Sve što trebate znati o F1 spektaklu koji nas čeka u Teksasu

Automoto 18. lis 202323:10 0 komentara
AP Photo/Eric Gay via Guliver

Formula 1 nakon Katara putuje u SAD gdje će staza u Austinu 11. puta biti domaćin utrke, prvi puta u sprint formatu, a Daniel Ricciardo vraća se za AlphaTauri nakon pet propuštenih utrka.

Nakon što su na posljednje dvije utrke i Verstappen i Red Bull osigurali naslove prvaka, fokus se seli na preostale borbe u poretku vozača i konstruktora, donosi MaxF1.

Alonso i Hamilton bore se za treće mjesto u poretku, a ukoliko Perez nastavi s lošom formom mogli bi se uključiti i u borbu za drugo mjesto.

Perez trenutno vodi u toj borbi s 224 boda, 30 više od Hamiltona i 41 više od Alonsa dok se Norris u preporođenom McLarenu približava Sainzu, Leclercu i Russellu.

Ferrari i Mercedes bore se za drugo mjesto u poretku i Ferrari ima 28 bodova više dok se McLaren približio Aston Martinu na samo 11 bodova zaostatka.

Do kraja sezone još je pet utrka, uključujući dva sprint vikenda u Austinu i Brazilu.

Circuit of The Americas u Austinu potpuno je nova staza na kojoj se vozi od 2012. čime je Texas postao domaćin dugo očekivanog povratka Formule 1 u Sjedinjene Američke Države.

Neslaganje oko ugovora između vlasnika staze i Berniea Ecclestonea krajem 2011. skoro je poremetilo planove oko održavanja utrke, ali utrka je ipak ostala u kalendaru za 2012.

Uzbrdica od starta prema sporome prvome zavoju rezultira zanimljivim startovima, dok konfiguracija ostatka staze inspiraciju nalazi u Silverstoneu (kombinacija Maggotsa, Beckettsa i Chapela), zatim Turskoj (slavni zavoj broj 8) i Njemačkoj (posljednji sektor).

S kapacitetom od 120 000 mjesta, nova je staza pravo, suvremeno utočište Formule 1 u SAD-u gdje dominiraju ovalne staze, a ulične poput Infineon Racewaya (Sears Point), Watkins Glena i Lagune Sece nisu prikladne za najbrži cirkus na svijetu.

AP Photo/Darron Cummings via Guliver

Momčadi Formule 1, posebno tvorničke, snažno su navijale za povratak na komercijalno važno američko tržište, još od 2008. kada je kalendar ostao bez VN SAD-a.

Staza je djelo Tava Hellmunda, a doradio ju je, naravno, Herman Tilke. Inspiraciju djelomično nalazi u nekim od slavnih F1 staza, ali ujedno nudi i nešto novo. S-zavoji u 1.sektoru podsjećaju na legendarne zavoje na Silverstoneu Maggotts i Becketts, trostruki zavoj u stilu obrnutog zavoja broj 8 na Istanbul Parku i arena dio u stilu Hockenheima – sve to u jednom uzbudljivom krugu u smjeru obrnutom od kazaljke na satu.

Iako ima dva pravca od kojih je posebno dug onaj u drugome sektoru, momčadi koriste dosta downforcea zbog mnoštva brzih zavoja, pogotovo u prvom i na početku drugoga sektora. Prvi sektor počinje uzbrdicom prema lijevom lakat zavoju nakon kojeg slijedi nizbrdica i fantastičan niz brzih i srednje brzih zavoja koji podsjećaju na prvi sektor u Suzuki i brze zavoje u Silverstoneu. Drugi sektor također je obuhvaćen nizom tih zavoja, a nakon sporog lijevog zavoja slijedi najduži pravac i prva DRS zona, nakon koje ponovno slijedi spori lijevi zavoj.

Slijedi posljednji sektor koji se sastoji od mnoštva sporih zavoja i trostrukog brzog desnog zavoja koji podsjeća na kraću istanbulsku osmicu. Posljednji, spori lijevi zavoj vodi na startno ciljnu ravninu i drugu DRS zonu.

Osim mnoštva downforcea, potrebna je okretnost i stabilnost prilikom promjene smjera, pogotovo u nizu zavoja u prvom i drugom sektoru. Također, bitna je i trakcija jer su neki od najbitnijih zavoja na stazi vrlo spori i vode na dugi ravni pravac. Kočnice nisu posebno opterećene zbog samo jednog vrlo dugog pravca, a nakon nešto kraćeg pravca na startno ciljnoj ravnici slijedi zona kočenja na snažnoj uzbrdici, što skraćuje vrijeme kočenja i trošenje kočnica.

U posljednja dva izdanja ove utrke, slavio je Max Verstappen, a prije njega to su činili Bottas, Raikkonen i Hamilton.

Cijeli program iz Austina koji započinje u petak, pratite ekskluzivno na kanalima Sport Kluba!

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!