Formula 1 se vraća nakon četiri tjedna ljetne stanke na nizozemski Zandvoort na kojem aktualni svjetski prvak i vodeći vozač prvenstva Max Verstappen ima 100%-tni učinak, a osim pobjede na domaćoj utrci Nizozemac će pokušati izjednačiti i deset godina star rekord Sebastiana Vettela. Sve pratite ekskluzivno na Sport Klubu!
Vettel je 2013. slavio na posljednjih devet utrka prvenstva i pritom postavio novi rekord u broju uzastopnih pobjeda u sezoni, a Ascari je 1952./1953. također povezao devet pobjeda kroz dvije sezone, donosi MAXF1.net.
Verstappen u Nizozemskoj može izjednačiti te rekorde, ali nakon Nizozemske ostaje još devet utrka do kraja sezone u kojima Verstappen može doći do zapanjujuće brojke od 18 pobjeda zaredom ukoliko uspije pobijediti na svima.
Red Bull je pobijedio na svih 12 utrka ove sezone (Verstappen na 10) odnosno imaju 13 pobjeda u nizu računajući i posljednju utrku prošle sezone u Abu Dhabiju, a na posljednje 23 utrke Red Bull je pobijedio na 22.
Gledajući čitavu novu eru Formule 1 koja je počela prošle godine, Red Bull je pobijedio na 29 od 34 utrke (85.29%) dok je Verstappen pobijedio na 25 (73.53%).
Staza Zandvoort izgrađena je, kao i Silverstone, 1948. kada se nakon Drugoga svjetskog rata motorsport euforija širila Europom, a VN Nizozemske prvi se puta našla u F1 kalendaru 1952. kada je Alberto Ascari predvodio 1-2-3 pobjedu za Ferrari u godini osvajanja svoga prvog naslova prvaka.
Nizozemska je u svojoj F1 povijesti 30 puta bila dio kalendara, sve na stazi Zandvoort, a od 1952. do 1985. samo se triput nije vozilo u toj zemlji (1954., 1956. i 1957.). Nizozemska je sa svojih 30 utrka na 15. mjestu zemalja po broju održanih utrka, a na vrhu su Velika Britanija (73), Italija (71) i Monako (67).
Prva inačica staze, na kojoj se vozilo 17 utrka od 1952. do 1972., bila je duga 4193 metra, a na drugoj se vozilo šest utrka od 1973. do 1978. Promjene na drugoj inačici staze, koja je produljena na 4226 metara, odnose se na izbacivanje brze šikane Stalenveld i uvođenje sporije varijante Panoramabocht.
Godine 1979. staza je dodatno usporena šikanom iza zavoja Hodenvlak, a 1980. izbačen je zavoj Hodenvlak i zamijenjen šikanom Marlborobocht i na toj se inačici staze vozilo do dosad posljednje održane utrke 1985.
U odnosu na inačicu staze iz 1985. zavoji broj 3 i 14 (koji su dobili ime po bivšem direktoru staze Johnu Hugenholtzu i nizozemskom vozaču Arieu Luyendyku) sada su nagnuti i to za velikih 18 stupnjeva, dvostruko više od nagnutoga zavoja na Indianapolisu, kako bi se povećala brzina prolaska što će dovesti do većih opterećenja na gume.
Posljednji, 14. zavoj, prolazi se punim gasom uz bočno ubrzanje veće od 4g, a iako je zavoj dizajniran kako bi ga suvremeni F1 bolidi mogli proći punim gasom uz otvoreni DRS, FIA ipak nije htjela riskirati za prvo izdanje utrke na novoj stazi pa se DRS tada mogao aktivirati iza posljednjega zavoja.
Od drugoga izdanja utrke 2022. DRS se može koristiti uoči 14. zavoja nakon uspješnih testova u petak na slobodnom treningu.
Osim DRS zone na startno ciljnom pravcu, čija je točna detekcije uoči 13. zavoja, staza ima još jednu DRS zonu između zavoja 10 i 11, a njena točka detekcije nalazi se uoči 10. zavoja.
Dvije velike zone kočenja, na kojem će vozači usporavati intenzitetom većim od 5g, nalaze se uoči prvoga i 11. zavoja, na kraju dvaju DRS zona. Sedmi zavoj je još jedan od zavoja u kojem će vozači biti pod velikim bočnim opterećenjima (većim od 5g) pri više od 260 km/h, nakon čega slijede zavoji 8 i 9 u kojem su bočna ubrzanja također vrlo visoka.
Zbog svih tih čimbenika, a i činjenice da je to prva utrka na novoj konfiguraciji staze, Pirelli se za utrku 2021. odlučio za tri najtvrđe mješavine guma za suho (C1, C2 i C3) koje su na prvih 12 utrka sezone koristili samo tri puta (Portugal, Španjolska i Velika Britanija).
Staza se nalazi blizu pješčanih dina pokraj plaže pa vjetar ponekad nanosi pijesak na stazu što utječe na prianjanje što je problem s kojim se momčadi obično susreću na stazi u Bahrainu.
Više pročitajte ovdje.
Formulu 1 gledajte ekskluzivno na Sport Klubu!
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!