Oliver Bearman drugi je najmlađi vozač nove F1 sezone 2025. koji iza sebe ima tri utrke u dvije različite momčadi, a iako je već sad vozač Haasa sasvim je jasno da Ferrari u njega polaže velike nade za budućnost – može li ih mladi Britanac opravdati već ove sezone?
Oliver James Bearman rođen je u široj okolici Londona, ali je odrastao u Chelmsfordu, u pokrajini Essex na jugoistoku Engleske, gdje je pohađao gimnaziju Kralja Edwarda VI koju je napustio sa 16. godina kako bi se pridružio Ferrarijevoj vozačkoj akademiji u Modeni, donosi MAXF1.net.
Otac David je osnivač osiguravajuće kompanije Aventum Group što je olakšalo financiranje njegove trkaće karijere koju je započeo 2013. s osam godina u kartingu kojim se bavio do 2020. godine.
Godine 2020., kada je Bearman imao 15 godina, debitirao je u juniorskim formulama i odradio punu sezonu u njemačkoj (ADAC) Formuli 4 s njemačkom momčadi US Racing u kojoj završava sedmi u poretku s jednom pobjedom na Hockenheimu i ukupno tri postolja, a odvozio je i osam utrka u talijanskoj F4 s istom momčadi i također jednom pobijedio, na Vallelungi.
Britanac je i 2021. godine ostao u istim prvenstvima, ali je promijenio momčad i prešao u nizozemski Van Amersfoort Racing s kojim je osvojio naslove prvaka i u talijanskoj i njemačkoj Formuli 4.
Naslove je osvojio prilično uvjerljivo, posebno u talijanskoj F4 gdje je pobijedio 11 puta u 21 utrci (ukupno 15 postolja) i osvojio naslov sa 121 bodom prednosti, a u njemačkoj F4 slavio je šest puta u 18 utrka i ukupno 11 puta bio na postolju.
Njegov meteorski uspon rezultirao je prelaskom u Formulu 3 2022. godine s momčadi Prema Racing iako uoči početka sezone nije navršio ni 17 godina, ali to ga nije spriječilo da se impresivnom zrelošću i brzinom bori za naslov prvaka, s osam postolja u 18 utrka. Te godine postao je i član Ferrarijeve vozačke akademije.
Jedinu pobjedu ostvario je na sprint utrci na Spa Francorchampsu nakon starta s petoga mjesta, a u napetoj završnici u Monzi završio je kao treći u prvenstvu, samo pet bodova iza prvaka Victora Martinsa.
Idući logičan korak za Bearmana bila je Formula 2, također s momčadi Prema Racing, a iako nije navršio ni 18 godina u prva četiri vikenda prvenstva uspio je ostvariti prvi pole position i dvostruku pobjedu (sprint i glavna utrka) na zahtjevnoj uličnoj stazi u Azerbajdžanu, tjedan dana prije 18. rođendana.
Do kraja sezone slavio je i na glavnim utrkama u Barceloni i Monzi i završio šesti u poretku, drugi najbolji od debitanata iza Martinsa na petom mjestu. Te godine nastupio je i na slobodnim treninzima za Haas u Formuli 1 u Meksiku i Abu Dhabiju i vozio na postsezonskom testu za istu momčad u Abu Dhabiju na kojem je odvozio 110 krugova.
Sezonu 2024. Bearman je nastavio u Formuli 2 s istom momčadi, ali FIA je uvela novu generaciju bolida s kojom se Prema Racing dosta mučio pa su se i Bearman i Andrea Kimi Antonelli borili izvući maksimum.
Nakon što je u petak izborio pole position na drugoj rundi prvenstva u Saudijskoj Arabiji, Bearman je neočekivano dobio poziv iz Ferrarijeve momčadi uoči trećega slobodnog treninga u subotu da zamijeni Carlosa Sainza koji je morao hitno operirati slijepo crijevo.
Mladi Britanac je s tek tri nastupa u F1 bolidu Haasa prvi puta sjeo u Ferrari SF-24 i na trećem treningu bio deseti najbrži, 0.7 s iza drugoplasiranoga Leclerca, a u kvalifikacijama za 0.041 propustio ući u Q3 na 11. mjestu.
U utrci je pokazao zapanjujuću mirnoću i zrelost, na superbrzoj uličnoj stazi u Džedi koja ne oprašta pogreške i završio sedmi uz nekoliko odličnih pretjecanja, četiri mjesta iza momčadskoga kolege Leclerca.
Povratak u F2 prvenstvo nije bio jednostavan, ali Bearman je nastavljao osvajati bodove i ostvario tri pobjede na putu prema 12. mjestu u poretku iako nije vozio ni Saudijsku Arabiju ni Azerbajdžan gdje je pozvan kako bi zamijenio Magnussena u Haasu koji je odrađivao utrku suspenzije zbog 12 kaznenih bodova na superlicenci.
I tu utrku Bearman je odradio sjajno, na stazi na kojoj je briljirao 2022. u Formuli 2, te je opet bio u krugu osvajača bodova na 10. mjestu čime je postao prvi vozač u povijesti Formule 1 koji je bodove osvajao u prva dva nastupa s dvije različite momčadi.
Bearman je Magnussena mijenjao i u Brazilu jer se Danac nije osjećao dobro, ali u kišnim uvjetima napravio je nekoliko pogrešaka u prvom iskustvu vožnje F1 bolida po kiši. Svejedno je uspio završiti utrku na 12. mjestu, za razliku od puno iskusnijega momčadskog kolege Hulkenberga.
Impresivne vožnje u F1 i F2 osigurale su mu vozačko mjesto u Formuli 1 s Haasom koji ga već dobro poznaje budući da je za njih 2024. odvozio dvije utrke i još pet puta nastupao na slobodnim treninzima (Imola, Španjolska, Velika Britanija, Mađarska i Meksiko), a novi momčadski kolega bit će mu Esteban Ocon koji je također novi vozač u Haasu.
Formulu 1 pratite ekskluzivno na Sport Klubu.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!