Projekt staze u Finskoj brojem promašaja djeluje kao neki od građevinskih fijaska Milana Bandića.
Sve je izgledalo krasno za organizatore Velike nagrade Finske: potpuno nova staza KymiRing s potpuno novim objektima, potpisan višegodišnji ugovor s MotoGP promotorima, sjajan termin u kalendaru za 2020. godinu…
Međutim, onda su se u priču ubacili MotoGP piloti, napravili prve krugove KymiRingom i doslovno se prestravili. Staza čije karakteristike na papiru izgledaju sjajno – 4,6 kilometara dužine, 18 zavoja, kilometar duga ravnica… – u praksi je užasna.
– Prvi sektor s ravnicom još nekako izgleda, uključujući zavoj 3 u kojem se prolazi u trećem stupnju prijenosa. Ali onda, od zavoja broj 5, ni jednom se izlazi iz drugog stupnja prijenosa. Vozi se potpuno ravnomjerno, samo je jedna idealna linija, između zavoja nema nikakvih ravnica… Dosadno za voziti i gledati, a pretjecanje je doslovno nemoguće – rekao je Mika Kallio, test vozač KTM-a, koji nije štedio kritike na domaću stazu usprkos dokazanom patriotizmu.
MotoGP 2020 | GP Finlandia | Tutte le info sul nuovo KymiRing https://t.co/MiDUMHV5D8
— informazione sport (@infoitsport) September 5, 2019
Inače, dizajn staze potpisuje britanska kompanija APEX Circuit Design koja još nikada nije samostalno dizajnirala stazu tzv. A-razreda. Njihov je najpoznatiji rad Automotodrom Sepang, ali tamo nisu crtali samu stazu, već je to radio glasoviti njemački inženjer Hermann Tilke. Staza KymiRing je primarno predviđena za utrkivanje automobilima, a Mika Kallio tvrdi da su tu stvari još gore.
– Za trkaće automobile, kojima treba više prostora, duboko vjerujem kako su stvari još kompliciranije – rekao je finski motociklist.
Sada se postavlja pitanje što se može napraviti. Svi su uvjereni kako su Finci spremni prihvatiti primjedbe vozača, jer valja napomenuti kako identično mišljenje Kallia dijele i ostali koji su testirali stazu, ali je problem kako sve završiti na vrijeme. Naime, već u listopadu u Finskoj počinje hladna zima s ponekad tek 10-tak sati dnevnog svjetla i smrznutim tlom, kada je raditi građevinske radove gotovo nemoguće. Tu je, naravno, i pitanje novca jer teško je vjerovati da će proračunati nordijci ići u svoju financijsku štetu. Ipak, nešto moraju napraviti jer staza još nije dobila FIM homologaciju, a potencijalnih organizatora ima na bacanje.