
Posljednja utrka trostrukoga programa u tri tjedna vozi se u Saudijskoj Arabiji na brzoj uličnoj stazi u Džedi na kojoj je Red Bull dominirao prošle godine, a ove sezone vrlo je izgledno da će dominirati McLaren koji je pokazao najbolju formu na dosadašnje četiri utrke – može li Lando Norris obraniti četiri boda prednosti ispred Oscara Piastrija koji je u sjajnoj formi nakon dvije pobjede u Kini i Bahrainu?
Stazu Jeddah Corniche Circuit nova je staza u F1 kalendaru od 2021. i dizajnirana je da bude najbrža ulična staza u povijesti ovoga sporta, a smještena je u regiji Corniche, 30 km dugom obalnom području drevnoga arapskoga grada Džede, donosi MAXF1.net.
Dizajnirala ju je kompanija Tilke, koju je utemeljio poznati dizajner F1 staza Herman Tilke, a koja je koristila satelitske snimke kako bi razmotrili koje bi dijelove mogli koristiti za novu, izuzetno brzu stazu.
Staza je treća najduža u kalendaru (6174 m) iza Spa Francorchampsa (7004 m) i Las Vegasa (6201 m), a prema simulacijama je trebala biti druga najbrža staza (prosjek oko 252 km/h), sporija tek od najbrže staze u kalendaru Monze (najbrži krug u kvalifikacijama 2021. vožen je prosječnom brzinom od 262.1 km/h) i brža od izuzetno brzoga Silverstonea (najbrži kvalifikacijski krug 2021. vožen je prosječnom brzinom od 246.5 km/h).
Simulacije su se pokazale prilično točnima jer je Hamilton u kvalifikacijama 2021. vozio prosječnom brzinom od 253.984 km/h što je sporije samo od Monze (najbrži kvalifikacijski krug 2021. Bottas je vozio prosječnom brzinom od 262.143 km/h).
Izuzetno brza staza sastoji se od 27 zavoja, najviše od svih staza u kalendaru, i čak tri DRS zone koje bi trebale olakšati pretjecanja, a jedan od najzahtjevnijih zavoja je zavoj broj 13, dugi lijevi zavoj nagnut pod kutem od 12 stupnjeva koji će jako opteretiti desne gume.
Noćni termin drugoga treninga, kvalifikacija i utrke znači da su uvjeti u tim ključnim sesijama znatno drukčiji nego na dva slobodna treninga koji se voze preko dana.
S obzirom da je staza dovršena u posljednjim trenucima, vozači su u prvom izdanju iskusili prilično izazovne i skliske uvjete, ali u čišćenju staze pomogle su im i ostale trkaće serije koje će se također održati tijekom vikenda.
Prvi sektor staze ima najmanju prosječnu brzinu s prilično sporim prvim i drugim zavojem, a nakon toga slijede srednje brzi zavoji 4,6,7,8 i 10 dok se zavoji 3, 5, 9, 11 i 12 prolaze punim gasom.
Drugi sektor započinje brzim nagnutim zavojem broj 13, a nakon toga će vozači jedva puštati nogu s gasa sve do kraja sektora odnosno zavoja 22 s kojim počinje treći sektor i završava prva DRS zona.
Nakon kočenja za 22. zavoj opet slijedi dugi period punoga gasa sve do posljednjega zavoja broj 27, a prije njega završava druga DRS zona i nakon toga slijedi izlazak na startno ciljni pravac na kojem je treća DRS zona.
Za razliku od prve četiri utrke ove sezone, za koje je Pirelli pripremio isti odabir mješavina kao i za prošlogodišnja izdanja tih utrka, za VN Saudijske Arabije odlučili su donijeti stupanj mekše gume.
Prošle godine samo je Bottas u Sauberu išao dvaput u boks, a većina vozača utrku je startala na medium gumama i dovršila ju dužom dionicom (prosječno 40 krugova) na hardu na kojem je odvoženo 67% svih krugova u utrci (medium 26%, soft 7%).
Mekše mješavine guma trebale bi povećati šanse da će se ove godine ići dvaput u boks, što će povećati strateške varijacije i zanimljivost utrke.
Više pročitajte OVDJE.
Formulu 1 ekskluzivno pratite na kanalima Sport Kluba.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!