Alonso prije 18 godina Renaultu pomogao da dođe do konstruktorskog naslova

Automoto 16. lis 202321:57 0 komentara
AP Photo/Jon Super via Guliver

Na današnji dan 2005. Fernando Alonso slavio je na posljednjoj utrci prvenstva i Renaultu pomogao da osvoje konstruktorski naslov protiv McLarena u posljednjoj utrci za V10 motore.

VN Kine 2005. bila je posljednja utrka prvenstva, a Fernando Alonso na pretprošloj je utrci u Brazilu trećim mjestom osigurao svoj prvi naslov prvaka i postao najmlađi svjetski prvak u povijesti Formule 1, donosi MAXF1.net.

Prvenstvo konstruktora još uvijek nije bilo odlučeno, a Renault je u Kinu stigao s dva boda prednosti ispred McLarena. Preostao nam je izravni dvoboj Alonsa i Fisichelle protiv Raikkonena i Montoye.

Nakon što je Alonso osigurao vozački naslov, Renault je mogao donijeti poboljšanja na svom motoru bez da toliko pazi na pouzdanost kao cijele sezone te su u Kinu donijeli novu specifikaciju motora s 15 KS više i boljim voznim karakteristikama.

Još važnije, taj motor morao je trajati samo jednu utrku, za razliku od Raikkonena koji je imao motor iz Japana gdje je sa 17. mjesta došao do pobjede. Kimi je cijelu utrku pritiskao i vozio se na maksimalnim okretajima u sedmoj brzini pa motor sigurno nije bio u najboljem stanju.

Na četvrtom slobodnom treningu (a Hulkenberg kaže da danas imamo previše slobodnih treninga) najbrža su bila dva McLarena, ispred dva Renaulta, kao i na trećem treningu.

BMW P82 V10 iz 2002. prvi je motor koji je probio 19 000 o/min na kvalifikacijama za VN Italije (Photo: BMW Williams)
U utrci Alonso stiže do uvjerljivog slavlja nakon što u ranoj fazi utrke McLareni nisu uspjeli prestići Fisichellu, a kamoli zaprijetiti Alonsu. Drugi je bio Raikkonen koji je u posljednjem, 56. krugu odvozio najbrži krug utrke 1:33.242 s, a treći Fisichella.

Bolidi su tih godina u utrci znali biti i brži nego u kvalifikacijama, iako su cijelu utrku morali voziti na istom setu guma. Iako treba napomenuti da su u kvalifikacijama Alonso, Raikkonen i Fisichella imali goriva za 18 krugova pa su time bili oko 1.5 s sporiji od vremena koje bi odvozili s minimalnom količinom goriva, ali bolidi su svejedno bili impresivno brzi u odnosu na kvalifikacije.

Renault je ovim ishodom nakon vozačkog naslova za Alonsa osvojio i konstruktorski naslov s devet bodova prednosti ispred McLarena. Francuski proizvođač osvojio je oba naslova u posljednjoj sezoni za V10 motore i osvojio posljednji pole position i posljednju utrku s tim motorima dok je McLarenu pripala čast da odvozi posljednji najbrži krug s V10 motorom.

VN Kine 2005. bila je i 100. utrka za Jensona Buttona koji još uvijek nije imao nijednu pobjedu – prvu će ostvariti na VN Mađarske 2006. u svom 113. nastupu.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!