VN Katara na SK: Max traži potvrdu naslova u sprint utrci

Automoto 4. lis 202315:36 0 komentara
REUTERS/Albert Gea via Guliver

Formula 1 vraća se u Katar nakon godinu dana pauze gdje će se održati četvrti sprint vikend ove sezone u kojem Max Verstappen može potvrditi treći naslov prvaka.

Nakon što je u Japanu ostvario 13. pobjedu u 16 utrka sezone, Verstappen je stigao do okruglih 400 bodova dok je Perez ostao na 223. Meksikanac šest utrka prije kraja sezone zaostaje 177 bodova, a moguće je osvojiti najviše 180 bodova.

To znači da Verstappen mora napustiti Katar sa 147 bodova prednosti ukoliko želi potvrditi naslov prvaka. Čak i ako Perez slavi u sprintu, za što se dobiva osam bodova, Verstappen može završiti šesti (tri boda) i potvrditi naslov prvaka, piše MAXF1.net.

Staza Losail International Circuit smještena blizu glavnoga grada Dohe dizajnirana je za MotoGP utrke, a izgradnja staze trajala je tek nešto više od godinu dana i bila je spremna za prvu MotoGP utrku 2004.

Godine 2021. staza je prvi puta bila domaćin utrke Formule 1, a od 2023. Katar je potpisao desetogodišnji ugovor.

Pirelli je prvu F1 utrku u Kataru donio tri najtvrđe mješavine guma (C1, C2 i C3) što nije nimalo iznenađujuće s obzirom na karakteristike 5.4 km dugoga kruga koji se sastoji većinom od srednje brzih i brzih zavoja koji gume stavljaju pod velika opterećenja, a isti odabir guma je i za ovogodišnju utrku.

Asfalt se nije mijenjao od 2004. i u međuvremenu je postao vrlo abrazivan, što također doprinosi velikoj potrošnji guma, a velike brzine u zavojima podsjećaju na Silverstone i Mugello iako je Losail prilično ravna staza po pitanju promjena nadmorske visine. Za drugu utrku 2023. staza je dobila novi asfalt i novu infrastrukturu.

Startno ciljni pravac duljine je jednoga kilometra, što bi trebalo pružiti dobru priliku za pretjecanje u jedinoj DRS zoni, a staza ima 16 zavoja, deset desnih i šest lijevih, koji se nalaze jako blizu jedan drugoga pa gume nemaju previše vremena da se ohlade.

Iako je oko staze postavljena umjetna trava kako bi se smanjilo nanošenje pijeska iz pustinje na stazu, asfalt bi i dalje mogao biti prilično prašnjav, posebno uoči početka prvoga slobodnog treninga što je problem s kojim se momčadi suočavaju i u Bahrainu.

Niz od tri desna zavoja (12, 13 i 14) vozači prolaze kao jedan dugi brzi zavoj s lateralnim ubrzanjem većim od 5 g čime ovaj zavoj podsjeća na slavnu istanbulsku osmicu, ali u suprotnom smjeru.

Noćni termin utrke znači da su atmosferski uvjeti značajno drukčiji od sesije do sesije, što otežava pripremu vikenda i izvlačenje maksimuma performansi iz guma.

Mercedesov vozač George Russell stazu je usporedio s Mugellom zbog pretežno brzih zavoja.

“Mugello ima više promjena visine, Katar je ravan, ali po pitanju konfiguracije zavoja i njihove brzine podsjeća na Mugello,” rekao je Russell.

“Puno je srednje brzih i brzih zavoja u četvrtoj i petoj brzini. Samo je jedan spori zavoj, što znači da će biti zaista zanimljivo, a onda slijedi zaista dug pravac.”

“Mislim da će biti teško jer će biti puno različitih strategija po pitanju razina downforcea koje će se koristiti jer je pravac dug, ali imate toliko zavoja u kojima trebate downforce.”

Nakon godinu dana pauze, Formula 1 vraća se u Katar 2023., ali staza je dobila potpuno novi asfalt koji će biti nepoznanica svim momčadima, a Pirelli će ponovno donijeti tri najtvrđe mješavine guma (C1, C2, C3).

Za razliku od prvoga posjeta ovoj zemlji, drugi F1 vikend u Kataru bit će održan u sprint formatu.

To znači da će vozači i momčadi imati samo jedan slobodni trening da pronađu optimalne postavke uoči kvalifikacija u petak, nakon čega su bolidi zaključani u parc ferme uvjetima do kraja vikenda.

Situaciju dodatno otežava činjenica da će se prvi trening voziti po danu, u vrlo vrućim uvjetima, a kvalifikacije će se voziti u noćnim uvjetima, s puno nižim temperaturama.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!