Red Bullov tehnički šef Adrian Newey vjeruje da su frekvencija i intenzitet političkoga lobiranja protiv Red Bullova ovogodišnjeg bolida ‘dosad neviđeni’, ali da je to jedna od stvari koja je normalna u Formuli 1.
Red Bull je prvi puta od 2013. u borbi za naslov prvaka, a Mercedes je suočen s najtežom borbom za naslov u svojoj povijesti nakon što su dominirali veći dio perioda od 2014, prenosi maxf1.net.
Verstappen nakon 11 utrka ima osam bodova manje od vodećega Hamiltona dok Red Bull zaostaje za Mercedesom za 12 bodova iako imaju 50% više pobjeda (6:4) zbog samo pet osvojenih bodova na posljednje dvije utrke na Silverstonu i Hungaroringu (Mercedes je osvojio 61 bod).
Osim borbe na stazi, Mercedes i Red Bull vode i veliku političku borbu iza scene pa se tako Red Bull našao pod povećalom zbog fleksibilnoga stražnjega krila što je dovelo do nove tehničke direktive na VN Francuske. To ih nije usporilo pa je Verstappen slavio i u Francuskoj i dvaput u Austriji, ali Hamilton i Mercedes uzvratili su udarac na iduće dvije utrke obilježene sudarima.
FIA je izdala i još dvije direktive vezane uz pritisak u gumama i brzinu zaustavljanja u boksu, koja još uvijek nije na stazi, a Newey kaže da u svojoj F1 karijeri, u kojoj je naslove osvajao u Williamsu, McLarenu i Red Bullu, još nije vidio ovakvu razinu lobiranja protiv neke momčadi.
“Na puno načina to je kompliment, da smo pod takvom pozornošću ostalih,” rekao je Newey za Red Bullovu web stranicu.
“To smo već prije iskusili [2010. – 2013., kada su osvojili četiri uzastopna naslova], ali ne mogu se sjetiti kad smo imali istu razinu političkih igara i lobiranja iza scene protiv našega bolida.”
We sit down with #F1 maestro Adrian Newey for the latest episode of Talking Bull ?⬇️
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) August 7, 2021
“Ako se sjetite vremena kad smo istraživali aeroelastičnost 2010. i 2011. bili smo pod stalnim praćenjem i prilagodili bismo se svakom setu pravila. Iskusili smo to za vrijeme naših borbi za naslov protiv Ferrarija koje su uključivale neke slučajeve oko fleksibilnosti karoserije.”
“Nikad nisam posebno volio analogiju s ratom, ali to je pristojna analogija i morate pogledati svaki mogući aspekt kako biste poboljšali svoju poziciju u odnosu na suparnike.”
“To je u prirodi Formule 1 i jedna od stvari koje ju čine tako stimulirajućom, ali frekvencija i intenzitet toga ove godine govore puno.”
“Ako pogledate problem s fleksibilnim stražnjim krilom, sigurno nismo bili jedina momčad koja je imala taj problem. Ali naravno, kad je Mercedes krenuo govoriti o tome, nisu bili zabrinuti s onim što radi Alfa. Bili su zabrinuti samo imamo li mi prednost od toga, što zaista nismo imali.”
“Ali tu je posljedica većih troškova jer smo morali mijenjati taj dio i to očito boli.”
“Ipak, to je sjajan pokazatelj dubine u našoj momčadi, da možemo odgovoriti na promjene i to je sjajan primjer kad vašu momčad stjeraju u kut da ona može nastaviti i biti jednako konkurentna.”