Mercedesov Toto Wolff i RB-ov Jody Egginton kažu da su iznenađeni jer je Red Bull odlučio značajno promijeniti dizajn ovogodišnjega bolida RB20 kako bi pokušali zadržati prednost koju su imali s dominantnim RB19, ali to nije bilo moguće bez preuzimanja rizika.
Dominantna pozicija koju je Red Bull imao prošle godine dovela ih je u tešku dilemu uoči razvoja bolida za 2024. budući da je bilo očekivano da će sa stabilnim pravilima suparnici imati jasnu ideju kako smanjiti zaostatak, donosi MAXF1.net.
Zato se Red Bull odlučio za riskantan korak promjene nekih od rješenja koja su funkcionirala jako dobro kako bi otključali još potencijala i zadržali prednost pred konkurencijom iako su i razvojem ideja s RB19 mogli proizvesti prilično konkurentan bolid.
Pozornost su privukli jedinstveni usisnici za hlađenje ispred bočnih stranica koji podsjećaju na usta morskoga psa, ali i dodatni usisnici uz halo zaštitu i vertikalni usisnici uz šasiju.
Kako bi bočne stranice bile što kompaktnije, Red Bull se poslužio i Mercedesovom idejom s prošlogodišnjega F1 W14 s vrlo visokim, horizontalnim cilindričnim kanalima za odvod topline prema stražnjem krilu.
“Pa, ima nekoliko stvari koje su usvojili iz našega bolida”, rekao je Wolff austrijskoj televiziji ORF.
“Ne samo bočne stranice, nego smo, naravno, imali i ovaj poklopac motora na karoseriji, koji smo nazvali ‘Kineski zid’, koji su oni usvojili. Nije fantastičan estetski, ali ima smisla. Ali prave performanse odvijaju se na podnici. To su bolidi s efektom tla, gdje se također radi o potisnoj sili i karakteristikama mehaničkoga upravljanja. I tu su bili vrlo jaki posljednjih godina i vjerojatno će doći do daljnjega razvoja, ali ne tako radikalne promjene koncepta kao što možete vidjeti na prvi pogled s karoserijom.”
Wolff je rekao da je Red Bull bio hrabar jer je slijedio ono što je sugerirao zračni tunel, odlučivši da ne razvijaju svoj koncept iz 2023. koji je već dobro funkcionirao i donio im pobjede u 21 od 22 utrke.
“Izuzetno hrabar korak”, smatra Wolff.
“Jer da su nastavili konzervativno, i dalje bi razvili stvarno dobar bolid.”
“Ali podaci će vas uvijek voditi u razvoju, a podaci će vjerojatno pokazati da ono što rade s novim bolidom, ti novi razvojni pravci, zapravo donose znatno više potisne sile ili bolje karakteristike upravljanja. Jer inače to Red Bull ne bi učinio. Posljednjih godina uvijek su bili inovativni, bili su momčad koja je bila mjerilo. I u tom pogledu uvjeren sam da su znali što rade.”
Tehnički direktor RB-a Jody Egginton rekao je da je bilo iznenađenje vidjeti sestrinsku momčad s tako hrabrim korakom u nepoznato nakon što su imali tako dobar bolid 2023.
“Njihov prošlogodišnji bolid bio je jako dobar”, rekao je Egginton.
“Oni su očito željeli zadržati prednost pa su bili agresivni. Ali onda je Mercedes također bio prilično agresivan, mislim, i Ferrari u nekim područjima.”
“Dakle, s jedne strane, to je bilo iznenađenje. Ali opet, Red Bull je prošle godine svima postavio dobra mjerila. I siguran sam da su predvidjeli da će ljudi pomno promatrati što rade.”
“I sve što su učinili je ‘U redu, gledajte što smo dosad radili. A ovo je kako idemo dalje!’”
“Stoga mislim da je to fantastično, zaista, super zanimljivo. Zasigurno je privuklo pažnju inženjera i dizajnera u našoj momčadi, a siguran sam i u svima ostalima.”
Gledaj Formulu 1 eksluzivno na Sport Klubu uz EON TV i Telemach.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!