Vodstvo Formule 1 odlučno je zaustaviti kontinuirani rast težine bolida tijekom godina i planiraju smanjiti dimenzije i masu bolida u sklopu novih pravila za 2026.
Zbog sigurnosti i uvođenja novih hibridnih tehnologija bolidi Formule 1 u posljednjih su 14 godina otežali čak 193 kilograma, piše MAXF1.net.
Od 2009., kada su bolidi imali minimalno 605 kg, do 2013. bolidi su otežali na 642 kg, a veći skok dogodio se 2014. u prvoj godini trenutnih hibridnih pogonskih jedinica kada je granica postavljena na 690 kg.
Idućih nekoliko godina granica je postupno rasla do 752 kg za 2021., a nova generacija bolida za 2022. primaknula je bolide granici od 800 kg pa ona danas iznosi 798 kg.
Iako su bolidi i dalje izuzetno brzi po krugu, zahvaljujući napretku tehnologije, u sporim zavojima su puno tromiji nego prije, a Mercedesov George Russell smatra da rast težine mora stati jer će u jednom trenutku to postati kontraproduktivno.
“Ove bolide nastavljamo činiti sve sigurnijima i sigurnijima”, rekao je Russell.
“Ali očito je da su teški kada doživite sudar, kao da ste se sudarili s autobusom u usporedbi s malim automobilom.”
“Imat ćete veći učinak ako vozite istom brzinom s automobilom koji je težak 800 kg ili više od 900 kg na početku utrke, u usporedbi s onim prije 15 godina kada su imali 650 kg,” dodao je Russell.
Uoči novih pravila za pogonske jedinice i šasije 2026., FIA-in predsjednik Mohammed Ben Sulayem priznaje da smanjenje težine automobila mora biti glavna stvar.
“Jedna stvar koju bih želio vidjeti je vrlo jasna, trebamo lakši automobil,” rekao je za Motorsport.com.
“Vjerujem da je tako bolje.”
“Dolazim iz motosporta, gdje su lakši automobili sigurniji i neće trošiti istu količinu goriva”, dodao je.
“Bit će to teško postići, ali svi to žele. Zato to želim progurati jer dolazim iz relija, gdje ništa nije gore od teškoga automobila.”
Glavni izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali se slaže s Ben Sulayemom i kaže da je to jedan od ciljeva za 2026.
“Jedna od točaka o kojoj se uvijek raspravljalo bila je težina”, rekao je.
“Kao što znate, s hibridnim motorima, s baterijama, težina postaje sve veća i to je nešto što nije u prirodi F1. Dakle, to je tema za raspravu za budućnost.”
Nove pogonske jedinice za 2026. zadržat će sličnu snagu kao trenutne (oko 1000 KS), ali će udio električne snage porasti s otprilike 16% na oko 50%.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!