Jenson Button 2009. je imao sezonu iz snova u kojoj je pobijedio na šest od prvih sedam utrka, a nakon slavlja na prvoj utrci u Australiji uslijedio je još jedan trijumf na kišnoj utrci u Maleziji koja se zbog loših uvjeta i vidljivosti vozila samo 55% predviđenog broja krugova.
Button je u kvalifikacijama pobijedio Trullija u Toyoti za samo 0.092 sekunde (od kojeg je imao goriva za dva kruga više), Glocka u drugoj Toyoti za 0.509 s i Rosberga u Williamsu za 0.569 sekundi, piše MAXF1.net.
Vettel se kvalificirao na treće mjesto za Red Bull s 0.337 sekundi zaostatka za Buttonom, ali je startao 13. zbog 10 mjesta kazne za incident s Kubicom na prvoj utrci sezone u Australiji.
Brawn, Toyota i Williams na prva tri mjesta te godine nisu nikakvo iznenađenje jer su to jedine tri momčadi koje su sezonu započele s dvostrukim difuzorima. Bio je to peti od ukupno osam pole positiona za Jensona Buttona, drugi od četiri u Brawnu.
Utrka je prekinuta zbog lošeg vremena i sve slabije vidljivosti (kasniji start utrke), a s obzirom da je odvoženo samo 31 od 56 krugova (manje od 75%) , vozači su dobili polovične bodove. Pobijedio je Jenson Button (umjesto 10 dobio 5 bodova), a Trulli, Webber i Rosberg (4., 6. i 8. na kraju utrke) imali su čast osvojiti necjelovit broj bodova (2.5, 1.5 i 0.5 bodova).
Button je, uz pole position i pobjedu, odvozio i najbrži krug što mu je prvi od ukupno osam najbržih krugova u karijeri. Button je pet godina ranije na istoj stazi ostvario prvo pobjedničko postolje u karijeri u BAR Hondi 006.
Malaysian GP, Sepang, 5 April 2009 ??
1st Jenson Button ??(Brawn-Mercedes-BGP 001) ???
2nd Nick Heidfeld ?? (BMW Sauber F1.09)
3rd Timo Glock ?? (Toyota TF109)Pole position – Button
Fastest lap – Button© Motorsport Images #OnThisDay pic.twitter.com/0mukzCaeDm
— Grand Prix Memories ? (@GPMemories) April 5, 2020
“Bilo je zaista uzbudljivo i oduševljen sam što smo završili kao pobjednici. Nisam imao najbolji start i iznenadio me manjak prianjanja na mojoj strani staze. Ušao sam duboko u prvi zavoj i izgubio stražnji kraj pa sam pao na četvrto mjesto, ali uspio sam prestići Alonsa do kraja prvoga kruga i Trullija i Rosberga nakon prvih ulazaka u bokseve.”
“Bio sam sretan s bolidom i brzina nam je bila dobra, ali vrijeme je u potpunosti otvorilo utrku. Odabir guma bio je težak, ali povukli smo prave poteze u pravo vrijeme, posebno kad je tek počelo jako padati.”
“Veliko hvala mom inženjeru Andrewu Shovlinu koji je danas bio sa mnom na postolju i cijeloj momčadi na njihovom radu i strategiji.”
“Posljednjega vikenda imali smo start sezone iz bajke i tako sam ponosan da se to nastavilo i ovdje.”