Talijanski proizvođač guma Pirelli najavio je da će za iduću sezonu pripremiti jaču konstrukciju prednjih guma kako bi se smanjilo podupravljanje u sporim zavojima koje je posljedica razvoja guma na bolidima sa starom generacijom aerodinamičkoga paketa.
Nova generacija bolida veći dio downforcea razvija iz podnice, veći nego prošla, a to znači da je downforce sada više ovisan o brzini nego dosad jer je downforce više ovisan o udaljenosti od tla nego ranije, donosi MAXF1.net.
Zato današnji bolidi imaju manje downforcea pri manjim brzinama jer pri većoj udaljenosti od tla downforce iz podnice nije toliko učinkovit, a i zato jer su prednja i stražnja krila manja i momčadi nemaju toliko kontrole nad zračnom strujom budući da su kompleksne strukture usmjerivača zraka i generatora vrtloga iza prednjih kotača zabranjene.
Sve je to dovelo do više downforcea pri većim brzinama i manje downforcea pri manjim brzinama, a u kombinaciji s 52 kg većom minimalnom težinom vozači ove godine imaju puno više podupravljanja u sporim zavojima.
“Već imamo na umu poboljšanja za iduću godinu,” rekao je Pirellijev F1 šef Mario Isola.
“Prošle godine nismo imali priliku testirati nove gume s trenutnim bolidima nego s prilagođenim starim bolidima koji su bili nešto drukčiji.”
“Sad imamo bolju ideju što učiniti s gumama iduće godine, želimo poboljšati prednje gume, posebno jer imamo jako čvrstu stražnju gumu koja stvara nešto podupravljanja u sporim zavojima.”
“Testni bolidi koristili su aerodinamički paket iz 2021. tako da učinak tla nije bio tako relevantan. Ono što znamo o trenutnim bolidima jest da stvaraju puno više downforcea pri velikim brzinama i manje pri malim brzinama. A i balans [centar aerodinamičkoga pritiska] je nešto drukčiji.”
“Trenutne gume dizajnirali smo prošle godine na temelju balansa testnih bolida, a i povećana težina ne pomaže. Ali svi to znaju, nisu to kritike, potrebno je imati tu dodatnu težinu [zbog sigurnosti i većih i težih 18-inčnih kotača].”
“Na testnim bolidima težina je bila ista kao kod trenutnih bolida jer smo tražili momčadi da stave balast kako bi postigli željenu težinu i raspored težine. Ali aerodinamički paket bio je potpuno drukčiji i to je vjerojatno stvorilo podupravljanje.”
Jedan od najglasnijih kritičara podupravljanja trenutne generacije bolida je Verstappen koji se često žalio da ne može rotirati bolid na ulasku u zavoj kako bi htio, a slične zahtjeve ima i Leclerc.
Njihovi momčadski kolege Perez i Sainz preferiraju stabilniji stražnji kraj, što im trenutna konstrukcija stražnjih guma i pruža, ali iduće godine situacija bi se po tom pitanju mogla promijeniti.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!