Formula 1 putuje u Meksiko gdje je aktualni svjetski prvak Max Verstappen ima nevjerojatan rekord s pet pobjeda u posljednjih šest utrka u zemlji svoga momčadskog kolege Sergija Pereza, a ovoga vikenda može zadati ključni udarac Landu Norrisu u borbi za naslov prvaka.
Tjedan dana nakon Austina i dominantne dvostruke pobjede Ferrarija, ali i okršaja Verstappena i Norrisa Formula 1 stiže u Meksiko u uobičajenom rasporedu trkaćega vikenda s tri slobodna treninga, donosi MAXF1.net.
Staza s najvećom nadmorskom visinom u kalendaru od 2250 metara ima specifične zahtjeve za bolide poput aerodinamike, s korištenjem maksimalnoga downforcea unatoč dugim pravcima, ali i hlađenja, s velikim otvorima za odvod topline.
Do kraja sezone je još samo pet utrka, uključujući i dva sprinta u Brazilu i Kataru, a Verstappen ima 57 bodova prednosti ispred Norrisa dok McLaren vodi s 40 bodova više od Red Bulla i 48 više od Ferrarija koji se vratio u borbu za naslov nakon Austina.
Drugi trening traje pola sata više
Prvi dan akcije na stazi bit će malo drugačiji od uobičajenog. Drugi slobodni trening bit će u potpunosti posvećen potvrđivanju mekših smjesa u Pirellijevoj seriji za 2025. (C4, C5 i C6) u onome što je poznato kao kompetitivni test.
Sesija je produžena za 30 minuta, na ukupno 90, a svi vozači i momčadi morat će slijediti poseban program koji su uspostavili Pirellijevi inženjeri.
Osim dodjele guma za suho guma posebno za utrku (dva seta harda, tri mediuma i sedam softa, jedan manje nego obično), svaki vozač će imati dva dodatna seta guma: jedan će biti identičan onom dostupnom za vikend, koji će služiti kao osnova, dok će drugi biti opcija prototipa za 2025., kako u pogledu mješavine tako i konstrukcije koja je već homologirana još u rujnu.
Ova dva kompleta neće imati trake u boji na bočnim stranama. Plan je da program uključuje vožnju za performanse i duže dionice za svaki set, pri čemu će svaka momčad voziti isti broj krugova s istom količinom goriva, ovisno o vrsti vožnje.
Jedina iznimka bit će u slučaju da redovnoga vozača utrke zamijeni mladi vozač za prvi trening. Ovi vozači utrka izvest će Pirelli test u trajanju od samo 60 minuta na drugom treningu i imat će dodatni set medium guma kako bi nadoknadili što je više moguće u prikupljanju podataka za ostatak vikenda.
Sve testne podatke zatim će analizirati Pirellijevi inženjeri kako bi fino prilagodili karakteristike mješavina za 2025. prije grupnog testa u Abu Dhabiju, koji počinje u utorak nakon posljednje runde prvenstva 2024. godine.
To znači da će sve momčadi morati pripremiti svoje bolide za kvalifikacije i utrku u razmaku od dva sata, između prvoga treninga u petak i trećega u subotu.
KARAKTERISTIKE STAZE
Staza Hermanos Rodriguez duga je 4,304 km, sa 17 zavoja i podlogom koja je niska u smislu težine na gumama. Ove godine promotor je obnovio dio između 12. i 15. zavoja u trećem sektoru. Vrlo gladak asfalt i činjenica da se staza rijetko koristi znači da su razine prianjanja prilično niske na početku vikenda i da je evolucija staze vrlo izražena, gumirajući se što više bolidi voze.
Mexico City nalazi se na preko 2250 metara nadmorske visine, a razrijeđeni zrak utječe na performanse bolida, smanjujući aerodinamičku potisnu silu koju stvaraju automobili (downforce).
Jedna od posljedica toga je da su maksimalne postignute brzine vrlo visoke, unatoč konfiguraciji koja zapravo izgleda tipično za staze koje zahtijevaju maksimalnu potisnu silu – brzinski rekord ovdje je postavljen 2016. kada je Valtteri Bottas u Williams-Mercedesu postigao 372,5 km/h.
Nadalje, na najdužim pravcima, glavnom i onom između zavoja 3 i 4, površinska temperatura guma ima tendenciju priličnoga brzog pada i vozači moraju biti vrlo oprezni pri kočenju, osobito u zavoju 1, kako bi izbjegli blokiranje kotača i time oštetiti gume.
U smislu strategije, ovo je obično utrka na jednom mjestu. Prošle je godine većina vozača pokušala upravljati medium kako bi što više produžili prvu dionicu.
Sigurnosni automobil i kasnija crvena zastava, nakon što je Magnussen izašao sa staze u Haasu, značili su da su gotovo svi koristili tri seta guma u utrci koja je uglavnom bila podijeljena na dva dijela.
Povratak u Formulu 1 2015. godine
Mnogo se toga promijenilo, kako u Formuli 1, tako i u svijetu, otkako je Nigel Mansell 1992. pobijedio na posljednjoj VN Meksika održanoj na staroj stazi Autodromo Hermanos Rodriguez.
Staza više nema istu konfiguraciju pa je tako nestao zastrašujući nagnuti zavoj Peraltada, a tu su i mnoge druge promjene kako bi staza zadovoljavala suvremene sigurnosne zahtjeve.
Ono što se sigurno nije promijenilo je strast lokalnih navijača za motorsportom, što se pokazalo i 2012. kada je velik broj Meksikanaca doputovao u Texas kako bi pratili utrku Formule 1.
Staza nosi ime slavne meksičke braće Rodriguez, Ricarda i Pedra, a izgrađena je 1962. unutar javnoga parka. Sa samo 20 godina, Ricardo Rodriguez bio je na početku svoje trkaće karijere koja je tragično prekinuta 1962. kada je u Lotusu poginuo na slobodnom treningu.
Godinu dana kasnije, bez svoje zvijezde u usponu, Mexico je bio domaćin službene F1 utrke koju je osvojio legendarni Jim Clark, iako je iste godine izgubio borbu za naslov prvaka od sunarodnjaka Johna Surteesa.
Problemi s kontroliranjem publike zaslužni su što je Meksiko od 1971. do 1986. bio bez utrke Formule 1, da bi 1986. bio poprište prvih pobjeda Gerharda Bergera i momčadi Benetton. Ali sve neravnija i zastarjela staza nakon 1992. više nije bila domaćin Formule 1.
Tek je povratak meksičkih vozača u Formulu 1 Meksiku uspio vratiti utrku Formule 1. Led je probio najprije Sergio Perez, a zatim i Esteban Gutierrez.
Novi Autodromo Hermanos Rodriguez izgrađen je kombiniranjem državnog i privatnog kapitala, krug je dug 4421 m, a vozit će se 69 krugova.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!