Iduća utrka prvenstva vozi se na legendarnoj Monzi na kojoj je Ferrari apsolutni rekorder u svim statističkim kategorijama, ali nakon serije razočaranja na posljednje četiri utrke dolaze odlučni prekinuti Red Bullov niz i donijeti svojim navijačima nešto veselja u još jednoj izgubljenoj sezoni – donosimo sve o VN Italije, stazi Monza i povijesti ove utrke.
Nakon što su u Zandvoortu donijeli tri najtvrđe mješavine guma za suho, Pirelli će za najbržu stazu u kalendaru donijeti tri vrste guma iz sredine svoje palete (C2, C3 i C4) kako bi pružili dovoljno prianjanja bolidima koji voze s najmanje downforcea u cijeloj sezoni zbog važnosti brzine na pravcu, donosi MAXF1.net.
Ubrzanje iz sporijih zavoja i performanse na kočenju izuzetno su važni, kao i aerodinamička učinkovitost odnosno sposobnost bolida da proizvede što manji otpor zraka za određeni iznos downforcea, što je bilo jako važno i u Belgiji.
Red Bull je u nizu od četiri uzastopne pobjede s Verstappenom (Francuska, Mađarska, Belgija i Nizozemska); a favoriti su i na najbržoj stazi u kalendaru u Monzi gdje bi aerodinamička učinkovitost Red Bulla RB18 trebala doći do izražaja.
Ali ni Ferrari nije bez šansi jer je njihov F1-75 ove sezone briljirao u sporim zavojima, koji su najvažniji za vrijeme po krugu u Monzi, a i sigurno je da na domaćoj utrci Ferrari ima motiv više i da će biti jako dobro pripremljeni u vikendu koji će proslaviti posebnim vizualnim identitetom s više žute boje.
Broj utrka: 72 (1950. – 2021., Monza 71, Imola 1)
Broj krugova: 53
Duljina kruga: 5793 m
Duljina utrke: 306.720 km
Rekord kruga u utrci: 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari F2004, 2004.)
Apsolutni rekord kruga: 1:18.887 (Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11, Q3, 2020.)
REKORDI (nakon utrke 2021.)
Pobjede: M.Schumacher i Hamilton (5), Ferrari (19)
Pole positioni: Lewis Hamilton (7), Ferrari (21)
Najbrži krugovi: Lewis Hamilton (7), Ferrari (19)
Pobjednička postolja: M. Schumacher i Hamilton (8), Ferrari (69)
Prvi startni red: Lewis Hamilton (10), Ferrari (52)
Utrka u vodstvu: Lewis Hamilton (9), Ferrari (42)
Bodovi: Lewis Hamilton (190), Ferrari (714.5)
Legendarna Monza bila je domaćin utrka Formule 1 više nego ijedna druga staza – otkako se od 1950. vozi svjetsko prvenstvo, Monze u kalendaru nije bilo samo jednom.
Monza je podjednako slavna zbog atmosfere, velikih brzina koje se na njoj postižu i zanimljivih utrka. Svakako je riječ o najglasnijem mjestu u kalendaru jer bolidi voze punim gasom oko 80% kruga, a jednako su glasni i ‘Tifosi’ koji svake godine u velikom broju navijaju za svoj Ferrari.
Invazija publike na stazu na kraju utrke postala je dio tradicije Velike Nagrade Italije, baš kao i ceremonija na pobjedičkom postolju.
Jedan od nedostataka su kratke utrke zbog najveće prosječne brzine kruga u cijelom kalendaru, ali Monza zato ima šarm kojim se može mjeriti malo koja utrka, a tome svakako doprinosi i činjenica da se staza od svoga otvorenja 1922. godine nije puno promijenila.
Najveća promjena dogodila se 1960-ih godina zbog sigurnosnih razloga, kada je značajno smanjena duljina kruga. Dotad je krug bio dug oko 10 km, a ovalni nagnuti dijelovi zamijenjeni su sporim šikanama kako bi se bolidi usporili.
Nagnuti ovalni dio stare Monze ostaje stalni podsjetnik na bogatu prošlost ovoga trkališta sadašnjim i budućim generacijama vozača i fanova.
I dok se trenutno spominje utrka ulicama Rima, a Imola je posljednji puta vožena 2006., Monza ostaje klasik među utrkama Formule 1 i simbolično označava kraj europskog dijela sezone.
Zbog svoje jedinstvene konfiguracije, naglasak pri podešavanju bolida je na što većoj brzini na pravcu, dobroj stabilnosti na kočenju i trakciji na izlasku iz zavoja. Zato bolidi imaju najravnija krila u cijeloj sezoni kako bi se postizale što veće brzine, zbog čega su bolidi dosta nemirni u zavojima. Kočnice su izuzetno opterećene, unatoč dobrom hlađenju na dugim pravcima, ali zbog najvećih brzina u cijeloj godini, energije kočenja izuzetno su visoke.
O povijesti više pročitajte ovdje.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!