji je u MotoGP eri pobijedio na motociklima tri različite marke. Ako ga Vinales i Rins u tome ne prestignu. A mogli bi.
Monster Energy Yamaha MotoGP Team
Yamaha M1 je bitno ubrzala između dvije sezone, problem je samo što su otprilike toliko ubrzali i svi ostali. Ali Fabio Quartararo konačno nije sasvim nezadovoljan. Sviđa mu se promjena pristupa. Naime, u konstruiranju motocikla sve važniju ulogu imaju europski stručnjaci, uglavnom probrani iz Ducatija i bitno skloniji riskiranju. To će itekako dobro doći sad kad je Yamaha dobila koncesije, pa će više toga moći razvijati i tijekom sezone. Umjesto učmalog Morbidellija stigao je dokazani pobjednik Alex Rins, koji se, izgleda, malo čuvao tijekom testiranja.
Repsol Honda Team
Prvi put od 2012. godine Honda ulazi u sezonu bez Marca Marqueza, što najbolje pokazuje kakve su im ambicije za 2024. Okrenuli su novi list,
ali i razvili potpuno drugačiji motocikl te fino ubrzali. Ali još nisu riješili muku s proklizavanjem stražnje gume, što im je i dosad bila Ahilova peta. No čini se da je RC213-V sad manje opasan po život. Joan Mir ulazi u svoju drugu sezonu s Hondom, a umjesto Marca Marqueza stigao je analitičan Luca Marini. Ne očekujemo pobjede, ali pustit ćemo se iznenaditi, a napredak jednostavno mora biti vidljiv, posebno u drugom dijelu sezone.
Prima Pramac Racing Team
Pregled satelitskih momčadi započinjemo s timom Pramac, koji je 2024. odnio momčadsku titulu ispred svih tvorničkih timova, a Jorge Martin se do zadnje utrke borio za naslov prvaka. Hoće li se nešto slično ponoviti? Što se Martina tiče, vjerojatno hoće. Istina, na testiranjima je malo gunđao protiv novog Ducatija, ali možda je samo pilio naopako. Ovo mu je sigurno zadnja sezona s Pramacom, iduće godine želi biti u nekoj od tvorničkih momčadi. Umjesto Zarcoa u momčad je spletom okolnosti upao disponirani Franco Morbidelli, koji se ozlijedio na privatnom treningu i zbog toga propustio sva zimska testiranja.
Pertamina Enduro VR46
Yamaha se silno trudi pridobiti ih na svoju stranu, pa Rossijeva momčad ulazi u svoju možda i posljednju sezonu s Ducatijem. Marco Bezzecchi se 2023. s godinu dana starim motociklom ravnopravno borio za naslov prvaka (do ozljede), pa se isto od njega očekuje i 2024. Na testiranjima nije bio dovoljno brz, ali tamo se ne skupljaju bodovi. Umjesto Marinija stigao je Fabio Di Giannantonio koji je pred kraj prošle sezone došao do prve MotoGP pobjede. Simpatičan Talijan bi mogao biti „dark-horse“ ovog prvenstva, a momčad VR46 bolja od Pramaca.
Gresini Racing MotoGP Team
Španjolska braća Marquez čine vozački dvojac talijanske momčadi Gresini. Alex je tu od prošle sezone i pobjeđivao je u Sprint utrkama, pa bi sad išao i korak dalje. Marc nije pobijedio više od 2 godine i trese ga apstinencijska kriza, ali sad ga pogoni Ducati. Na testiranjima je bio vrlo dobar, ako već ne i senzacionalan, s time da mnogi vjeruju kako namjerno nije pokazivao što može. A može li do koje pobjede? Naravno. Može li do borbe za naslov prvaka? To još nitko ne zna. Hoće li s Ducatijem plesati samo jedno ljeto, pa se 2025., osokoljen pobjedama, vratiti na poboljšanu i voljenu Hondu? Lako moguće.
Trackhouse Racing
Dorna je Rumunje istjerala iz MotoGP-a, ali nitko nije pustio suzu, a ponajmanje u Apriliji. Njihova satelitska momčad sad je američka, barem kad su bogati vlasnik i šarene boje u pitanju. Kadrovi su zato europski, a vozači dolaze s Iberijskog poluotoka. Portugalac Miquel Oliviera je višestruki MotoGP pobjednik će voziti tvorničku Apriliju najnovijih specifikacija, no riječ je o vozaču za kojeg je nezahvalno išta prognozirati. Španjolac Raul Fernandez ulazi u sezonu s prošlogodišnjim motociklom, ali svejedno je na testiranjima bio među najbržima. Vrijeme je da pokaže svoj neosporni talent.
Red Bull GasGas Tech3 Team
Ako je prošle sezone rookie Augusto Fernandez već u Le Mansu došao do 4. mjesta, može li njegov novi timski kolega Pedro Acosta već u svojoj prvoj MotoGP sezoni doći do pobjede. Nakon testiranja se ne čini tako, ali ne treba olako odbaciti tu mogućnost. Španjolac je nevjerojatno talentiran i bešavno se adaptirao na MotoGP motocikl, sad samo još treba iscijediti više brzine iz njega. Spomenuti Augusto Fernandez kao da ulazi u sezonu na dvije lijeve noge. Na zimskim testiranjima je uvijek bio prvi, ali odostraga. Izgleda da se još nije navikao na novi GasGas (čitaj; KTM) s karbonskim okvirom.
Honda LCR Team
Takaaki Nakagami tvrdi da je nova Honda potpuno drugačiji i bolji motocikl. Johann Zarco mu mora vjerovati na riječ, jer dok se Japanac borio za goli život, Francuz je proteklih nekoliko sezona proveo u ugodnoj zavjetrini svog Pramac Ducatija. Zasad Zarco ne gunđa, a od početka tvrdi da u prelasku na Hondu vidi izazov. E pa, toga mu svakako neće nedostajati.
Cijelo MotoGP prvenstvo pratite ekskluzivno na Sport Klubu!
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!