VN Miamija na SK – Prvi put u sprint izdanju!

Automoto 2. svi 202419:26 0 komentara
nordphotoxGmbHx xBratic via Guliver Images

Šesta utrka prvenstva u Miamiju prva je od tri ovogodišnje utrke u Sjedinjenim Američkim državama, ali ujedno i drugi uzastopni sprint vikend nakon Kine – donosimo pregled.

Formula 1 stiže u Miami nakon dvije utrke u Aziji (Japan i Kina), a Verstappen i Red Bull vode u oba poretka s četiri pobjede u prvih pet utrka.

Verstappen je ponovno favorit za pobjedu na stazi na kojoj je slavio u oba prethodna izdanja iako nikad nije startao s pole positiona.

Ferrari će proslaviti obljetnicu prisustva u američkom motorsportu s dvije nijanse plave boje dok će RB također imati poseban vizualni identitet u suradnji s glavnim sponzorima.

Vremenska prognoza za trkaći vikend u Miamiju pretežno je sunčana s temperaturama zraka do 28 Celzijevih stupnjeva, ali i s mogućnošću kratkotrajnih pljuskova u sva tri dana.

Šefovi Formule 1 su u travnju 2021. potvrdili da će Miami biti domaćin F1 utrke 2022. nakon nekoliko godina planiranja, a grad je osigurao ugovor s Formulom 1 na deset godina.

Staza je duljine 5.412 kilometara, slično kao i staza u Bahrainu s kojom dijeli i broj kruguva (57), ima 19 zavoja i tri DRS zone uz najveću brzinu veću od 330 km/h, a prolazi oko Hard Rock Stadiuma koji je sjedište NFL momčadi Miami Dolphinsa.

Iako je riječ o uličnoj stazi, postoje brojne promjene visine kao primjerice između zavoja 13 i 16, a sporoj šikani koju čine zavoji 14 i 15 prilazi se uzbrdo i nakon toga slijedi pad prema 16. zavoju koji vodi na dugi pravac.

Krug počinje sporim desnim zavojem nakon kojega slijedi period punoga gasa kroz drugi i treći zavoj uoči serije od srednje brza zavoja 4, 5, 6 i 7, a osmi zavoj je nešto manjega radijusa iz kojega je izlazna brzina ključna budući da slijedi najduži period punoga gasa i prva DRS zona.

Taj period traje od izlaska iz osmoga zavoja, uključuje blage zavoje devet i deset i tek nakon nešto više od kilometra slijedi kočenje za spori lijevi 11. zavoj i još pet prilično sporih uzastopnih zavoja, a nakon 16. zavoja slijedi kilometar dug pravac na kojem se nalazi druga DRS zona.

Pravac završava sa sporim lijevim zavojem broj 18, a krug završava s dva blaga zavoja kroz koje vozači punim gasom ubrzavaju prema kratkom startno ciljnom pravcu gdje je treća DRS zona.

O povijesti, karakteristikama staze, kao i o prijašnjim rezultatima čitajte više na MAXF1.net. A treninge, kvalifikacije, kao i utrku pratite na programu Sport Kluba!

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!