Iduća utrka prvenstva vozi se u Rusiji na stazi na kojoj Mercedes ima savršen učinak sa sedam pobjeda na sedam održanih utrka – mogu li i 2021. zadržati svoju superiornost ili im Red Bull može zaprijetiti u dosad najboljoj sezoni u hibridnoj turbo eri?
Nakon više od 20 godina od prvih planova, VN Rusije je 2014. postala novo odredište u Formuli 1, piše MAXF1.net.
Iako su kao moguća odredišta spominjani glavni grad Rusije Moskva i St. Petersburg , utrka se održava u Sochiju na obali Crnoga mora.
Bila je to nezaboravna godina za Sochi jer su u veljači 2014. održane i Zimske Olimpijske Igre.
Utrka Formule 1 vozi se na Sochi International Street Circuitu koju je, naravno, dizajnirao Herman Tilke. Staza je duga 5848 m, od čega su više od 1,5 km javne prometnice, sastoji se od 16 zavoja, 11 desnih, a vozi se u smjeru kazaljke na satu.
Staza ima dva glavna pravca koji to i nisu jer su presječeni vrlo blagim zavojima koji se prolaze punim gasom. Tu se ujedno nalaze i dvije DRS zone. Ostatak staze čine većinom srednje spori i spori zavoji, a iznimka je dugi, superbrzi treći zavoj koji su bolidi u kvalifikacijama prolazili s više od 280 km/h.
Zbog navedenih obilježja koriste se srednje razine downforcea, a zbog puno sporih zavoja naglasak je i na dobroj trakciji. Površina staze izuzetno je ravna i glatka, što je uzrokovalo neočekivano malu potrošnju guma (Pirelli je 2014. donio soft i medium gume).
Tako je Nico Rosberg odvozio gotovo cijelu utrku (52 od 53 kruga) na jednom setu medium guma i usput postavio svoj najbrži krug utrke u 52. krugu (drugi najbrži krug utrke, iza Bottasa koji je svoje vrijeme ostvario u posljednjem, 53. krugu).
Prvi sektor sastoji se od startno ciljne ravnine koja se nastavlja na izuzetno blagi desni zavoj (ujedno i prva DRS zona), a prvo kočenje je uoči desnog zavoja broj 2 pod pravim kutem. Slijedi uzbudljivi, superbrzi lijevi zavoj broj 3 i još jedan desni pod pravim kutem, čime završava prvi sektor.
Drugi sektor počinje s još jednim desnim zavojem pod pravim kutem, a slijedi nekoliko uzastopnih srednje sporih zavoja. Nakon još jednog desnog zavoja pod pravim kutem slijedi dugi ravni dio i druga DRS zona. Ovaj pravac zapravo i nije čisti pravac nego skreće blago udesno, ali bolidi Formule 1 ga u svim uvjetima prolaze punim gasom.
Pretkraj druge DRS zone počinje treći sektor koji se sastoji od snažnog kočenja s više od 300 km/h uoči sekvence sporih zavoja 13 i 14, a slijede spora šikana, kratki pravac i za kraj još dva spora desna zavoja pod pravim kutem koji su u Sochiju očito pravi hit.
Osim srednje razine downforcea, bolidi su zbog ravne staze vrlo blizu tlu, a moguće je koristiti dosta tvrde postavke ovjesa. Također, rubnici su vrlo niski i ravni te nije potrebno vršiti posebne preinake na bolidu kako bi ih vozači mogli agresivno napadati. Kao i obično, najviše vremena dobiva se u sporim zavojima pa je trakcija iz brojnih sporih zavoja najvažnija za dobro vrijeme u Sochiju.
Kočnice nisu posebno opterećene jer se na samo dva mjesta koči s velikih brzina (nakon DRS zona), a izuzetno ravna podloga i gladak asfalt Pirelli su natjerali da 2015. u Sochi donese soft i supersoft komponente guma.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!