Lewis Hamilton na današnji je dan 2020. uvjerljivo slavio u promjenjivim uvjetima na VN Turske i tri utrke prije kraja sezone osigurao sedmi naslov prvaka čime je izjednačio rekord Michaela Schumachera, a Sergio Perez u Racing Pointu i Sebastian Vettel u Ferrariju popunili su šokantno pobjedničko postolje u napetoj završnici.
Iako je vodio većinu utrke s pole positiona, Stroll je završio tek deveti jer je ušao drugi puta u boks po novi set intermediate guma, a Leclerc se na istoj strategiji probio do trećega mjesta kojega je ispustio u posljednjih nekoliko zavoja nakon neuspješnog pokušaja napada na drugoplasiranoga Pereza, što je iskoristio Vettel i osigurao prvo postolje od VN Meksika prošle godine, donosi MaxF1.net.
Hamilton je samo jednom ušao u boks po intermediate gume na kojima je odvozio više od 50 krugova i ostvario jednu od najboljih pobjeda ove sezone za sedmi naslov prvaka kojim je izjednačio rekord Michaela Schumachera.
Stroll je poveo s pole positiona ispred momčadskoga kolege Pereza, a Verstappen i Albon izgubili su nekoliko pozicija zbog lošega starta. Ocon je uoči prvoga zavoja bio treći, ali se izvrtio nakon kontakta s momčadskim kolegom Ricciardom koji je izbjegavao Hamiltona s unutarnje strane.
Bottas se također izvrtio pokušavajući izbjeći Ocona, a zatim se još jednom izvrtio u devetom zavoju u kontaktu s Oconom koji je morao u boks po nove gume zbog puknuća stražnje lijeve gume.
Vettel je sjajno startao te se probio do trećega mjesta nakon Hamiltonove pogreške koju je iskoristio i Verstappen, ali nije uspio prestići Vettela iako je bio brži.
Stroll je brzo izgradio prednost veću od pet sekundi ispred Pereza, a Leclerc je prvi prešao na intermediate gume u šestom krugu što su ubrzo učinili i svi ostali vozači. Verstappen i Albon najduže su ostali na punim kišnim gumama – Nizozemac je u boks ušao u 11. krugu, dva kruga iza Strolla i tri iza Hamiltona i Vettela, a Albon krug kasnije.
Verstappen se uspio vratiti ispred Vettela, ali je ostao iza Pereza dok je Stroll vodio s više od deset sekundi ispred momčadskoga kolege.
Giovinazzi je odustao već u 13. krugu, a dva kruga na stazi su bili uvjeti virtualnoga sigurnosnog automobila. Verstappen je nakon toga pritiskao Pereza u borbi za drugo mjesto, a Hamilton je pogriješio na kočenju za 12. zavoj i izgubio mjesto od Albona koji je ubrzo prestigao i Vettela.
Verstappen je pokušao prestići Pereza u 18. krugu nakon što je Meksikanac pogriješio u devetom zavoju, ali Nizozemac se izvrtio preko rubnika i pao iza Albona, Vettela i Hamiltona nakon čega je ušao u boks po novi set intermediate guma i vratio se na osmo mjesto.
Leclerc je u 30. krugu ušao u boks po novi set intermediate guma, baš kao i Raikkonen u Alfi, dva kruga kasnije njihov primjer slijedili su Ricciardo i Russell, a krug kasnije i Vettel, Sainz i Gasly.
Albon se izvrtio u 34. krugu u četvrtom zavoju i prepustio treće mjesto Hamiltonu nakon čega je i on ušao u boks, a Perez je sustizao Strolla prije nego je Stroll drugi puta ušao u boks u 36. krugu i vratio se na četvrto mjesto iza Verstappena.
Hamilton je ostao na stazi, kao i Perez kojega je sustigao u 37. krugu i prestigao ga uz pomoć DRS-a čije je korištenje omogućeno u 30. krugu, a nakon toga je ubrzo izgradio veliku prednost.
Vettel i Leclerc prestigli su Strolla u 39. krugu, a u iduća dva kruga Stroll je izgubio pozicije i od Albona i Sainza i pao na osmo mjesto.
Leclerc je u 40. krugu prestigao Vettela uz pomoć DRS-a, a Sainz je prestigao Albona u borbi za peto mjesto.
Iako su svi očekivali kišu u posljednjem krugu ona ipak nije pala, a Hamilton je odbio Mercedesov prijedlog da uđe u boks po novi set kišnih guma jer je imao dovoljno veliku prednost ispred Pereza da se vrati u vodstvo.
Hamilton je slavio s velikih 31.6 s prednosti ispred Pereza koji se uspio obraniti od Leclerca u posljednjem krugu, a Vettel je iskoristio Leclercovo blokiranje kotača u 12. zavoju i osvojio treće mjesto što mu je prvo postolje od VN Meksika 2019.
Sainz je završio peti za McLaren ispred Verstappena u Red Bullu koji je u završnici prestigao Albona, a osmi je bio Norris u McLarenu nakon što je prestigao Strolla nakon njegove pogreške u prvom zavoju.
Stroll je završio deveti iako je vodio 32 kruga, a deseti je bio Ricciardo u Renaultu ispred momčadskoga kolege Ocona.
Racing Point osvojio 20 bodova i preuzeo treće mjesto u poretku konstruktora s pet bodova više od McLarena, a peti Renault ima 18 bodova manje od Racing Pointa.
Ferrari je osvojio najviše bodova ove sezone (27) i približio se Renaultu na samo šest bodova.
Vozači AlphaTaurija završili su 12. i 13., a Bottas je imao utrku za zaborav na 14. mjestu u kojoj se čak pet puta izvrtio u skliskim uvjetima.
Raikkonen, Russell i Magnussen zauzeli su posljednja tri mjesta među vozačima koji su završili utrku, a odustali su Grosjean, Latifi i Giovinazzi.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!