Formula 1 objavila je podatke o gledanosti prošlogodišnje sezone koja je imala četiri utrke manje nego 2019., a gledanost je tek blago pala ukoliko se gleda prosječna gledanost po utrci koja za 2020. iznosi 87.4 milijuna gledatelja.
Unatoč teškim epidemiološkim uvjetima i svim izazovima koje to nosi, Formula 1 prošle je sezone uspjela održati 17 utrka u kalendaru, a gledanost po utrci pala je za 4.5%.
Formula 1 ističe da je glavni uzrok pada prosječne gledanosti činjenica da smo imali samo utrke u Europi i na Bliskom istoku što je značilo da puno regija nije imalo svoje utrke, a vremena utrka nisu uvijek odgovarala određenim tržištima i uobičajeni porast gledanosti nije se dogodio.
Ali u odnosu na 2019. gledanost je značajno porasla u nekim zemljama poput Rusije (+72%), Kine (+42%), Nizozemske (+28%), Velike Britanije (+10%) i Njemačke (+5%) dok je SAD ubilježio blagi porast od 1% iako nisu imali utrke u svojoj vremenskoj zoni.
Ukupni broj jedinstvenih gledatelja za 2020. iznosi 433 milijuna (-8% u odnosu na 2019.) što je uzrokovala činjenica da su bile četiri utrke manje i zbog gore opisanih razloga.
Kumulativna TV publika za 2020. godinu iznosila je 1,5 milijardi u odnosu na 1,9 milijardi u 2019. godini, a ovo smanjenje rezultat je činjenice da smo prošle sezone imali 17 utrka u odnosu na 21 utrku u 2019.
To ne odražava pad publike općenito, ali razlog je manje utrka, a time i manje događaja za gledanje na TV-u. Najveća brojka publike za utrku u 2020. godini bila je 103,7 milijuna za VN Mađarske, + 7% više u odnosu na istu utrku 2019., a vidjeli smo i snažne brojke za nove utrke koje su se pridružile revidiranom kalendaru sa 100,5 m za Portugal, 98,1 m za vanjsku stazu Bahraina i 89,1 m za Tursku.
Osim toga, Formula 1 nastavila je poboljšavati svoju cjelokupnu percepciju i zadovoljstvo navijača. Od 6000 anketiranih navijača, 72% misli da se F1 poboljšala tijekom posljednje dvije godine u odnosu na 52% u lipnju 2019., 68% vjeruje da je F1 u dobrim rukama pod Liberty Media nasuprot 56% u 2019. godini i 71% ocjenjuje zadovoljstvo navijača s ocjenom 8/10 ili više u odnosu na 44% u 2019.
Nadalje, navijači vjeruju da se Formula 1 vrlo dobro snašla tijekom globalne pandemije – 90% vjeruje da su sigurnosne mjere postavljene kako bi se omogućilo da se utrke odvijaju dobro riješene, 81% smatra da je F1 dobro komuniciralas navijačima tijekom gašenja, 73% vjeruje da je F1 dobro riješila odsustvo navijača na utrkama, a 88% ima pozitivno mišljenje o kalendaru 2020.
Formula 1 ostvarila je značajan napredak u digitalnom svijetu, čineći nas drugom najbrže rastućom velikom sportskom ligom na planetu na četiri glavne društvene platforme. U 2020. sljedbenici (preko Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTubea, Tiktoka, Snapchata, Twitcha i kineske društvene platforme) su porasli za 36% na 35 milijuna, prikazi videozapisa 47% na 4,9 milijardi, a ukupni angažman 99% na 810 milijuna.
Osim toga, ukupni broj pregleda videozapisa na F1.com, F1 aplikaciji i društvenim mrežama porasli su za 46% u odnosu na 2019. na 4,9 milijardi, jedinstveni korisnici porasli su 26% na 70,5 milijuna, a prikazi stranica porasli su za 13% na 1,3 milijarde.
U Kini smo također zabilježili vrlo snažan digitalni rast sa sljedbenicima na kineskim platformama (Weibo, WeChat, Toutiao i Douyin) od 133% do 1,9 milijuna. Najveći pokretači digitalnog rasta potaknuti su povećanjem prijenosa videozapisa za 20%, novim utrkama tijekom revidiranog kalendara za 2020. godinu te uzbuđenjem tijekom utrka koje su rezultirale povećanjem prometa i aktivnosti tijekom trkaćega tjedna.
Rezultati znače da Formula 1 sada snažno kotira među glavnim sportovima u digitalnoj areni, uključujući La Ligu, NBA, PGA turneju i Premier ligu. Digitalni udio ukupnih minuta (uključujući emitirane i digitalne) porastao je sa 7% u 2019. na 10% u 2020. godini.
F1 Esports Series 2020 zaokružio je vrlo uspješnu godinu rekordnim brojem obožavatelja koji su se uključili u akciju, postigavši ukupno 11,4 milijuna pregleda streama uživo na svim digitalnim platformama, što predstavlja porast od 98% u odnosu na 2019.
Grand Final također je postigao nevjerojatnih 1,7 milijuna angažmana na društvenim mrežama, što je dosadašnji rekord za bilo koji događaj iz F1 Esports Series i što je kulminiralo već vrlo uspješnom kampanjom u vezi s interakcijom na društvenim mrežama jer je Pro serija ostvarila ukupno 291 milijun impresija na društvenim mrežama, 151 % porasta u odnosu na 2019.
Osim toga, serija je zabilježila 23,8 milijuna pregleda videozapisa, što je 29% više u odnosu na 2019., čemu je pomogao povećani izlaz na društvenim mrežama za prošlogodišnju kampanju.
“Prošla je godina bila neviđeno vrijeme za sve i Formula 1 se morala prilagoditi izazovima koje predstavlja pandemija,” rekao je Stefano Domenicali, predsjednik i izvršni direktor Formule 1.
“Odvozili smo 17 utrka, nešto što su mnogi ranije smatrali nemogućim ranije u godini i donijeli uzbuđenje i nove utrke našim navijačima diljem svijeta.”
“Podaci o publici za 2020. godinu pokazuju snagu i otpornost našeg sporta, s prosječnim brojem publike u 2020. godini od 87,4 milijuna, a ukupna sezonska kumulativna publika od 1,5 milijardi. imali su snažne brojke rasta u Kini, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Njemačkoj i SAD-u, u kombinaciji s velikim porastom naših digitalnih brojki.”
“Vidjeli smo samo neznatno smanjenje TV publike, iz više razloga, ali jasno uzrokovano skraćenim i zemljopisno ograničenim kalendarom u usporedbi s 2019. god., nešto što je svaki veći sport doživio 2020. godine.”
“Ponosni smo na ono što smo isporučili 2020. godine i znamo da imamo nevjerojatno jaku bazu obožavatelja i platformu publike za rast u budućnosti. Oduševljeni smo što naši navijači osjećaju veliko zadovoljstvo sportom, našom sezonom i načinom na koji smo odgovorili na globalnu pandemiju. Radujemo se početku sezone 2021. nakon zimske stanke i znamo da su naši navijači jednako uzbuđeni kao i mi što ćemo se utrkivati. ”