VN Singapura na SK: Deset sekundi brža konfiguracija staze

Automoto 13. ruj 202320:49 0 komentara
GuliverImages

Formula 1 ulazi u posljednju trećinu prvenstva i započinje niz utrka izvan Europe u Singapuru, prvoj noćnoj utrci koja ove godine slavi 15. obljetnicu i to na značajno bržoj konfiguraciji staze – donosimo pregled promjena, satnicu, sve o stazi i povijest VN Singapura.

Nakon što su slavili na prvih 14 utrka ove sezone, Red Bull otvoreno najavljuje pohod na dosad neostvaren pothvat u povijesti Formuli 1 – pobjede na svim utrkama u sezoni, piše MAXF1.net.

Zahvaljujući nevjerojatnoj dominaciji, Red Bull može osigurati konstruktorski naslov već na ovoj utrci, sedam utrka prije kraja prvenstva ukoliko Verstappen i Perez ostvare dvostruku pobjedu, a Mercedes ne osvoji ni bod.

Ukoliko Red Bull uz dvostruku pobjedu uzme i bod za najbrži krug, Mercedes može osvojiti i bod i Red Bull će i dalje potvrditi naslov.

Dva boda za Mercedes ili izostanak dvostruke pobjede Red Bulla odluku o naslovu odgađaju za barem još jednu utrku.

BIT ĆE I PROMJENA…

Singapur je dio F1 kalendara od 2008., a staza je vrlo brzo prihvaćena od strane vozača, momčadi i navijača. Bernie Ecclestone stazu hvali kao ‘dragulj u kruni Formule 1 koji postaje sve sjajniji i sjajniji’, a u nekoliko godina koliko se na njoj voze utrke zaista se pokazala kao jedinstven događaj.

Ipak, staza nije bez mana. Šikana u zavoju broj 10, Singapore Sling, isprve je zamišljena kao brzi lijevi zavoj, ali je manjak prostora za izlijetanje na izlazu prisilio organizatore da ju izlome i na taj način uspore.

Na zlu glasu bili su izuzetno visoki rubnici u samoj šikani, a Lewis Hamilton opisao ju je kao ‘najgori zavoj koji je ikad vozio u Formuli 1.’

Zavoj je 2013. promijenjen i sada je kontinuiranog radijusa kako je isprve i zamišljeno.

Englez je zato bio pun hvale za ostatak staze kad ju je opisao kao ‘dvaput težu od Monaka’, i nema sumnje da predstavlja veliki izazov za sve vozače. Iako je jako široka za uličnu utrku, zadržava tradicionalno zavojitu konfiguraciju i izuzetno je neravna.

Zbog manjka dugih pravaca i mnoštva zavoja, momčadi na svojim bolidima koriste mnogo downforcea, dok su stražnje gume zbog brojnih sporih zavoja pod posebnim opterećenjem.

I dok se gledatelji žale na manjak pretjecanja na ovoj sporoj i zavojitoj stazi, VN Singapura ostaje jedinstven događaj u kalendaru Formule 1.

U listopadu 2022. organizatori VN Singapura potvrdili su da će se izdanje utrke 2023. voziti na novoj, bržoj konfiguraciji zbog radova u tom području.

Između bivših zavoja 16 i 19 sada je ravni dio koji je dio novoga, 397 m dugoga pravca na kojem će se moći aktivirati DRS, što bi novi zavoj broj 16 (bivši broj 20) moglo učiniti dobrom prilikom za pretjecanje.

Promjene bi vrijeme po krugu trebale skratiti za oko deset sekundi, ali i smanjiti opterećenje na gume, motore, kočnice i vozače kojima je Singapur zbog konfiguracije i vrućih uvjeta fizički najzahtjevnija utrka u kalendaru.

Nova konfiguracija je za 123 metra kraća (5063 – 4940), a u utrci će se voziti jedan kruga više (62 – 61).

Dosadašnja konfiguracija staze imala je drugi najveći broj zavoja od svih staza u F1 kalendaru za 2022. (23) iza ulične staze u Saudijskoj Arabiji (27), a gubitkom četiri zavoja staza će imati 19 zavoja čime će se izjednačiti sa Spa Francorchampsom i pasti iza Bakua koji ima 20 zavoja.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!