Max Verstappen osvojio je svoj prvi naslov prvaka na današnji dan 2021. na nevjerojatno dramatičan način nakon što je u posljednjem krugu VN Abu Dhabija prestigao Lewisa Hamiltona na kočenju za peti zavoj zahvaljujući kontroverznoj odluci trkaćega direktora Michaela Masija.
Hamilton je odlično startao s unutarnje strane i preuzeo vodstvo prije prvoga zavoja, a Perez je prestigao Norrisa koji je izašao široko na izlazu iz prvoga zavoja dok je Bottas izgubio dva mjesta i pao iza Leclerca i Tsunode, donosi MAXF1.net.
Red Bull se žalio direktoru utrke Michaelu Masiju da Hamilton nije vratio poziciju iako je prerezao zavoj, ali Masi je odgovorio da je Verstappen prisilio Hamiltona na vožnju van granica staze i da je dovoljno usporio nakon rezanja zavoja i time nije stekao trajnu prednost.
Ali kontroverzan trenutak dogodio se u šestom zavoju prvoga kruga kada je Verstappen lansirao kasni napad s unutarnje strane, Hamilton je morao izbjegavati sudar i prerezati šikanu, a suci su vrlo brzo objavili da nema potrebe za istragom incidenta.
Sainz je prestigao Norrisa i držao četvrto mjesto za Ferrari iza Hamiltona, Verstappena i Pereza, a Norris je držao peto mjesto ispred Leclerca, Tsunode, Bottasa, Ocona i Ricciarda.
Hamilton je iskoristio stečenu prednost i počeo graditi prednost ispred Verstappena, a u 11. krugu odvozio je čak sekundu brži krug i povećao svoju prednost na 6.3 sekundi nakon 13 krugova, a Red Bull tada zove Verstappena u boks i stavlja mu novi set hard guma.
Verstappen se vratio na peto mjesto i prestigao Norrisa na prvom DRS pravcu, a Mercedes je odmah reagirao i pozvao Hamiltona na kraju 14. kruga kada i on dobiva novi set guma i vraća se na drugo mjesto, 11 sekundi iza Pereza koji još nije bio u boksu.
Verstappen je u 18. krugu uspio prestići Sainza na kočenju za šesti zavoj nakon što je prethodno izletio široko u pretposljednjem zavoju i morao odgoditi napad na Sainza, a Nizozemac je nakon toga došao na 8.5 sekundi iza Hamiltona koji je tada bio 2.5 sekundi iza vodećega Pereza.
Hamilton je prvi puta napao Pereza prije kočenja za šesti zavoj u 20. krugu, ali Perez mu vraća u drugoj DRS zoni i vraća prvo mjesto uoči kočenja za deveti zavoj. Nakon toga, Meksikanac je dodatno usporavao Britanca u trećem sektoru što je pomoglo Verstappenu da uhvati priključak.
Hamilton prestiže Pereza na kočenju za šesti zavoj u 21. krugu, a Meksikanac nakon toga pušta gas kako bi ga prestigao Verstappen i na kraju kruga ulazi u boks po hard gume.
Raikkonen u 26. krugu gubi kontrolu nad stražnjim krajem na kočenju za šesti zavoj zbog problema s kočionim sustavom, a nakon toga ulazi u boks i završava svoj posljednji nastup u Formuli 1.
U istom krugu odustaje i Russell koji je ostao bez snage u Mercedesovoj pogonskoj jedinici, ali je uspio doći do boksa i odustati dok Bottas prvi puta u boks ulazi na kraju 30. kruga i vraća se na deveto mjesto.
Giovinazzi staje pokraj staze zbog problema s hidraulikom što je izazvalo uvjete virtualnoga sigurnosnog automobila, a Red Bull je to iskoristio, pozvao Verstappena u boks po nove hard gume nakon čega se Nizozemac vratio na drugo mjesto 19 sekundi iza Hamiltona.
Deset krugova prije kraja Hamilton je imao 11.7 sekundi prednosti ispred Verstappena koji nije uspio biti značajno brži od Hamiltona unatoč značajno novijim hard gumama, a Norris je morao u boks s petoga mjesta zbog sporoga puknuća gume te se vratio na deseto mjesto.
Norris je na puno novijim medium gumama uspio prestići Ocona i Alonsa u Alpineu i probiti se na osmo mjesto iza Tsunode i Gaslyja, a nakon Latifijeva sudara na izlazu iz 14. zavoja u 53. krugu na stazu izlazi sigurnosni automobil.
Red Bull je pozvao Verstappena u boks po set soft guma dok Mercedes nije mogao pozvati Hamiltona zbog pozicije na stazi jer bi izgubili vodeću poziciju, a nakon što je staza očišćena ostao nam je samo jedan krug utrkivanja.
FIA je u zadnji čas objavila da vozači koji kasne za cijeli krug mogu prestići sigurnosni automobil iako su isprve objavili da se to neće dogoditi, što je značilo da se Verstappen vratio na drugo mjesto na stazi iza Hamiltona, a kad je krenulo utrkivanje Verstappen je bio sasvim blizu Hamiltona i napao ga na kočenju za peti zavoj u posljednjem krugu.
Hamilton je pokušao uzvratiti na dva DRS pravca, ali na puno starijim i dva stupnja tvrđim gumama nije imao šanse i Verstappen je ostvario pobjedu koja mu je trebala za naslov prvaka.
Sainz je završio treći za Ferrari nakon što je Perez odustao pretkraj utrke i time osigurao peto mjesto u poretku vozača, a Mercedes je ovim rezultatom osmu godinu zaredom osvojio konstruktorski naslov.
Tsunoda i Gasly imali su odličnu utrku za AlphaTauri na četvrtom i petom mjestu, a Bottas je petogodišnju karijeru u Mercedesu završio šestim mjestom ispred Norrisa u McLarenu.
Alonso i Ocon završili su osmi i deveti za Alpine, a Leclerc je bio deseti za Ferrari nakon drugoga ulaska u boks za vrijeme virtualnoga sigurnosnog automobila.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!