‘Ovo je najveća promjena u F1 od 2014.’

Automoto 7. velj 202217:58 > 17:59 0 komentara
DPPI Panoramic

Mercedesov šef razvoja pogonskih jedinica Hywel Thomas smatra da je promjena sastava goriva ove sezone najveća promjena u pravilima otkako je 2014. na snagu stupila hibridna turbo era.

Formula 1 ove sezone ulazi u novu eru s novim tehničkim pravilnikom za dizajn šasije, a iako je razvoj pogonskih jedinica zamrznut do kraja 2025. i tu je stupila promjena vezana uz sastav goriva koje sada mora imati 10% etanola, donosi MAXF1.net.

Novo gorivo, koje nosi oznaku E10, dio je nastojanja Formule 1 da bude ugljično neutralna do 2030. godine, a promjena sastava goriva dovela je i do promjene dizajna motora s unutarnjim izgaranjem, što je posljednja promjena koju proizvođači smiju napraviti do dolaska novih pogonskih jedinica 2026.

“Kao i svake sezone, razvijamo gorivo, riječ je o partnerstvu između nas i Petronasa kako bismo se pobrinuli da gorivo uživa s pogonskom jedinicom i pogonska jedinica uživa s gorivom,” rekao je Thomas u videu koji je Mercedes objavio na svojim društvenim mrežama.

“Prelazak na E10 gorivo ove sezone vjerojatno je najveća promjena pravila koju smo imali od 2014. tako da je bio veliki zadatak da prilagodimo dizajn motora, prvo jednoga cilindra pa svih šest, ne treba podcijeniti koliko je to posla.”

“Dosad smo morali imati 5.75% udjela bioloških komponenti goriva, a ove godine postotak se povećao na 10% i biološka komponenta točno je određena, morate koristiti etanol.”

“Promjena na etanol znači da će motor blago drukčije reagirati na gorivo. Tako da postoje područja performansi s kojima smo jako sretni, a postoje neka područja s kojima smo, iskreno, manje sretni.”

“Morali smo promijeniti gorivo, gdje smo mogli, i promijeniti komponente pogonske jedinice gdje smo mogli, kako bismo maksimizirali određene efekte na način koji smo htjeli i minimizirali efekte koje nismo htjeli.”

Mercedes je prošlu sezonu osmi puta zaredom osvojio konstruktorski naslov, a otkako se McLaren prošle godine vratio na njihove pogonske jedinice njima opskrbljuju 40% momčadi (Mercedes, McLaren, Aston Martin i Williams).

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!