Jack Doohan nije odlučio krenuti putem oca Micka i graditi karijeru na dva kotača, ali je ostao vjeran motorsport genima i krenuo putem utrka jednosjeda nakon što mu je prvi karting poklonio Michael Schumacher – ovo je njegova priča o ostvarenju sna da postane vozač Formule 1.
Jack Doohan rođen je i odrastao u Gold Coastu u Australiji kao sin peterostrukoga prvaka u najvišoj kategoriji motociklizma Micka Doohana, a u kartingu se počeo utrkivati s devet godina nakon što mu je prvi karting poklonio Michael Schumacher.
Nakon višestrukih nacionalnih titula u kartingu, Doohan je svoju karijeru u kategoriji jednosjeda započeo 2018. u britanskom F4 prvenstvu gdje je završio peti s tri pobjede, a te godine postao je i član Red Bullovoga juniorskog programa, donosi MaxF1.net.
Iduće dvije godine (2019. i 2020.) Doohan se natječe u azijskom izdanju Formule 3 gdje u drugoj sezoni završava kao viceprvak s pet pobjeda, a 2020. debitira u FIA F3 prvenstvu s momčadi HWA Racelab s kojom u 18 utrka nije osvojio ni bod.
Uslijedio je prelazak u konkurentniju momčad Trident 2021. godine gdje se do posljednje utrke sezone u Sočiju borio za naslov s Dennisom Haugerom, ali je izgubio i završio kao viceprvak.
Te godine Doohan se okušao i u bolidu Formule 2 za MP Motorsport s kojima je nastupio na posljednja dva vikenda (šest utrka) u Saudijskoj Arabiji i Abu Dhabiju, a najbolji rezultat mu je bilo peto mjesto na drugoj utrci u Džedi.
Doohan je 2022. postao član Alpineove vozačke akademije i krenuo u svoju prvu punu F2 sezonu s momčadi Virtuosi Racing, a imao je solidnu debitantsku sezonu na šestom mjestu u poretku i tri pobjede uz prve F1 nastupe za Alpine na prvim treninzima u Meksiku i Abu Dhabiju.
Uslijedila je druga F2 sezona 2023. s istom momčadi i Doohan je napravio korak naprijed i po pitanju brzine i smanjenja broja pogrešaka što mu je pomoglo da završi treći u poretku iza Pourchaiera i Vestija, a ponovno je dobio priliku voziti za Alpine na F1 treninzima u Meksiku i Abu Dhabiju i na postsezonskom testu u Abu Dhabiju.
Godine 2024. Doohan se nije utrkivao nego se pripremao za ulazak u Formulu 1 2025. ukoliko se ukaže prilika. Bio je prisutan uz momčad na svim F1 vikendima i odradio niz privatnih testova u starim Alpineovim bolidima, a 23. kolovoza Alpine je potvrdio da će Doohan biti njihov redovni vozač za 2025.
Doohan je priliku dobio još na posljednjoj utrci sezone 2024. u Abu Dhabiju gdje se kvalificirao posljednji i utrku završio na 15. mjestu što mu je bilo vrijedno skupljanje iskustva uoči svoje prve pune F1 sezone.
Alpine je za 2025. potpisao čak tri rezervna vozača – Colapinta (iz Williamsa), Hirakawu (iz WEC serije) i Arona (treći u F2 2024.) što je Doohana stavilo pod pritisak još uoči početka njegove prve sezone u Formuli 1, ali Australac je rekao da je pritisak normalna stvar u Formuli 1 i da će dati sve od sebe da pokaže što može.
Novu sezonu Formule 1, koja počinje 16. ožujka Velikom nagradom Australije u Melbourneu, i dalje možete ekskluzivno pratiti samo na kanalima Sport Kluba.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!