Može li Red Bull uzvratiti u vlastitom dvorištu?

Automoto 6. srp 202221:31 > 21:32
AP Photo/Francois Mori

Ferrari je na Silverstoneu prekinuo Red Bullov niz od šest uzastopnih pobjeda nakon što je Max Verstappen oštetio svoju podnicu i imao veliki gubitak performansi – može li Red Bull uzvratiti u vlastitom dvorištu na stazi koja nosi njihovo ime i na kojoj je Verstappen prošle godine dvaput slavio?

Nakon što smo posljednje dvije sezone gledali po dvije utrke u Austriji, pod imenima VN Austrije i VN Štajerske, Red Bull Ring će ove godine biti dom ‘samo’ jedne utrke, donosi MAXF1.net.

Ali zato će ovogodišnjau utrka biti posebna po sprint formatu u kojem je samo jedan slobodni trening uoči kvalifikacija u petak, a sprint utrka, u trajanju od trećine normalne utrke, vozi se u subotu poslijepodne.

Nakon tri najtvrđe mješavine guma koje je Pirelli pripremio za Silverstone, Talijani će u Austriju donijeti tri najmekše gume u svojoj paleti (C3, C4, C5), baš kao i u Monaku, Azerbajdžanu i Kanadi.

MAXF1.net

Broj utrka: 34 (1964. – 2019., Osterreichring 18, A1 Ring 7 (1997. – 2003.), Zeltweg 1 (1964.), Red Bull Ring 7 (2014. – 2020.)
Broj krugova: 71
Duljina kruga: 4326 m

Duljina utrke: 307.020 km
Rekord kruga u utrci: 1:05.619 (Carlos Sainz, McLaren MCL35, Štajerska 2020.)
Apsolutni rekord kruga: 1:02.939 (Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11, Q3, Austrija 2020.)

REKORDI (nakon utrke 2021.)

Pobjede: Prost i Verstappen (3), McLaren (6)

Pole positioni: Lauda, Arnoux, Piquet i Bottas (3), Ferrari (8)
Najbrži krugovi: David Coulthard (3), McLaren (9)
Pobjednička postolja: Coulthard i Bottas (5), Ferrari (26)
Prvi startni red: Arnoux i Bottas (4), Ferrari (13)

Utrka u vodstvu: Prost i Coulthard (5) Ferrari (17)
Bodovi: Valtteri Bottas (110), Ferrari (304.5)

Formula 1 u Austriju se vratila 2014., prvi puta nakon 2003., na svima dobro poznatu stazu u idiličnom planinskom okruženju. Staza se više ne zove A1 Ring, nego Red Bull Ring, ali promjene se prije svega odnose na sigurnost, novi asfalt, rubnike i izletne zone, a ne na samu konfiguraciju staze koja je vrlo kratka, ali i vrlo brza.

Smještena u planinskom okruženju na jugoistoku Austrije, Red Bull Ring korijene vuče još od legendarnog Osterreichringa koji je bio domaćin F1 utrke od 1970. do 1987. Prije toga, domaćin prve VN Austrije bio je Zeltweg 1964.

Nakon posljednje utrke na Osterreichringu staza je 1987. temeljito modificirana i preimenovana prema novom sponzoru, telekomunikacijskoj tvrtki A1 te bila domaćin VN Austrije od 1997. do 2003. Prošlo ljeto Bernie Ecclestone i novi vlasnici postigli su dogovor i staza je od 2014. ponovno u kalendaru Formule 1.

Iako se na prvi pogled staza čini vrlo jednostavna, s tek nekoliko zavoja i brojnim pravcima, situacija je zapravo suprotna. Brojne promjene u elevaciji čine ju vrlo nezgodnom prilikom vožnje na granici, pogotovo na kočenjima koja su često smještena na uzbrdicama i nizbrdicama.

Također, kako je krug vrlo kratak razlike među bolidima su manje no inače, a time se svaka pogreška u kvalifikacijama plaća skuplje nego što je to uobičajeno. Za potvrdu tih činjenica ne morate se vraćati daleko u prošlost – dovoljno je pogledati kvalifikacije iz 2014. kada su oba Mercedesova vozača pogriješila u ključnim trenucima i prepustili prvi startni red Williamsima.

Staza ima srednje downforce zahtjeve, a najvažniji element svakako je kočenje. Kočnice su izuzetno opterećene pa je osim postizanja dobre stabilnosti na kočenju važno i osigurati dovoljno zraka za hlađenje kako bi izdržale 71 krug neprestane torture. Red Bull Ring smješten je na nadmorskoj visini od otprilike 700 metara te zbog rijeđeg zraka motori imaju manje snage. Danas, u vrijeme turbo motora, turbina mora jače raditi kako bi nadoknadila taj manjak snage.

Potrošnja guma nije kritična zbog manjka dugih brzih zavoja, što je potvrdio i Pirelli odabirom dvaju najmekših komponenti guma. Također, zbog nekoliko vrlo sporih zavoja važna je i dobra trakcija pa bi se staza svojim zahtjevima mogla usporediti s Kanadom i Australijom.

Više o povijesti utrke pročitajte na MAXF1.net.