Šesta utrka ovogodišnjega F1 prvenstva vozi se na dobro poznatoj stazi Circuit de Barcelona – Catalunya na kojoj će Ferrari donijeti veliki paket poboljšanja za svoj bolid i nastojati vratiti prednost u brzini koju su imali na početku sezone – donosimo sve o stazi, povijest VN Španjolske i posljednje rezultate u Barceloni.
Red Bull je nakon problema s prekomjernom težinom svoga RB18 na predsezonskim testiranjima nastavio donositi poboljšanja na prvih pet utrka nove sezone, posebno u Imoli i Miamiju, kako bi pokušali uhvatiti korak s Ferrarijem koji je bio mjerilo performansi i pouzdanosti na otvaranju sezone, donosi MAXF1.net.
Iako su imali probleme sa sustavom dovoda goriva u Bahrainu i Australiji, Red Bull se uspio oporaviti i na krilima poboljšanoga bolida doći do dvaju važnih pobjeda na posljednje dvije utrke.
Ferrari se sudržavao od donošenja poboljšanja razmišljajući dugoročno budući da je budžet ograničen i da bi svaki promašaj s poboljšanjima mogao biti skup, a talijanska momčad najavila je ‘važan paket’ poboljšanja za iduću utrku u Španjolskoj.
Binotto kaže da ih je Red Bull iznenadio sa svojim performasama na posljednjoj utrci u Miamiju jer su bili brži od njih u sporim zavojima u kojima je Ferrari dosad bio klasa za sebe.
Ferrari je sa svojim F1-75 koristio veće razine downforcea, a time imao i veći otpor zraka i manju brzinu na pravcuma, što im je donijelo veću brzinu u sporim i srednje brzim zavojima, bolju trakciju i bolje kočenje.
Ali Red Bull je bio uporan u donošenju poboljšanja i smanjivanju težine svoga RB18 te su u Miamiju i dalje bili najbrži na pravcima i posebno brzi u najsporijim zavojima.
“Mi koristimo nešto više downforcea što se tiče konfiguracije krila, nedostaje nam nešto brzine na pravcima, ali uobičajeno je da dobivamo više u zavojima,” rekao je Binotto.
“Mislim da je u Miamiju bio slučaj da smo bili brži u zavojima 5-6-7, ali ne toliko brzi u jako sporim zavojima nakon zavoja 11-12-13 [zavoji 14-15-16]. Mislim da je Red Bull bio jako dobar u tom aspektu.
“A zašto je to tako – to je nešto što moramo analizirati i razumjeti. Vjerujem da je razlog činjenica što su donijeli poboljšanja na posljednjim utrkama koja su njihov bolid jednostavno učinila bržim.”
Mercedesov trenutak istine
Nakon osam godina Mercedes nije u borbi za pobjede, a sudeći po trenutnom zaostatku i problemima s poskakivanjem neće tako skoro ni biti budući da su Ferrari i Red Bull uvjerljivo ispred svih i pripremaju dodatna poboljšanja na svoje bolide.
Mercedes je na drugom predsezonskom testu u Bahrainu privukao pozornost s potpuno novim konceptom bočnih stranica koje su bitno drukčije od prvotnoga koncepta s kojim su vozili na prvom testu u Barceloni, ali umjesto skoka u performansama Mercedes je počeo raditi puno malih skokova u vidu poskakivanja, što im bitno otežava podešavanje bolida i prisiljava ih na kompromise.
Iako podaci iz simulacija govore da je novi koncept puno brži od klasičnoga s kojim su vozili na testu u Barceloni, momčad zasad ne vidi te performanse u stvarnom svijetu i muče se razumjeti uzrok problema.
“Ne bih ništa otpisao,” rekao je Wolff na pitanje hoće li zadržati ili odbaciti trenutni koncept.
“Ali moramo dati vremena svim našim ljudima koji su proizvodili sjajne bolide u prošlosti da nastave raditi jer vjerujemo da je ovo put kojim trebamo ići.”
Utrka u Barceloni Mercedesu daje idealnu priliku da usporede podatke s predsezonskih testiranja kada su koristili konvencionalni oblik bočnih stranica i da pokušaju donijeti odluku je li trenutni koncept vrijedan razvoja ili je bolje što prije usmjeriti resurse na neki drugi.
Ta je odluka posebno važna jer je potrebno što prije definirati osnovnu arhitekturu mehaničkoga i aerodinamičkoga paketa za bolid za iduću sezonu, a Mercedes želi u potpunosti razumjeti gdje su pogriješili prije nego krene razvoj novoga bolida.
Više pročitajte ovdje. Prijenos treninga, kvalifikacije i utrku pratite na kanalima Sport Kluba.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!