
Oliver Bearman drugi je najmlađi vozač nove F1 sezone 2025. koji iza sebe ima tri utrke u dvije različite momčadi, a iako je već sad vozač Haasa sasvim je jasno da Ferrari u njega polaže velike nade za budućnost – može li ih mladi Britanac opravdati već ove sezone?
Oliver James Bearman rođen je u široj okolici Londona, ali je odrastao u Chelmsfordu, u pokrajini Essex na jugoistoku Engleske, gdje je pohađao gimnaziju Kralja Edwarda VI koju je napustio sa 16. godina kako bi se pridružio Ferrarijevoj vozačkoj akademiji u Modeni, donosi MAXF1.net.
Otac David je osnivač osiguravajuće kompanije Aventum Group što je olakšalo financiranje njegove trkaće karijere koju je započeo 2013. s osam godina u kartingu kojim se bavio do 2020. godine.
Godine 2020., kada je Bearman imao 15 godina, debitirao je u juniorskim formulama i odradio punu sezonu u njemačkoj (ADAC) Formuli 4 s njemačkom momčadi US Racing u kojoj završava sedmi u poretku s jednom pobjedom na Hockenheimu i ukupno tri postolja, a odvozio je i osam utrka u talijanskoj F4 s istom momčadi i također jednom pobijedio, na Vallelungi.
Britanac je i 2021. godine ostao u istim prvenstvima, ali je promijenio momčad i prešao u nizozemski Van Amersfoort Racing s kojim je osvojio naslove prvaka i u talijanskoj i njemačkoj Formuli 4.
Naslove je osvojio prilično uvjerljivo, posebno u talijanskoj F4 gdje je pobijedio 11 puta u 21 utrci (ukupno 15 postolja) i osvojio naslov sa 121 bodom prednosti, a u njemačkoj F4 slavio je šest puta u 18 utrka i ukupno 11 puta bio na postolju.
Njegov meteorski uspon rezultirao je prelaskom u Formulu 3 2022. godine s momčadi Prema Racing iako uoči početka sezone nije navršio ni 17 godina, ali to ga nije spriječilo da se impresivnom zrelošću i brzinom bori za naslov prvaka, s osam postolja u 18 utrka. Te godine postao je i član Ferrarijeve vozačke akademije.
Jedinu pobjedu ostvario je na sprint utrci na Spa Francorchampsu nakon starta s petoga mjesta, a u napetoj završnici u Monzi završio je kao treći u prvenstvu, samo pet bodova iza prvaka Victora Martinsa.
Idući logičan korak za Bearmana bila je Formula 2, također s momčadi Prema Racing, a iako nije navršio ni 18 godina u prva četiri vikenda prvenstva uspio je ostvariti prvi pole position i dvostruku pobjedu (sprint i glavna utrka) na zahtjevnoj uličnoj stazi u Azerbajdžanu, tjedan dana prije 18. rođendana.
Do kraja sezone slavio je i na glavnim utrkama u Barceloni i Monzi i završio šesti u poretku, drugi najbolji od debitanata iza Martinsa na petom mjestu. Te godine nastupio je i na slobodnim treninzima za Haas u Formuli 1 u Meksiku i Abu Dhabiju i vozio na postsezonskom testu za istu momčad u Abu Dhabiju na kojem je odvozio 110 krugova.
Sezonu 2024. Bearman je nastavio u Formuli 2 s istom momčadi, ali FIA je uvela novu generaciju bolida s kojom se Prema Racing dosta mučio pa su se i Bearman i Andrea Kimi Antonelli borili izvući maksimum.
Nakon što je u petak izborio pole position na drugoj rundi prvenstva u Saudijskoj Arabiji, Bearman je neočekivano dobio poziv iz Ferrarijeve momčadi uoči trećega slobodnog treninga u subotu da zamijeni Carlosa Sainza koji je morao hitno operirati slijepo crijevo.
Mladi Britanac je s tek tri nastupa u F1 bolidu Haasa prvi puta sjeo u Ferrari SF-24 i na trećem treningu bio deseti najbrži, 0.7 s iza drugoplasiranoga Leclerca, a u kvalifikacijama za 0.041 propustio ući u Q3 na 11. mjestu.
U utrci je pokazao zapanjujuću mirnoću i zrelost, na superbrzoj uličnoj stazi u Džedi koja ne oprašta pogreške i završio sedmi uz nekoliko odličnih pretjecanja, četiri mjesta iza momčadskoga kolege Leclerca.
Povratak u F2 prvenstvo nije bio jednostavan, ali Bearman je nastavljao osvajati bodove i ostvario tri pobjede na putu prema 12. mjestu u poretku iako nije vozio ni Saudijsku Arabiju ni Azerbajdžan gdje je pozvan kako bi zamijenio Magnussena u Haasu koji je odrađivao utrku suspenzije zbog 12 kaznenih bodova na superlicenci.
I tu utrku Bearman je odradio sjajno, na stazi na kojoj je briljirao 2022. u Formuli 2, te je opet bio u krugu osvajača bodova na 10. mjestu čime je postao prvi vozač u povijesti Formule 1 koji je bodove osvajao u prva dva nastupa s dvije različite momčadi.
Bearman je Magnussena mijenjao i u Brazilu jer se Danac nije osjećao dobro, ali u kišnim uvjetima napravio je nekoliko pogrešaka u prvom iskustvu vožnje F1 bolida po kiši. Svejedno je uspio završiti utrku na 12. mjestu, za razliku od puno iskusnijega momčadskog kolege Hulkenberga.
Impresivne vožnje u F1 i F2 osigurale su mu vozačko mjesto u Formuli 1 s Haasom koji ga već dobro poznaje budući da je za njih 2024. odvozio dvije utrke i još pet puta nastupao na slobodnim treninzima (Imola, Španjolska, Velika Britanija, Mađarska i Meksiko), a novi momčadski kolega bit će mu Esteban Ocon koji je također novi vozač u Haasu.
Formulu 1 pratite ekskluzivno na Sport Klubu.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!