Jesu li sprint utrke F1 dovoljno zanimljive? ‘Moramo učiniti nešto’

Automoto 30. pro 202317:40 0 komentara
AP Photo/Geert Vanden Wijngaert via Guliver

Uoči početka nove sezone Formule 1 i najavljenih promjena u sprint formatu ponovno se raspravlja o tome što se može učiniti da sprint utrke budu zanimljivije budući da će ih iduće godine ponovno biti šest u kalendaru, uz dvije staze koje dosad nisu bile domaćini sprint vikenda.

Sprint format vikenda uveden je 2021. za tri trkaća vikenda, a isti broj zadržan je i za 2022. uoči dvostrukoga povećanja broja sprint vikenda za 2023. i 2024., donosi MAXF1.net.

Četiri utrke zadržat će sprint format vikenda – Austrija, SAD u Austinu, Brazil i Katar, a dvije utrke će izgubiti status sprinta – Belgija i Azerbajžan.

Ali zato će dvije staze prvi puta biti domaćini sprint formata vikenda – VN Miamija, koja je u kalendar ušla 2022. godine, i Kina, koja se vraća u kalendar prvi puta nakon 2019.

Interlagos u Brazilu ostaje jedina staza koja je stalni domaćin sprint vikenda od uvođenja ovoga formata 2021.

Najavljene promjene za 2024.

Nakon što su se sprint utrke našle na udaru kritika zbog nedovoljno uzbuđenja zbog kojih je format uopće uveden, najavljene su promjene koje bi trebale biti poznate početkom godine.

Kvalifikacije za sprint, koje u prve dvije sezone sprinta uopće nisu postojale, trebale bi biti pomaknute u petak nakon prvoga i jedinog slobodnog treninga, u terminu u kojem su se dosad vozile kvalifikacije za glavnu utrku.

Kvalifikacije za glavnu utrku u tom bi se slučaju vratile u subotu, a isti dan vozila bi se i sprint utrka, kao i dosad.

Trebaju li sprint utrkama obavezni ulasci u boks?

Iako je posve logično da u kratkim sprint utrkama, koje traju trećinu nedjeljne utrke odnosno oko 100 km, nema obaveznih promjena guma, upravo je manjak toga strateškog elementa razlog zašto sprint utrke znaju biti prilično neuzbudljive, posebno nakon prvih nekoliko krugova.

Jedan od prijedloga, koji je dao McLarenov glavni izvršni direktor Zak Brown, je uvođenje obaveznih ulazaka u boks kako bi se promijenile gume što bi uvelo dodatni element zanimljivosti i nepredvidivosti.

“Ne mislim da oduzimaju glamur glavne utrke, ali mislim da moramo pogledati format”, rekao je Brown za podcast Track Limits.

“Mislim da bi rekao da u cjelini nisu bili toliko uzbudljive koliko mogu biti. Dakle, bilo da se radi o obrnutom startnom poretku, bilo da su to obavezna zaustavljanja u boksovima, bilo da se radi o super, super-mekanoj gumi koja se potroši na pola utrke, mislim da moramo učiniti nešto da ispremiješamo utrku.”

“Mislim da bi obvezna zaustavljanja u boksovima bila dobra ideja. I mislim da kad bismo imali super-meke gume koje bi namjerno izgubile performanse na pola puta i onda biste morali odlučiti hoćete li ih promijeniti.”

“Mislim da bi to bio način da se sve skupi u mini utrku jer trenutno nema strategije pa mislim da bi to bilo zanimljivo.”

Obrnuti startni poredak kao radikalna ideja

Više puta se spominjala i mogućnost uvođenja obrnutih startnih poredaka, bilo da je riječ o poretku obrnutom od redoslijeda u prvenstvu ili poretku obrnutom od poretka u kvalifikacijama.

Ali prema toj ideji već tradicionalno postoji veliki otpor budući da je to nešto što je rezervirano za niže trkaće serije poput Formule 2 i Formule 3 i da se tim formatom na neki način kažnjava uspjeh, što je u suprotnosti duhu Formule 1 koja takve formate nikad nije koristila.

Rasprave se vode i oko parc ferme uvjeta koji u trenutnom formatu nastupaju nakon što bolidi izađu iz garaže u kvalifikacijama nakon čega više nema promjena postavki do kraja vikenda osim ako se momčad odluči prekršiti to pravilo i startati iz boksa.

Sve više ljudi smatra da su vozači i momčadi prerano zaključani s postavkama bolida koje moraju koristiti tijekom vikenda pa bi moglo doći i to promjena po tom pitanju.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!