Max Verstappen pobjednik je VN Emilije Romagne nakon što je prestigao Lewisa Hamiltona na startu utrke, a svjetski prvak probio se do drugoga mjesta nakon što mu je prekid utrke omogućio da se vrati u krug s vodećima dok je Lando Norris osvojio treće mjesto za McLaren.
Vettel je morao startati iz boksa jer momčad nije završila posao na bolidu na startnom poretku, za razliku od Strolla čiji su bolid uspjeli popraviti nakon otkrivenoga problema na kočnicama, piše MAXF1.net.
Utrka je započela na mokroj stazi, a Gasly u AlphaTauriju, Ocon u Alpineu i Haasovi vozači Schumacher i Mazepin utrku su startali na punim kišnim gumama, a svi ostali su se odlučili za intermediate gume za manje vode na stazi.
Leclerc se izvrtio u krugu zagrijavanja u zavoju Acque Mineralli, ali se uspio vratiti na stazu i vratiti na četvrto mjesto prije prve linije sigurnosnoga automobila pa je izbjegao start iz boksa.
Verstappen je preuzeo vodstvo u prvom zavoju i prisilio Hamiltona preko žutih rubnika u trećem zavoju gdje je Britanac oštetio podnicu i prednje krilo na svom Mercedesu, a Leclerc je uspio prestići Pereza i zauzeti treće mjesto za Ferrari.
Latifi je izletio u zavoju Acque Mineralli, ali odustao je samo nekoliko stotina metara kasnije prije zavoja Variante Alta jer se neoprezno vratio na stazu kada ga je udario Mazepin u Haasu koji nije kriv za ovaj incident.
Na stazu je izašao sigurnosni automobil koji je na stazi ostao dok se staza ne očisti od brojnih krhotina, a povukao se na kraju šestoga kruga.
Ocon je ušao u boks zbog oštećenoga bolida, kao i Vettel kojem je momčad javila da ima problem s kočionim sustavom, a Schumacher se razbio na izlazu iz boksa i morao još jednom u boks po novom prednje krilo.
Nakon šest krugova Verstappen je vodio ispred Hamiltona i Leclerca, a iza njih su bili Perez, Ricciardo, Gasly, Norris, Sainz, Stroll i Bottas.
Norris je u osmom krugu prestigao Gaslyja koji je bio na punim kišnim gumama i probio se na šesto mjesto, a isto je učinio i Sainz koji je zauzeo sedmo mjesto dok se Gasly morao boriti sa Strollom da zadrži osmo mjesto.
Perez je u 12. krugu dobio 10 sekundi kazne jer je za vrijeme sigurnosnoga automobila izletio sa staze, izgubio dvije pozicije i onda ih vratio iako je za vrijeme sigurnosnoga automobila zabranjeno pretjecanje.
Gasly je nastavio gubiti pozicije na krivim gumama pa ga je momčad pozvala u boks u 15. krugu i stavila mu novi set intermediate guma nakon čega se vratio na 17. mjesto ispred dva Haasova vozača Mazepina i Schumachera.
McLaren je u 17. krugu zatražio Ricciarda da pusti Norrisa kako bi vidjeli njegovu brzinu u čistom zraku što je Ricciardo poslušao, a Norris je to iskoristio i izgradio osam sekundi prednosti u samo pet krugova.
Aston Martin je pozvao Vettela u boks kako bi mu stavili gume za suho (medium), a Nijemac je dobio kaznu od 10 sekundi mirovanja u boksu jer mu momčad nije pričvrstila kotače 5 minuta prije starta utrke koju je odradio u 24. krugu i vratio se na 17. mjesto s krugom zaostatka.
Tsunoda je također ušao u boks po gume za suho u 27. krugu, a Hamilton je u međuvremenu smanjio Verstappenovo vodstvo na manje od dvije sekunde.
Red Bull je prvi povukao potez u borbi za prvo mjesto i u 28. krugu pozvao Verstappena kako bi mu stavili gume za suhe uvjete, a Mercedes je Hamiltona pozvao krug kasnije koji se uz sporu promjenu guma od četiri sekunde vratio na drugo mjesto. Oba vozača dobila su nove setove medium guma.
Hamilton je žestoko pritiskao kako bi uhvatio Verstappena i u 32. krugu izletio sa staze u zavoju Tossa nakon čega je morao pronaći rikverc kako bi se vratio na stazu na sedmom mjestu, a nekoliko sekundi kasnije došlo je do sudara između Russella i Bottasa.
Russell je pokušao prestići Bottasa uoči prve zone kočenja, ali je dotaknuo travu s desne strane staze, izgubio kontrolu nad bolidom i iz utrke izbacio i sebe i Bottasa, nakon čega je na stazu izašao sigurnosni automobil.
Utrka je ubrzo prekinuta u 33. krugu jer je na stazi bilo previše krhotina kako bi se moglo nastaviti utrkivanje, a trenutni poredak je Verstappen, Leclerc, Norris, Perez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Hamilton, Tsunoda.
Utrka je nastavljena u 16:29, a Norris je na soft gumama odmah prestigao Leclerca u dvoboju za drugo mjesto dok se Tsunoda izvrtio i pao na 15. mjesto.
Perez se izvrtio u Villeneuve šikani u 38. krugu iako je uspio izbjeći oštećenje bolida, ali je pao na 14. mjesto dok je Hamilton prestigao Strolla u borbi za šesto mjesto.
Hamilton je u 42. krugu prestigao Ricciarda i preuzeo peto mjesto, odvozio najbrži krug utrke i krenuo sustizati Sainza kojega je sustigao u 49. krugu i prestigao u 50. krugu za četvrto mjesto.
Hamilton se u 55. krugu probio na treće mjesto prestigavši Leclerca uz pomoć DRS-a nakon što je Leclerc ostao bez DRS-a jer je izgubio priključak za Norrisom u McLarenu pa ga je Hamilton bez problema prestigao uoči kočenja za drugi zavoj.
Norris se dobro branio protiv Hamiltona nekoliko krugova, ali u 60. krugu Hamilton je ostao dovoljno blizu uoči izlaska na startno ciljni pravac i uz pomoć DRS-a ga uspio prestići s vanjske strane drugoga zavoja.
U tom trenutku Hamilton je bio 20 sekundi iza Verstappena i odmah mu oteo najbrži krug utrke s krugom 1:17.7, a Vettel je morao odustati u 62. krugu zbog problema s mjenjačem.
Verstappen je pobijedio s 22 sekunde prednosti ispred Hamiltona koji se probio do drugoga mjesta nakon što mu je prekid utrke omogućio da se vrati u krug s vodećima, a svjetski prvak odvozio je najbrži krug i s tim dodatnim bodom zadržao vodstvo u poretku vozača.
Norris je završio treći za McLaren što mu je drugo postolje u Formuli 1 nakon VN Austrije 2020. i prvo za McLaren nakon VN Italije 2020., a Leclerc je završio četvrti za Ferrari ispred momčadskoga kolege Sainza.
Ricciardo je završio šesti u drugom McLarenu nakon što je ranije pustio momčadskoga kolegu Norrisa u 17. krugu što se pokazao kao ključan potez u McLarenovom osvajanju postolja, a Stroll je bio sedmi za Aston Martin, samo 0.7 sekundi iza Ricciarda.
Gasly je završio osmi za AlphaTauri, 0.9 sekundi iza Strolla i momčadi donio prve bodove ove sezone kao i Raikkonen koji je devetim mjestom osvojio dva boda za Alfa Romeo.
Ocon je osvojio posljednji bod na današnjoj utrci za Alpine, čime je momčad osvojila prvi bod ove sezone, a njegov momčadski kolega Alonso završio je 11. s 0.9 sekundi zaostatka.
Iduća utrka vozi se za dva tjedna u Portugalu.