Vozači Formule 1 žele da sprint utrka postane neovisan događaj koji ne bi utjecao na startni poredak za glavnu utrku u nedjelju kako bi mogli više riskirati što bi se potencijalno moglo dogoditi iduće sezone.
Uoči prvoga sprint vikenda sezone u Imoli, koji ove godine uključuje novi sustav bodovanja za prvih osam vozača, vozače su na medijskoj konferenciji pitali o različitim idejama kako unaprijediti format koji je prvi puta isproban na Silverstoneu prošle godine, donosi MAXF1.net.
Ove godine sprint se i dalje vozi u trećini trajanja glavne utrke, ali za razliku od prošle godine kada je pobjednik dobivao tri boda ove godine pobjednik dobiva osam bodova, drugoplasirani sedam i tako sve do jednoga boda za osmo mjesto.
Ali sprint utrke prošle su sezone bile na udaru kritika jer su vozači bili preoprezni, kako zbog ograničenja budžeta, tako i zbog utjecaja ishoda sprinta na startni poredak.
“To bi moglo biti dobro,” komentirao je vodeći vozač prvenstva Charles Leclerc u Imoli ideju da sprint ne utječe na startni poredak.
“To bi nam moglo pomoći da možda malo više riskiramo tijekom sprinta bez da previše izgubimo u nedjelju, ako dođe do pogreške.”
“To bi moglo dodati nešto više uzbuđenja u subotu, mogla bi to biti dobra ideja.”
S Leclercom se slaže i Haasov vozač Kevin Magnussen koji se ove godine vratio u Formulu 1 nakon godine dana pauze pa nije imao prilike sudjelovati u sprint vikendima prošle sezone.
“Ako kvalifikacije u petak određuju startnu poziciju za nedjelju, a i za sprint utrku, to bi moglo biti prilično uzbudljivo. Dodali biste još jedan spektakl u cijeli vikend i mogli biste ići do kraja u sprint utrci,” rekao je Magnussen.
“Ovako kako je trenutno, vozačima nije jednostavno odrediti pristup dok biraju između borbe za poziciju na stazi i riskiranja sudara koji bi doveo do starta utrke sa začelja poretka.”
Aston Martinov Lance Stroll želi da format ostane ovakav kakav jest.
“Sviđa mi se ovako, postoje bodovi i tu je omjer rizika i nagrade,” rekao je Stroll.
“Mislim da je to cijela ideja sprint utrka, da bude zanimljivije gledateljima. Lijepo je vidjeti vozače koji su možda inače više iza da se bore za pozicije u nedjelju.”
Ograničenje budžeta ove je godine smanjeno sa 145 na 140 milijuna dolara, ali s dodatnih 1.2 milijuna dolara za svaku dodatnu utrku iznad brojke od 21 odnosno 1.2 milijuna manje za svaku utrku ispod brojke od 21.
Također, kao i prošle godine, za svaki sprint vikend momčadi će dobiti dodatnih 150 000 dolara, a ukoliko njihov vozač odustane ili ošteti svoj bolid ograničenje budžeta raste za 100 000 dolara po oštećenom bolidu.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!