FIA odbacila pritužbe Ferrarija i Red Bulla na prednja krila McLarena i Mercedesa

Automoto 3. ruj 202417:30 0 komentara
AP Photo/Luca Bruno via Guliver

FIA je potvrdila da su sva krila u Formuli 1 trenutno legalna nakon što su Red Bull i Ferrari nakon VN Italije tražili da FIA posebno obrati pozornost na prednja krila McLarena MCL38 i Mercedesa F1 W15.

Nakon VN Italije u Monzi Ferrari i Red Bull htjeli su da FIA pomnije analizira ponašanje prednjih krila McLarena i Mercedesa koja su na snimkama s bolida pokazivala veliku dozu fleksibilnosti, donosi MAXF1.net.

Od VN Belgije, FIA prati pomicanje prednjih krila posebnim kamerama kako bi utvrdila jesu li trenutačni testovi savitljivosti prikladni ili ih treba promijeniti iako trenutno ne mogu nikoga kazniti na temelju rezultata snimki.

Snimanje prednjih krila s novim kamerama, koje otkrivaju nove kuteve u odnosu na TV kamere, FIA-i služi za prikupljanje podataka, a ne istragu i kažnjavanje momčadi iako bi se za 2025. mogle dogoditi određene promjene oko testova fleksibilnosti.

FIA je nakon VN Italije izdala priopćenje u kojem tvrde da su prednja krila na svih deset bolida Formule 1 legalna.

“FIA ispituje prednja krila na svakom natjecanju s brojnim provjerama (sukladnost površina, sukladnost deformacija) s obzirom na relevantnu Tehničku regulativu F1. Sva prednja krila trenutno su u skladu s regulativom 2024.,” stoji u priopćenju.

“Od VN Belgije, FIA je prikupila dodatne podatke tijekom FP1 i FP2 sesija za procjenu dinamičkog ponašanja putem video kamere koju je odobrila FIA, a koja snima područja prednjeg krila koja nisu vidljiva kroz službene FOM kamere. Ova praksa će se nastaviti barem do Singapura kako bi se osiguralo da će svaka momčad koristiti obaveznu kameru FIA-e na različitim vrstama staza (niska, srednja, visoka i vrlo visoka razina downforcea). Ovo će osigurati veliku bazu podataka koja će omogućiti FIA-i da nacrta najobjektivniju sliku situacije i kvantificira razlike između različitih dinamičkih obrazaca uočenih na stazi.”

“Prednje krilo bilo je izazovno područje tijekom godina jer se obrasci aerodinamičkoga opterećenja između različitih natjecatelja razlikuju i stoga je teško pronaći vektor opterećenja koji će pokriti sve vrste konstrukcije prednjeg krila. Druga područja automobila, uključujući rubove stražnjeg krila i podnice, imaju mnogo dosljednije uzorke aerodinamičkoga opterećenja među različitim bolidima što omogućuje univerzalniji test otklona opterećenja. FIA ima pravo uvesti nove testove ako se sumnja na nepravilnosti. Nema planova za bilo kakve kratkoročne mjere, ali procjenjujemo situaciju srednjoročno i dugoročno.”

Red Bullov motorsport savjetnik Helmut Marko rekao je u Monzi austrijskoj televiziji ORF da ‘prednje krilo McLarena i Mercedesa mora biti analizirano’, a Ferrarijev šef Frederic Vasseur dodao je da ‘to nije diskusija koju želi imati s novinarima, nego s Tombazisom [FIA-in šef tehničkih pitanja za jednosjede].’

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!