
Alexander Albon će prvi puta nakon pet godina imati momčadskoga kolegu dostojnoga svoga talenta budući da je u Williams stigao Carlos Sainz iz Ferrarija i zato će Tajlanđanin imati priliku pokazati pripada li elitnoj klasi vozača ili je još jedan u nizu vrlo dobrih.
Albon je u svojoj debitantskoj sezoni 2019. učinio dovoljno pokraj Daniila Kvyata u Toro Rossu kako bi šefove u Red Bullu uvjerio da je bolji odabir od Pierrea Gaslyja koji se u prvih 12 utrka sezone mučio pratiti Maxa Verstappena, donosi MAXF1.net.
Sve o Williamsu pročitajte OVDJE.
Iako je Albon povremeno djelovao jako dobro, cijela sezona 2020. nije mu bila dovoljna da smanji zaostatak za Verstappenom i Red Bull je za 2021. odlučio dovesti Sergija Pereza.
U svom F1 povratku u Williams 2022. Albon je oduševljavao sjajnim nastupima u nekonkurentnom bolidu koji je na ponekim stazama bio sposoban osvajati bodove, a Tajlanđanin takve prilike uglavnom nije propuštao.
Ali budući da su mu momčadski kolege bili Nicholas Latifi i Logan Sargeant, nad kojima je očekivano dominirao, teško je bilo procijeniti koliko je Albon napredovao i kako bi se nosio s nekim vrhunskim vozačem u istom bolidu.
Činjenica da je Franco Colapinto, otkako je debitirao u Formuli 1 u Monzi prošle godine, zamijenivši Sargeanta, vrlo brzo bio jako blizu Albonove brzine, daje naslutiti da se Albon neće dobro provesti pokraj brzoga i iskusnog Sainza koji u Williams stiže kao višestruki pobjednik iz Ferrarija.
Albonova prednost svakako je četvrta sezona u momčadi, ali Sainz u Williams stiže pun samopouzdanja s vjerom da može postati novi vođa momčadi. Ovo će svakako biti jedna od zanimljivijih unutarmomčadskih borbi u 2025.
Alexander Albon Ansusinha Tajlanđanin je rođen u Londonu, a trkaću je karijeru započeo u kartingu. Godine 2011., u dobi od 15 godina, završio je drugi u CIK-FIA World KF1 prvenstvu, a 2012., 2013. i 2014. natječe se u Formuli Renault 2.0.
Tajlanđanin je 2012. postao član Red Bullove juniorske momčadi, ali već 2013. prelazi u Lotusov F1 juniorski program u kojem je ostao i 2014. i 2015.
Godine 2015. Albon se natjecao u europskoj Formuli 3 u kojoj je završio sedmi uz pet postolja i dva pole positiona, a iste godine završio je 13. u F3 utrci u Macauu te testirao GP3 bolid za ART Grand Prix momčad.
Albon je 2016. prešao u GP3 seriju u kojoj završava drugi s momčadi ART Grand Prix, 25 bodova iza prvaka Charlesa Leclerca, a ujedno je testirao i GP2 bolid, također s momčadi ART Grand Prix.
GP2 serija 2017. je postala Formula 2, a Albon je upravo te godine debitirao u toj seriji i završio deseti u poretku s momčadi ART Grand Prix uz dva pobjednička postolja i jedan najbrži krug.
Albon je za F2 sezonu 2018. prešao u momčad DAMS te je bio puno konkuentniji i završio treći u poretku vozača uz četiri pobjede i osam postolja, samo sedam bodova iza drugoplasiranoga Norrisa.
Red Bull je pomno pratio Albonov napredak te je uspio prekinuti njegov ugovor koji je već bio potpisao za Renault e.Dams momčad u Formuli E i za koje već odradio jedan dan testiranja.
Tako će mladi Tajlanđanin dobiti priliku u Formuli 1 2019. u momčadi Toro Rossa gdje će mu momčadski kolega biti povratnik Daniil Kvyat.
Albon se dobro snašao u svojoj prvoj F1 sezoni i bodove osvojio već u drugoj utrci, a u prvih šest utrka čak je triput završavao među prvih deset.
Impresivno šesto mjesto na zahtjevnoj kišnoj utrci na Hockenheimu i deveto mjesto na idućoj utrci u Mađarskoj pomogli su Albonu da uvjeri Red Bull da je bolja opcija od Gaslyja koji se mučio protiv Verstappena u glavnoj momčadi.
Zato je Red Bull zamijenio Gaslyja i Albona uoči VN Belgije, a Albon nije razočarao – spojio je sedam uzastopnih plasmana u prvih šest i skupio samo tri boda manje od Gaslyja do kraja sezone iako je Gasly vozio više utrka u bržem Red Bullu (12-9).
To je bilo dovoljno da Albon uvjeri šefove u Red Bullu da je on pravi odabir za Verstappenovoga momčadskog kolegu u 2020. godini.
Mercedes je dominirao u pandemijom skraćenoj sezoni 2020., a Albon je imao težak početak sezone uz Verstappena koji je nakon odustajanja na prvoj utrci povezao šest uzastopnih postolja dok se Albon mučio pratiti takav ritam iako je spojio šest rezultata među prvih osam.
Albon je samo dvaput završio na postolju u 2020. s dva treća mjesta u Mugellu i Bahrainu dok se Verstappen borio s Bottasom za drugo mjesto u poretku uz 11 postolja u 17 utrka i pobjedu u finalu u Abu Dhabiju.
Sedmo mjesto u poretku vozača u drugom najbržem bolidu nije impresioniralo Red Bull da ga zadrži i 2021. pa su umjesto njega doveli Pereza iz Racing Pointa koji je ostao bez vozačkoga mjesta unatoč pobjedi u Sakhiru.
Budući da je Red Bull za 2021. doveo Pereza, a u AlphaTauriju priliku dao Gaslyju i Tsunodi za Albona nije bilo mjesta u Formuli 1 pa se odlučio okušati u DTM-u u Red Bullovoj momčadi AlphaTauri AF Corse za upravljačem Ferrarija 488 GT3 EVO s kojim je uz jednu pobjedu završio šesti u poretku.
Ali Albonu se otvorila prilika u Williamsu za 2022. nakon odlaska Russella u Mercedes što je Tajlanđanin sjajno iskoristio i nametnuo se kao vođa momčadi uz Latifija.
Na Albonovu žalost, Williams je 2022. imao najsporiji bolid pa je vrlo rijetko uopće bio u šansi osvojiti pokoji bod, ali kad se šansa ukazala bio je vrlo dobar u korištenju prilike.
U Australiji, na trećoj utrci sezone, Albon je sjajno čuvao C2 Pirellijeve gume i u boks ušao tek u posljednjem krugu što mu je donijelo deseto mjesto i jedan bod, a dvije utrke kasnije bio je još bolji deveti u Miamiju.
Do kraja sezone Albon je još samo jednom uspio završiti u bodovima, na VN Belgije, ali je u potpunosti dominirao nad Latifijem i bio bolje plasiran od njega 17 puta u 18 utrka koje su oboje završili, što mu je donijelo nastavak suradnje s Williamsom i za 2023. uz novoga momčadskog kolegu Logana Sargeanta.
U novoj sezoni 2023. Williams je bio konkurentniji, a na stazama koje su im odgovarale mogli su ostvariti bolje rezultate nego prošle godine.
U prvih sedam utrka Albon nije uspio osvojiti ni bod, uz veliku grešku u Australiji kada je pregrijao stražnje gume, izvrtio se i teško razbio svoj bolid, ali Kanada je bila velika prilika za Albona i Williams koju su odlično iskoristili.
Williams je uveo novu pogonsku jedinicu, a staza je jako odgovarala njihovom bolidu koji je imao nizak otpor zraka u konfiguraciji za brže staze poput Montreala i Monze. Ali sve bi to bilo uzalud da Albon nije briljantno odvozio i zadržavao iza sebe vozače koji su bili brži po krugu, ali nisu imali brzinu na pravcu da ga prestignu na stazi pa je Albon završio sedmi.
Nakon osmih mjesta na Silverstoneu i Spa Francorchampsu, Albon je u Monzi ponovio sedmo mjesto gdje je opet sjajno iskoristio Williamsovu brzinu na pravcu, a sezonu je završio na 13. mjestu s 27 bodova čime je pomogao Williamsu da završi sedmi u poretku vozača.
Williams ima ugovor s Albonom do kraja 2025., ali budući da se otvara mjesto u Mercedesu 2025. nije nemoguće da ranije prekine ugovor kako bi se pridružio Russellu.
Williams je nespreman dočekao početak sezone 2024. s preteškim bolidom koji je navodno bio oko 10 kg iznad granice minimalne težine, a momčad za prvih nekoliko utrka nije imala spremnu ni rezervnu šasiju.
Albonova sezona nije dobro počela jer je već na trećoj utrci u Australiji teško oštetio bolid na slobodnom treningu, a momčad mu je za nastavak vikenda dala Sargeantov bolid budući da rezervna šasija nije bila spremna. U utrci je Tajlanđanin skoro došao do bodova, ali je opet završio 11., kao i na prethodnoj utrci u Saudijskoj Arabiji.
Albon je na osmoj utrci sezone u Monaku osvojio prve bodove na devetom mjestu, u utrci bez zaustavljanja u boksu što je bila posljedica sjajnih kvalifikacija na sporoj uličnoj stazi, samo 0.678 s iza najbržega Leclerca.
Nakon toga je u promjenjivim uvjetima na Silverstoneu osvojio još dva boda dok se Sargeant nastavio mučiti s formom te izgubio 14:0 od Albona u kvalifikacijama prije nego mu je momčad otkazala suradnju nakon VN Nizozemske gdje je imao još jedan veliki sudar i to s novim aerodinamičkim paketom.
U momčad je umjesto njega stigao Williamsov junior Franco Colapinto, u tom trenutku šesti vozač F2 prvenstva, i odmah oduševio jer je bio vrlo blizu Albonove brzine i završio 12. u prvoj utrci u Monzi.
Albon unatoč svom iskustvu nakon Azerbajdažana nije uspio osvojiti ni bod do kraja sezone, a još u ljeto je potvrđeno da će 2025. dobiti novoga momčadskog kolegu Carlosa Sainza.
To će nesumnjivo biti najveći izazov u Albonovoj F1 karijeri još nakon 2019. i 2020. kada mu je momčadski kolega bio Verstappen, ali Tajlanđanin je sada nesumnjivo spremniji i bolji vozač.
Sainz je dokazani pobjednik koji se prilično dobro nosio s Leclercom u Ferrariju i ranije s Norrisom u McLarenu, ali i u prvoj sezoni s Verstappenom u Toro Rossu. Albon u svojoj četvrtoj sezoni u Williamsu ne bi smio dopustiti da ga Sainz uvjerljivo zasjeni u svojoj prvoj sezoni u novoj momčadi inače će se njegova reputacija ponovno dovesti u pitanje.
Formulu 1 pratite ekskluzivno na kanalima Sport Kluba, nova sezone počinje Velikom nagradom Australije 14. ožujka.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!