Sezona Formule 1 2023. stigla je do posljednje postaje u Abu Dhabiju gdje će se razriješiti i posljednje dileme u poretku vozača i konstruktora, uključujući i borbu za drugo mjesto između Ferrarija i Mercedesa u kojoj Mercedes ima četiri boda prednosti.
Staza Yas Marina u Abu Dhabiju 15. će puta ugostiti utrku Formule 1, a 12. puta je riječ o posljednjoj utrci sezone, donosi MaxF1.
U sezoni u kojoj je Red Bullova i Verstappenova dominacija uništila bilo kakvu neizvjesnost u borbi za naslove prvaka glavnu pozornost uoči finala sezone privlači borba za drugo mjesto između Ferrarija i Mercedesa.
Također, neizvjesno je i u borbi za četvrto mjesto u poretku vozača u kojoj Alonso i Sainz imaju po 200 bodova, a Norris 195 nakon sudara u Las Vegasu prošloga vikenda.
Verstappen je na prošloj utrci izjednačio Vettela po broju pobjeda (53), a dvije pobjede prije toga izjednačio je Prosta, još jednoga četverostrukoga svjetskog prvaka.
Nizozemac je u Las Vegasu srušio vlastiti rekord u broju pobjeda u sezoni (18), a tu brojku ima priliku popraviti u finalu sezone u Abu Dhabiju, kao i trenutnih 20 postolja iz 21 utrke.
Red Bull je u Vegasu osigurao prva dva mjesta u poretku vozača, prvi puta u svojoj povijesti, a ujedno i ostvario 20. pobjedu u 2023. i time srušio Mercedesov rekord iz 2016. u broju pobjeda u sezoni (19), što također mogu poboljšati u posljednjoj utrci.
Staza je 2021. dobila novu, bržu konfiguraciju na kojoj se vozi i danas, a te godine utrka je ušla u povijest zbog kontroverznih odluka kontrole utrke u završnici koja je utjecala na borbu za naslov prvaka između Hamiltona i Verstappena.
Yas Marina Circuit u Abu Dhabiju koštala je nevjerojatnih 800 milijuna funti i osmišljena je kako bi ponudila najsuvremenije uvjete utrkivanja, ali i pokazala svijetu financijsku moć te zemlje.
Kako bi prenijeli dio glamura iz Monaca na bliski istok, staza ima luku koja može primiti više od 150 jahti, a hotel s pet zvjezdica izgrađen je uz samu stazu. Objekti uz stazu najbolji su i najraskošniji u kalendaru, a posebnost joj je i tunel kojim bolidi prolaze dok iz boksa izlaze na stazu.
Također, utrka počinje u kasno poslijepodne, a završava navečer, čime je F1 dobila još jednu noćnu utrku. Objekti uz stazu mijenjaju boju osvjetljenja i okruženje je zaista spektakularno. Ipak, Abu Dhabi kroz svoju kratku povijest nije ponudio previše uzbudljivih utrka.
Pretjecanja su rijetka još od prve utrke 2009. što je pomalo iznenađujuće s obzirom na dužinu pravaca i sporim zavojima koji im prethode. Predsjednik FIA-e Jean Todt rekao je da su pretjecanja ‘nemoguća’, nakon što je 2010. svjedočio nemoći Fernanda Alonsa da prestigne sporiji Renault Vitalyja Petrova. Godinu kasnije, čak ni uvođenje KERS-a i DRS-a nije puno promijenilo situaciju.
Zavoj broj sedam mogao bi biti sjajno mjesto za pretjecanje, ali kako bi usporili bolide i smanjili rizik da u slučaju sudara završe u ogradi, prije zavoja je dodana šikana zbog koje bolidi u sedmi zavoj ulaze jedan po jedan.
Također, izletne zone koje okružuju stazu su potpuno asfaltne – slično kao u Bahrainu – a plava boja tih površina koja je dodana kako bi se bolje razlikovale od same staze pridonose izgledu testne staze, poput Paul Ricarda u Francuskoj. Trava i šljunak u tom pogledu jako nedostaju.
Stazom dominiraju dva duga pravca razdvojena sporom šikanom pa je brzina na pravcu jedan od najvažnijih čimbenika pri podešavanju bolida. Ipak, ima i dosta brzih zavoja gdje je vrlo bitan downforce pa naći pravi kompromis nije lak zadatak. Čak i ako ste jako brzi po krugu, a niste dovoljno brzi na pravcu, može vam se dogoditi da zaglavite iza sporijeg bolida bez prave mogućnosti da ga prijeđete, što je 2010. bilo jasno vidljivo u duelu Alonsa i Petrova.
Program iza Abu Dhabija pratite od petka do nedjelje ekskluzivno na kanalima Sport Kluba.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!