Albon objasnio zašto je tako teško biti Verstappenov momčadski kolega

Automoto 28. pro 202314:45 0 komentara
AP Photo/Geert Vanden Wijngaert via Guliver

Williamsov vozač Alexander Albon objasnio je kako je biti momčadski kolega Maxu Verstappenu i što njegov vozački stil čini tako posebnim i tako teškim za reproducirati, s čim se ove godine mučio i njegov aktualni momčadski kolega Sergio Perez.

Verstappen od Ricciarda (2016. – 2018.) nije imao momčadskoga kolegu koji bi mu bio u stanju pružiti dobar izazov tijekom cijele sezone, a 2019. Red Bull je Gaslyja zamijenio nakon 12 utrka i doveo Albona iz Toro Rossa, donosi MaxF1.net.

Tajlanđanin je u devet utrka te sezone osvojio 76 bodova, što je prilično dobra brojka kada se u obzir uzme činjenica da je Verstappen u tom periodu osvojio 97 bodova, ali Nizozemac je imao jednu pobjedu i četiri postolja dok Albon nijednom nije završio među prva tri.

U njihovoj jedinoj punoj sezoni u istoj momčadi 2020. Albon se, poput Pereza ove godine, mučio pružiti pravi izazov Verstappenu te je osvojio tek 49.07% njegovoga broja bodova (105:214), sličan postotak kao i Perez ove sezone (49.57% odnosno 285:575).

Red Bull je 2021. doveo Pereza dok je Albon jednu godinu proveo izvan Formule 1 uoči povratka u Williams 2022. u kojem će iduće godine voziti treću sezonu.

“Prva stvar je da mnogi ljudi kažu da je bolid izgrađen oko njega, on je poput Michaela Schumachera iz Ferrarija, stvorio je ovu momčad oko sebe,” rekao je Albon dok je raspravljao o tome kako je bilo biti Verstappenov momčadski kolega za High Performance Podcast.

“Istina je zapravo da je bolid takav kakav jest, a on je vrlo brz, tako da ono što se na kraju događa je… On ima prilično jedinstven stil vožnje, nije tako lako držati korak s njim.”

“Svatko ima svoj stil vožnje, rekao bih da je moj stil vožnje malo uglađeniji, ali volim bolid koji ima dobar prednji dio, prilično oštar, prilično izravan. Max također, ali njegova razina oštrine i izravnosti potpuno je drugačija razina, oštar je do suza.”

“Da ljudima dam možda objašnjenje kako bi to izgledalo, ako povećate osjetljivost [miša na računalu] do maksimuma i pomaknete taj miš i on samo juri po zaslonu posvuda, to je otprilike to kakav je osjećaj. Postane toliko oštro da vas čini pomalo napetim.”

“Ono što se na kraju dogodilo je da, posebno tijekom moje godine [2020.], počneš malo zaostajati, ali ne puno, a onda kako sezona odmiče, Max želi jači prednji dio bolida, želi da njegov bolid bude oštriji i oštriji.”

“Kako bolid postaje sve oštriji i oštriji, on ide sve brže i brže, a da biste ga sustigli, morate početi preuzimati malo više rizika. Možda zaostajete nekoliko desetinki u jednoj sesiji, onda pokušate još malo i onda se dogodi ‘OK, izletio sam, sudario sam se’, i morate ponovno krenuti.”

“Onda ste izgubili malo samopouzdanja, potrebno je malo više vremena, taj zaostatak malo raste, i sljedeći put kad pokušate izaći na stazu i odraditi posao, imate još jedno okretanje ili nešto, stvari postaju sve gore i izmiču kontroli. Svaki put kad bolid postaje oštriji i oštriji, vi počinjete biti napetiji.”

“To je kao u svakom sportu, ako počneš ne biti u tom fluidnom stanju i moraš stvarno razmišljati o tome, i svaki put kad uđeš u zavoj ne znaš kako će reagirati, nemaš tu vrstu samopouzdanja… To je čisto povjerenje u bolid, fluidnost. To ne funkcionira, nikad ne funkcionira.”

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!