Vinales za SK: Žao mi je Rossija,ali Quartararo je brži

Moto GP 30. tra 202017:33 > 17:36
Sporklub

Sportklub vam donosi ekskluzivan razgovor s vozačem Yamahe Maverickom Vinalesom s kojim su razgovarali Sportklubovi stručnjaci za motociklističke sportove Darin Janković i Tomislav Bešenić.

Maverick, dobro došao i puno hvala što si nam posvetio vrijeme, tako je lijepo imati te ovdje s nama. Reci nam molim te gdje si sada, što radiš, možeš li nam ukratko opisati svoju dnevnu rutinu tijekom ovog perioda korone?

MAVERICK VINALES:  Upravo sada sam u Andorri, moramo biti kod kuće, to je pravilo radi Covida 19. Možemo izlaziti iz kuće samo jedan sat svaka dva dana. Kako bilo, ja pokušavam puno trenirati ovdje kod kuće i raditi različite stvari.

Započnimo ovaj razgovor malo s poviješću. Zaista ne želim ići daleko u prošlost, ali ima nekoliko detalja iz tvoje rane karijere koji su vrlo zanimljivi i volio bi kada bi mogao podijeliti s nama svoja sjećanja. Pa vratimo se u prošlost u godinu 2009. Bio si u CEV prvenstvu 125 ccm, a tvoji su suparnici bili  Johan Zarco, Miguel Oliveira, Jonas Folger, Hiroki Ono, tvoj bratić Isaak Vinales, Alberto Moncayo… kako je bilo teško iskazati svoj talent s toliko talenata oko sebe?

MAVERICK VINALES: Da, bila je to visoka razina u to vrijeme u CEV-u i, kao što si rekao, nekada su na utrke dolazili vozači koji su već vozili svjetsko prvenstvo, na zadnje dvije utrke. Da, bilo je teško, bilo je teško pokazati svoj potencijal, ali bilo je i dobro jer sam imao mogućnost pokazati koliko sam bio jak u tom trenutku, a to mi je omogućilo da dobijem momčad za Svjetsko prvenstvo.

Skočimo sada u 2011. kada si bio dio momčadi Blusens by Paris Hilton, u to vrijeme ona je bila jedna od najpopularnijih žena na svijetu i biti blizu nje bilo je sigurno nešto posebno. To je bilo i pitanje naših gledatelja, kako je to izgledalo?

MAVERICK VINALES: Iskreno, bilo je vrlo normalno, jer kao vozač bio sam uvijek u svojoj prikolici i radio sam svoje stvari, fokusirao se na utrku… a bio sam i premlad… za mene je to bila normalna stvar.

A sada skočimo na godinu 2016., bila je to tvoja prva MotoGP godina, ostvario si svoje prvo MotoGP postolje i usprkos svemu odlučio si potpisati za Yamahu i biti uz Valentina Rossija. Koliko je teško, ili lako, bilo donijeti takvu odluku i kako danas gledaš na nju?

MAVERICK VINALES: Bilo je vrlo teško jer nisam imao, da tako kažem, sve što je potrebno da idem u Yamahu. Osjećao sam se vrlo jak na Suzukiju, u tom sam trenutku bio broj 1 u tvorničkoj momčadi, morao sam promijeniti tim, doći pokraj Valentina što nikada nije lako… Ali dobro je, to me je dovelo do pozicije u kojoj sam sada, i prilično sam sretan. Bio je to teži put jer je razina Yamahe bila u tom trenutku niža nego što smo očekivali po prošlim godinama, bilo je teško napraviti sjajan rezultat. Ali vjerovali smo Yamahi i sada smo potpisali još dvije godine s tvornicom. Mislim i vjerujem da se možemo boriti.

Kao što si rekao, Yamaha nije bila tako konkurentna kao što si mislio da će biti, ali moglo bi se reći da za 2020., nakon godina bez ozbiljne evolucije, imate novi M1. Da li si mogao osjetiti da je taj novi motocikl, s novim usisnikom za zrak, doista brži već prvi put kad si ga isprobao?

MAVERICK VINALES: Da, već kad sam ga prvi put isprobao osjećao sam se dobro na njemu. Taj motocikl je malo zahtjevniji za voziti, ali jednom kad shvatiš kako ga treba voziti, možeš biti jako brz. Tako da sam doista zadovoljan s poslom kojeg su odradili u Yamahi, posebno preko zime, uključujući i novi „holeshot device“, koji će nam puno pomoći na startu. Sad čekamo. Sigurno smo u veljači i ožujku bili spremni, ali sad tek trebamo vidjeti kako stojimo.

Prošle godine si se malo žalio da Yamaha na ulasku u zavoj i kočenju nije bila dovoljno dobra. Jesu li to promijenili s novim okvirom i novim motociklom? Da li je to sad bolje?

MAVERICK VINALES: Da, poboljšali su to malo. Ali treba to još malo poboljšati. U ovom periodu kad nema utrkivanja Yamaha može raditi na poboljšanju u tom području. I bilo bi jako lijepo kad bi to popravili do prve utrke 2020.

Zna se da si prije nego si potpisao ugovor s Yamahom imao ozbiljne razgovore s Ducatijem. Neki kažu kako je tvoj stil vožnje, dosta agresivan, možda i bolji za Ducati nego Yamahu. Slažeš li se s time?

MAVERICK VINALES: Može biti, nikad se ne zna. To je novi motocikl, nova momčad, naravno da ih jako cijenim jer sam razgovarao s Davideom Tardozzijem i Paolom, to su dvojica iz paddocka koji mi se sviđaju, ali u ovom trenutku moj je put Yamaha. Sada sam tu već tri godine i još nisam s Yamahom postigao ono što želim postići. Dakle moram raditi još jače i jako vjerujem u Yamahu.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Izgubili smo u ovom trenutku gotovo polovicu sezone, imaš li kakvu internu informaciju što se događa… danas smo dobili informaciju da se otkazuju još tri utrke, Sachsenring, Assen i Finska… dakle ne odgađaju, nego otkazuju… Kakve informacije imaš?

MAVERICK VINALES: Informacije koje trenutačno imam su da će u idealnom slučaju startati u kolovozu, ne znam još da li u Brnu ili Austriji… ali u kolovozu, to bi bila idealna situacija. I odraditi drugi dio prvenstva. Za mene to bi bilo savršeno. Što se tiče utrka, da do kraja imamo 10 ili 11 utrka, to bi bilo savršeno.

Imamo seriju kratkih pitanja za tebe. Koja ti je omiljena staza i zašto?

MAVERICK VINALES: Moja omiljena staza je Phillip Island, iako sam 2011. i 2012. pao u obje utrke, mislim da sam 2011. završio kao osmi…Ne znam zašto, čak i kad ne postignem rezultat koji očekujem to je staza koja je dobra. Volim cijeli vikend velike nagrade, jer je potpuno drugačiji. Lay-out staze je nevjerojatan, vrlo je brza, ima vrlo zaobljene zavoje što volim, morate voziti tečno… Tamo živimo u stanovima, iznajmimo kuću, nismo u hotelu ili prikolici, potpuno je drugačije. Taj vikend stvarno volim. Možemo biti na otoku, odmarati se, vrlo je lijepo…

Da nisi nogometaš što bi bio, čime bi se bavio?

MAVERICK VINALES: Mislim nogometaš. Igrao sam puno kada sam bio dječak. Imam i omiljeni klub, to je Chelsea, jer pratim Chelsea otkad sam imao 9 godina. Ne znam zašto, ali počeo sam pratiti Chelsea kada su tamo bili Ševčenko, Drogba… puno dobrih igrača… volim ih od tog vremena. Pa je onda i moj prijatelj Alvaro Morata također bio tamo. Zato navijam za njih.

Jesi li ikada bio u Hrvatskoj? Znaš li da smo imali svjetsko prvenstvo, da imamo MotoGP stazu, da smo imali veliku nagradu? To je tada bila VN Jugoslavije, u 80-im godinama? Staza se zove Grobnik.

MAVERICK VINALES: Ne, nikada, ali volio bih otići. Volim vidjeti nova mjesta. Nisam znao za Grobnik.

Idemo dalje. Da li bi se složio s time da je Yamaha, slično kao i Suzuki kojeg si ranije vozio, lakša za voziti nego Honda ili Ducati?

MAVERICK VINALES: Ja uvijek kažem da je lakše doći do određene točke, ali dostignuti onu iduću razinu je uvijek jako teško. Ovisno o stazi, motocikl ima svoju granicu i moraš pronaći nešto drugačije da bi prešao preko te granice. Naš motocikl je stvarno stabilan, ali kad nema dovoljno gripa, onda previše patimo. Vrijedi i obrnuto, kad gume dobro drže, naš motocikl radi stvarno dobro. Mislim da trebamo pronaći kompromis, tako da se motocikl lako i dobro vozi. Ove godine je motocikl malo kompliciraniji za voziti, ali bolji radi.

sportklub

Da, ako je kompliciraniji za voziti, pretpostavljam da je onda sličniji Hondi. Honda je zahtjevna za voziti, ali Marc Marquez zna izvući maksimum iz nje. Pretpostavljam da bi, ako je, kako kažeš, motocikl agresivniji, onda trebao i više odgovarati tvom stilu vožnje.

MAVERICK VINALES: Da, malo više odgovara. Mislim da je tajna u tome da se izvuče maksimum iz motocikla. Konačno, to je ono što Marc radi sa svojim motociklom. On dobro poznaje motocikl i uspijeva izvući maksimum, i to je ono što mi sad pokušavamo.

Znamo da bi Fabio Quartararo trebao iduće godine biti s tom u momčadi. Čini mi se da je njegov stil vožnje sličniji tvojem, nego što je to stil Valentina Rossija. Misliš da će te obojica zbog toga profitirati jer ćete vjerojatno davati slične informacije inženjerima?  I motocikl će vjerojatno biti razvijan na isti način za vas obojicu i na način koji ti se sviđa.   

MAVERICK VINALES: Mislim da je Yamaha odigrala dobar potez. Ako pogledate zadnji dio prošle sezone, Fabio i ja smo se konačno borili s Marcom na svakoj utrci. Mislim da je Yamaha učinila pravi potez. Iako mi je i malo žao jer sam nekoliko prošlih godina bio s Valentinom, sad će to biti četvrta godina. On je sjajan timski kolega. Ali mislim da će Fabio donijeti istu brzinu koju i ja imam i to će biti važno da se razvija motocikl na isti način.  Ako ćemo se boriti za prvo i drugo mjesto biti će to savršeno, i za nas i za Yamahu.

Želimo ti, kao prvo, da započneš sezonu što je to brže moguće, da budeš dobar koliko je to moguće, i da ostvariš svoj ciljeve s Yamahom. Mislim da znam što je to, da budeš još jednom svjetski prvak.

MAVERICK VINALES: Da, naravno. Mogu samo reći da ostanete doma na sigurnom. Ne znam kakva je situacija kod vas.

Manje, više nije tako dramatično kad govorimo o broju oboljelih i koji su umrli, kao što je to u Italiji i Španjolskoj. U Španjolskoj je ludo.

MAVERICK VINALES: Znam, kritično je, i stvarno nam je žao zbog toga, ali dijelimo sve to s ostatkom svijeta.

Ostajemo kod kuće, kao što to možeš vidjeti. Bešo u svom uredu, ja u svojoj dnevnoj sobi.  Želimo odraditi svoj posao što je bolje moguće i čekamo da se stvari raščiste.

MAVERICK VINALES: Bilo mi je zadovoljstvo razgovarati s obojicom. Nadam se da ću moći doći zbog svojih fanova. I molim vas, ostanite na sigurnom, to je najvažnije. Poštujte pravila u borbi s COVID-19 i nadam da će brzo proći vrijeme do utrkivanja. Treba mi to da se utrkujem.

U VIDEU (SKROZ GORE) POGLEDAJTE CIJELI PODCAST S VINALESOM