Ferrarijev F1 šef Frederic Vasseur novi je bolid za 2024. nazvao ‘revolucijom’ zbog postotka potpuno novih komponenti koji ga čine i kaže da ne potcjenjuje veličinu koraka koji moraju napraviti kako bi se mogli boriti s Red Bullom.
Ferrari je odlično krenuo u novu eru pravila za 2022., ali kako su Verstappen i Red Bull hvatali korak s preteškim RB18 tako su u Maranellu ostali bez šanse za naslov prvaka.
Prošle godine situacija je bila još gora jer je Red Bull otpočetka bio najbrži i mogao si dozvoliti najraniji prestanak razvoja bolida dok su Ferrari i Mercedes redizajnirali svoje bolide tijekom sezone u okvirima financijskih mogućnosti.
Vasseur je svjestan da će trebati učiniti nešto posebno s novim bolidom, koji će javnost prvi puta vidjeti 13.2., kako bi se vratili u borbu za pobjede budući da su 2023. slavili samo jednom i Red Bullu zadali jedini poraz u sezoni, piše MaxF1.net.
Zabrinjava i broj Ferrarijevih pobjeda u posljednjih nekoliko sezona budući da su u posljednjih pet godina pobijedili samo osam puta, uključujući i dvije sezone zaredom bez pobjede 2020. i 2021.
“Revolucija, ne znam je li to prava riječ jer imamo ista pravila već tri godine zaredom tako da ne možete značajno promijeniti situaciju”, komentirao je Vasseur novi Ferrarijev bolid.
“Ponavljam, riječ je o desetinkama sekunde dakle 0.1 ili 0.2% performansi koje tražimo. Nije da tražimo pet posto. Sigurno je da moramo napraviti korak, ne potcjenjujem taj korak. Mijenjamo 95% komponenti na bolidu. Možda to možemo smatrati revolucijom.”
Ferrari je u prošle dvije sezone imao zadovoljavajuću brzinu u kvalifikacijama budući da su 2022. u prosjeku bili najbliže pole positionu (u suhim kvalifikacijama), sa prosječnim zaostatkom od samo 0.1%.
Prošle godine Red Bull je bio najbliži pole positionu s 0.14% zaostatka, ali Ferrari nije bio daleko s 0.26% zaostatka.
Ali pravi Ferrarijev problem je brzina u utrci u kojoj su često znali biti sporiji ne samo od Red Bulla nego i od suparnika poput Mercedesa, McLarena i Aston Martina, posebno na stazama s većom degradacijom guma.
“Napravili smo dobar korak naprijed. Ali na kraju, uvijek je stvar usporedbe”, svjestan je Vasseur.
“Možete se poboljšati 100%, ali ako se drugi poboljšaju 120% izgledat ćete glupo. Ako se poboljšaju 80%, izgledat ćete kao heroj. Najvažnije je nastaviti pritiskati, nastaviti razvijati, imati vozače koji su u središtu projekta i potpuno uključeni u razvoj. Mislim da zasad idemo u pravom smjeru.”
Ferrari je posljednji vozački naslov osvojio 2007., a posljednji konstruktorski 2008. godine. Posljednji put su bili u borbi za vozački naslov do posljednje utrke sezone 2012. godine kada je Alonso izgubio od Vettela u dramatičnoj utrci punoj preokreta u Brazilu.
Najduži period bez vozačkog naslova od 21 godine Ferrari je imao od Scheckterova naslova 1979. do Schumacherova naslova 2000., ali Ferrari se sada opasno bliži ponavljanju toga neuspjeha budući da je prošlo više od 16 godina od Raikkonenova trijumfa 2007.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!