Japanski proizvođač automobila i F1 motora Honda ne isključuje mogućnost povratka u ovaj sport 2026. kada će na snagu stupiti nova pravila za motore, ali priznaju da će odluku morati donijeti u idućih 18 mjeseci.
Honda se vratila u Formulu 1 2015. i nakon tri izazovne sezone s McLarenom prelaze u Toro Rosso 2018. dok 2019. postaju dobavljač i glavnoj momčadi s Red Bulla s kojom su već na prvoj utrci završili na postolju, donosi MAXF1.net.
Prošle sezone japanski proizvođač napokon je proizveo pogonsku jedinicu koja se mogla nositi s najboljim Mercedesom što je Verstappen iskoristio i osvojio naslov prvaka za Red Bull, prvi Hondin od 1991., ali Japanci su još prije kraja sezone objavili da se na kraju sezone povlače iz Formule 1.
Iako je postignut dogovor o nastavku isporuke pogonskih jedinica Red Bullu i AlphaTauriju, Hondini motori od ove godine nose naziv Red Bull Powertrains, što je naziv novoosnovane kompanije koja će razvijati novu generaciju pogonskih jedinica.
Honda se povukla iz sporta kako bi se usredotočili na postizanje ugljične neutralnosti u svojoj automobilskoj kompaniji pa su resurse iz F1 projekta usmjerili prema tom cilju, ali taj cilj podudara se s ciljem Formule 1 da do 2030. bude ugljično neutralna čemu bi trebala pomoći i nova generacija pogonskih jedinica za 2026. koja će koristiti 100% održivo gorivo.
Hondini čelni ljudi bili su prisutni na utrci na Red Bull Ringu, a Koji Watanabe, predsjednik Honda Racing Corporation odjela, kaže da Formula 1 za njih nije zatvoreno poglavlje.
“Formula 1 je vrhunac svih motorsport kategorija tako da uvijek pratimo što se događa u F1 svijetu,” rekao je Watanabe za službenu F1 stranicu u Austriji.
“Naravno, upravo smo završili i zaključili svoje F1 aktivnosti tako da ništa nismo diskutirali unutar Hondine kompanije oko F1 sezone 2026. Tako da nemamo plan.”
“Nismo zatvorili vrata prema F1. Moje shvaćanje je da F1 raspravlja o pravilima za 2026. i ugljična neutralnost je definitivni cilj. To je isti cilj kao i naš. To je vjerojatno i dobra prilika da se prouči ugljična neutralnost u F1 tako da to za nas nisu zatvorena vrata.”
“Jednom kad ostvarimo svoj cilj ugljične neutralnosti, možemo razmatrati F1.”
Na pitanje kad bi Honda trebala odlučiti oko mogućega ulaska u F1 2026. Watanabe kaže da bi se to trebalo dogoditi tijekom idućih godinu i pol.
“Ne znam točan vremenski okvir, ali ako se želimo vratiti u F1 2026. vjerojatno bismo to trebali odlučiti unutar jedne do jedne i pol godine.”
“Honda će nastaviti biti partner objema momčadima [Red Bullu i AlphaTauriju]. Još nisu odlučeni detalji, ali HRC će postati tehnički partner za obje momčadi do 2025.”
Iako ovogodišnji Red Bullovi i AlphaTaurijevi bolida ne nose Hondine natpise, oba bolida na stražnjem kraju nose logo Hondinoga trkaćeg odjela HRC (Honda Racing Corporation).
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!