Novi F1 bolidi za 2022. vrlo će brzo doći na razinu svojih prethodnika unatoč novom tehničkom pravilniku i novim 18-inčnim gumama koje će ove godine zamijeniti 13-inčne, smatra talijanski proizvođač guma Pirelli.
Nakon postsezonskoga testa 18-inčnih guma u Abu Dhabiju, na kojem su momčadi koristile stare bolide prilagođene novim gumama, Pirelli je dobio dodatne informacije o ponašanju nove generacije guma iako one još nisu testirane na novim bolidima koji će biti značajno drukčiji od prethodnika.
Nove 18-inčne gume imat će istu širinu kao i dosad (305 mm za prednje i 405 mm za stražnje gume), ali će imati 6 cm veći promjer koji će narasti sa 660 na 720 mm.
Najvažnija promjena je smanjenje bočnoga zida gume koji sada podsjeća na niskoprofilne gume koje se godinama koriste na sportskim automobilima, a novi profil promijenit će ponašanje bolida na stazi koji će biti precizniji prilikom promjene smjera.
Komentari vozača bili su uglavnom pozitivni i nove gume trebalo bi se moći jače pritiskati uz manje pregrijavanja, a uz nova pravila vezana uz aerodinamiku to bi trebalo donijeti bolje utrkivanje.
“Što se tiče potrošnje, teško je predvidjeti jer su svi koristili stare bolide pa ćemo morati još malo pričekati da vidimo prave performanse novih bolida za 2022.,” rekao je Pirellijev F1 šef Mario Isola.
“Imamo simulacije od momčadi, a te nam simulacije govore da novi bolidi nisu puno sporiji od prošlogodišnjih. U početku smo govorili o više od tri sekunde razlike, a sad je više pola sekunde do sekundu.”
“Ako startaju s jednom sekundom zaostatka to znači da će tijekom sezone vjerojatno ostvariti razinu performansi koju smo imali 2021.”
“Što se tiče testiranja prošle sezone, rekao bih da smo potvrdili da novi proizvod ima karakteristike koje smo spomenuli, dakle manje pregrijavanja, što će vozačima omogućiti da jače pritišću.”