Nakon dvije utrke na Bliskom istoku, jedne u Australiji i jedne na granici Europe i Azije, Formula 1 prvi puta ove sezone putuje u Sjevernu Ameriku gdje će se održati druga utrka na ulicama Miamija. Sve pratite na Sport Klubu.
Red Bull je u Azerbajdžanu nastavio dominirati s još jednom dvostrukom pobjedom, trećom u prve četiri utrke sezone, a samo tjedan dana kasnije očekuje ih novi izazov u Miamiju, donosi MAXF1.net.
Ferrari je na ulicama grada Bakua pokazao znakove bolje forme, u čemu im je pomogla i niža degradacija guma na uličnoj stazi, te je Leclerc uspio završiti treći i upisati prvo pobjedničko postolje za Ferrari ove sezone.
Alonso je prvi puta ove sezone završio izvan postolja na četvrtom mjestu dok je Mercedes imao puno lošiju formu od Melbournea prije četiri tjedna.
Iako su brojne momčadi već donosile poboljšanja na svoje bolide, na idućim utrkama to će biti još više evidentno pa je tako Ferrari najavio svoja prva poboljšanja za Miami i Imolu.
Nakon sprint formata u Azerbajdžanu koji uključuje samo jedan slobodni trening, Formula 1 u Miamiju se vraća uobičajenom formatu s tri treninga što će momčadima olakšati podešavanje bolida i isprobavanje novih dijelova.
Šefovi Formule 1 su u travnju 2021. potvrdili da će Miami biti domaćin F1 utrke 2022. nakon nekoliko godina planiranja, a grad je osigurao ugovor s Formulom 1 na deset godina.
Staza je duljine 5.41 kilometara, slično kao i staza u Bahrainu s kojom dijeli i broj kruguva (57), imat će 19 zavoja i tri DRS zone uz najveću brzinu veću od 320 km/h, a prolazit će oko Hard Rock Stadiuma koji je sjedište NFL momčadi Miami Dolphinsa.
Iako je riječ o uličnoj stazi, postoje brojne promjene visine kao primjerice između zavoja 13 i 16, a sporoj šikani koju čine zavoji 14 i 15 prilazi se uzbrdo i nakon toga slijedi pad prema 16. zavoju koji vodi na dugi pravac.
Krug počinje sporim desnim zavojem nakon kojega slijedi period punoga gasa kroz drugi i treći zavoj uoči serije od srednje brza zavoja 4,5,6 i 7, a osmi zavoj je nešto manjega radijusa iz kojega je izlazna brzina ključna budući da slijedi najduži period punoga gasa i prva DRS zona.
Taj period traje od izlaska iz osmoga zavoja, uključuje blage zavoje devet i deset i tek nakon nešto više od kilometra slijedi kočenje za spori lijevi 11. zavoj i još pet prilično sporih uzastopnih zavoja, a nakon 16. zavoja slijedi kilometar dug pravac na kojem se nalazi druga DRS zona.
Pravac završava sa sporim lijevim zavojem broj 18, a krug završava s dva blaga zavoja kroz koje će vozači punim gasom ubrzavati prema kratkom startno ciljnom pravcu gdje je treća DRS zona.
Što se dogodilo u prvom izdanju VN Miamija?
Max Verstappen ostvario je treću pobjedu na prvih pet utrka sezone na prvoj VN Miamija 2022. nakon što je prestigao Charlesa Leclerca u prvoj dionici utrke i uspio se obraniti nakon kasnoga sigurnosnog automobila koji je ponovno približio sve vozače, a Carlos Sainz završio je treći nakon što je odustao na prethodne dvije utrke.
Verstappen je uz pomoć DRS-a na startno ciljnom pravcu iskoristio probleme s gumama u koje je upao Leclerc i prestigao ga u prvoj dionici utrke na medium gumama, a iako je izgradio više od sedam sekundi prednosti morao je ponovno braniti poziciju jer je na stazu izašao sigurnosni automobil.
Sainz se uspio obraniti od Pereza koji je jedini od vodećih promijenio gume za vrijeme sigurnosnoga automobila, a peti je završio Russell koji je startao na hardu i prešao na medium za vrijeme sigurnosnoga automobila.
Hamilton je izgubio u dvoboju protiv Russella koji je imao 18 krugova novije gume u završnici, a sedmi je završio Bottas u Alfa Romeu koji je veći dio utrke bio peti prije pogreške u 17. zavoju kada su ga prestigla oba Mercedesa.
Ocon je, kao i Russell, utrku startao na hardu i izdržao do izlaska sigurnosnoga automobila u posljednjoj trećini utrke kada je prešao s harda na soft i završio osmi nakon starta iz posljednjega reda.
Alonso je upotpunio dobar dan za Alpine na devetom mjestu nakon starta s 11. mjesta iako je dobio pet sekundi kazne zbog kontakta s Gaslyjem koji je kasnije odustao, ali Španjolac je naknadno dobio još pet sekundi kazne zbog stjecanja prednosti napuštanjem staze tako da je ispao iz kruga osvajača bodova.
Albon je iskoristio sudar Strolla i Magnussena te Alonsovu drugu kaznu i osvojio dva boda za Williams, odvozivši osobno najbolji krug utrke u posljednjem krugu, a Stroll je osvojio posljednji bod za Aston Martin.
Verstappen je s 26 osvojenih bodova smanjio Leclercovu prednost s 27 na 19 bodova, a Red Bull je s prvim i četvrtim mjestom smanjio Ferrarijevu prednost s 11 na šest bodova.
Pirellijev odabir guma
Talijanski proizvođač guma Pirelli odlučio je donijeti C2, C3 i C4 mješavine na ovu stazu, kao i prošle godine kada je preferirana strategija bila s jednim ulaskom u boks.
Staza ima 19 pretežno sporih zavoja, tri pravca i srednje je zahtjevna za gume. Odabir tri mješavine iz sredine raspona, umjesto mekših setova, uglavnom je zbog obično visokih temperatura staze koje su prošle godine dosegle 59°C.
Najčešće korištene smjese u utrci 2022. bile su medium i hard. Većina vozača natjecala se sa samo jednim zaustavljanjem u boksu. Utrka je dvaput neutralizirana sigurnosnim vozilom i virtualnim sigurnosnim vozilom, što je nekim momčadima omogućilo drugo zaustavljanje u boksu.
Staza u Miamiju debitirala je u kalendaru 2022. godine i vijuga oko stadiona Hard Rock, gdje će ove godine biti postavljen paddock: timske ugostiteljske jedinice bit će smještene na igralištu američkog nogometa gdje Miami Dolphins obično igraju.
Organizatori su za 2023. godinu dali obnoviti stazu. Prethodna podloga, sastavljena od vapnenca i granita, tretirana je snažnim mlazovima vode. Nova podloga nepoznat je čimbenik i analizirat će je Pirellijevi tehničari tijekom inspekcije staze koja se provodi u srijedu tijekom tjedna utrke.
Velike nagrade Azerbajdžana i Miamija prvi su uzastopni trkaći vikendi u ovogodišnjem kalendaru Formule 1. Put je posebno zahtjevan zbog osmosatne vremenske razlike između Bakua i atlantske obale Sjedinjenih Država.
Vrijeme na obali Miamija vrlo je promjenjivo – prošle godine utrku je poštedjela kiša koja je padala tek kada se postavljao startni poredak, a visoke temperature značile su da se staza prije početka utrke osušila. Treba ozbiljno uzeti u obzir mogućnost pljuskova.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub mogu pratiti na Telemachu, Total TV-u, Optima Telekomu i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!