Lewis Hamilton na današnji je dan 2020. uvjerljivo slavio u promjenjivim uvjetima na VN Turske i tri utrke prije kraja sezone osigurao sedmi naslov prvaka čime je izjednačio rekord Michaela Schumachera, a Sergio Perez u Racing Pointu i Sebastian Vettel u Ferrariju popunili su šokantno pobjedničko postolje u napetoj završnici.
Iako je vodio većinu utrke s pole positiona, Stroll je završio tek deveti jer je ušao drugi puta u boks po novi set intermediate guma, a Leclerc se na istoj strategiji probio do trećega mjesta kojega je ispustio u posljednjih nekoliko zavoja nakon neuspješnog pokušaja napada na drugoplasiranoga Pereza, što je iskoristio Vettel i osigurao prvo postolje od VN Meksika prošle godine, donosi MaxF1.net.
Hamilton je samo jednom ušao u boks po intermediate gume na kojima je odvozio više od 50 krugova i ostvario jednu od najboljih pobjeda ove sezone za sedmi naslov prvaka kojim je izjednačio rekord Michaela Schumachera.
Stroll je poveo s pole positiona ispred momčadskoga kolege Pereza, a Verstappen i Albon izgubili su nekoliko pozicija zbog lošega starta. Ocon je uoči prvoga zavoja bio treći, ali se izvrtio nakon kontakta s momčadskim kolegom Ricciardom koji je izbjegavao Hamiltona s unutarnje strane.
Bottas se također izvrtio pokušavajući izbjeći Ocona, a zatim se još jednom izvrtio u devetom zavoju u kontaktu s Oconom koji je morao u boks po nove gume zbog puknuća stražnje lijeve gume.
Vettel je sjajno startao te se probio do trećega mjesta nakon Hamiltonove pogreške koju je iskoristio i Verstappen, ali nije uspio prestići Vettela iako je bio brži.
Stroll je brzo izgradio prednost veću od pet sekundi ispred Pereza, a Leclerc je prvi prešao na intermediate gume u šestom krugu što su ubrzo učinili i svi ostali vozači. Verstappen i Albon najduže su ostali na punim kišnim gumama – Nizozemac je u boks ušao u 11. krugu, dva kruga iza Strolla i tri iza Hamiltona i Vettela, a Albon krug kasnije.
Verstappen se uspio vratiti ispred Vettela, ali je ostao iza Pereza dok je Stroll vodio s više od deset sekundi ispred momčadskoga kolege.
Giovinazzi je odustao već u 13. krugu, a dva kruga na stazi su bili uvjeti virtualnoga sigurnosnog automobila. Verstappen je nakon toga pritiskao Pereza u borbi za drugo mjesto, a Hamilton je pogriješio na kočenju za 12. zavoj i izgubio mjesto od Albona koji je ubrzo prestigao i Vettela.
Verstappen je pokušao prestići Pereza u 18. krugu nakon što je Meksikanac pogriješio u devetom zavoju, ali Nizozemac se izvrtio preko rubnika i pao iza Albona, Vettela i Hamiltona nakon čega je ušao u boks po novi set intermediate guma i vratio se na osmo mjesto.
Leclerc je u 30. krugu ušao u boks po novi set intermediate guma, baš kao i Raikkonen u Alfi, dva kruga kasnije njihov primjer slijedili su Ricciardo i Russell, a krug kasnije i Vettel, Sainz i Gasly.
Albon se izvrtio u 34. krugu u četvrtom zavoju i prepustio treće mjesto Hamiltonu nakon čega je i on ušao u boks, a Perez je sustizao Strolla prije nego je Stroll drugi puta ušao u boks u 36. krugu i vratio se na četvrto mjesto iza Verstappena.
Hamilton je ostao na stazi, kao i Perez kojega je sustigao u 37. krugu i prestigao ga uz pomoć DRS-a čije je korištenje omogućeno u 30. krugu, a nakon toga je ubrzo izgradio veliku prednost.
Vettel i Leclerc prestigli su Strolla u 39. krugu, a u iduća dva kruga Stroll je izgubio pozicije i od Albona i Sainza i pao na osmo mjesto.
Leclerc je u 40. krugu prestigao Vettela uz pomoć DRS-a, a Sainz je prestigao Albona u borbi za peto mjesto.
Iako su svi očekivali kišu u posljednjem krugu ona ipak nije pala, a Hamilton je odbio Mercedesov prijedlog da uđe u boks po novi set kišnih guma jer je imao dovoljno veliku prednost ispred Pereza da se vrati u vodstvo.
Hamilton je slavio s velikih 31.6 s prednosti ispred Pereza koji se uspio obraniti od Leclerca u posljednjem krugu, a Vettel je iskoristio Leclercovo blokiranje kotača u 12. zavoju i osvojio treće mjesto što mu je prvo postolje od VN Meksika 2019.
Sainz je završio peti za McLaren ispred Verstappena u Red Bullu koji je u završnici prestigao Albona, a osmi je bio Norris u McLarenu nakon što je prestigao Strolla nakon njegove pogreške u prvom zavoju.
Stroll je završio deveti iako je vodio 32 kruga, a deseti je bio Ricciardo u Renaultu ispred momčadskoga kolege Ocona.
Racing Point osvojio 20 bodova i preuzeo treće mjesto u poretku konstruktora s pet bodova više od McLarena, a peti Renault ima 18 bodova manje od Racing Pointa.
Ferrari je osvojio najviše bodova ove sezone (27) i približio se Renaultu na samo šest bodova.
Vozači AlphaTaurija završili su 12. i 13., a Bottas je imao utrku za zaborav na 14. mjestu u kojoj se čak pet puta izvrtio u skliskim uvjetima.
Raikkonen, Russell i Magnussen zauzeli su posljednja tri mjesta među vozačima koji su završili utrku, a odustali su Grosjean, Latifi i Giovinazzi.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!