Nakon što su na predstavljanju otkrili tek novu kombinaciju boja i sponzore, Williams je danas prvi puta pokazao novi F1 bolid za 2023. imena FW45 uoči prvoga testa koji će danas odraditi na stazi Silverstone.
Novi Williams naslanja se na koncept svoga prethodnika koji je tijekom sezone doživio temeljiti redizajn i slijedio koncept bočnih stranica sličan onom na Red Bullu RB18, ali su ga upotpunili i nekim drugim elementima s ostalih bolida, donosi MAXf1.net.
Ovogodišnji FW45 evolucija je prethodnika, uz obavezne promjene koje se odnose na 15 mm više bočne rubove podnice, ali puno je truda uloženo kako bi bolid bolje funkcionirao na stazama s visokim downforce zahtjevima.
Prošlogodišnji Williams najbolje je funkcionirao na stazama na kojima je bila potrebna velika brzina na pravcu i na kojima se nije koristio maksimalan downforce poput Spa i Monze, ali ove godine cilj je biti konkurentniji u širem spektru različitih aerodinamičkih konfiguracija i staza.
“Riječ je o evoluciji. Naravno, promjena pravila oko podnice diktiraju očite promjene, ali nakon toga je najlakše uočiti dorađeni paket bočnih stranica koji je evolucija prošlogodišnjega paketa koji smo predstavili na Silverstoneu,” rekao je šef performansi vozila Dave Robson.
“Ali tada smo bili ograničeni konfiguracijom radijatora tako da smo sad imali priliku raditi na tome i stvari posložiti nešto drukčije.”
Williams je prošle godine doživio pad u konkurentnosti te su završili posljednji u poretku s osam bodova što je dvije pozicije gori plasman nego 2021. kada su osvojili 23 boda, ali od toga su 20 bodova osvojili u Mađarskoj i Belgiji, u vrlo specifičnim okolnostima.
Momčad je zadržala Alexandera Albona, a Nicholasa Latifija zamijenit će debitant Logan Sargeant koji je prošle godine vozio na četiri slobodna treninga i na postsezonskom testu u Abu Dhabiju i koji će biti vrlo dobro pripremljen za svoju prvu F1 sezonu.