Samo nas dva dana dijele od početka nove F1 sezone 2022. kada je na rasporedu prvi slobodni trening za VN Bahraina. Cijelu sezonu Formule 1 pratite na kanalima Sport Kluba.
Bahrain International Circuit je staza nastala usred pustinje, ali zato pruža sjajne uvjete za utrkivanje i suvremenu infrastrukturu. Dizajnirao ju je Hermann Tilke, ali joj zbog pustinjskog okruženja nedostaje posebnosti i autentičnosti. Zbog neizbježnih vrućina, publika mora biti smještena na nekoj od tribina zbog čega je mnogo dijelova pusto i tiho, ako izuzmemo buku motora. Doduše, od 2014. ni ona nije što je nekad bila, donosi MAXF1.net.
Velike, asfaltirane izletne zone praštaju greške, dok je problem s pijeskom koji vjetar nanosi na stazu prisutan od početka, unatoč naporima organizatora da nanošenjem ljepila oko staze spriječe tu pojavu.
Utrka 2011. otkazana je zbog političkih razloga, a stazu su u početku prozvali ‘parkiralištem trgovačkog centra s čunjevima’.
I dok je takav opis pomalo grub, treba naglasiti velik broj nezanimljivih utrka kroz njenu povijest.
Produljenje staze 2010. samo je povećalo vrijeme kruga, ali ne i zanimljivost same utrke pa su se organizatori 2012. odlučili vratiti konfiguraciji koja je bila aktualna od 2004. do 2009.
Pretjecanja nisu prečesta, a najčešće se događaju u prvom zavoju kojem prethodi dugi ravni dio (uobičajena značajka Tilkeovih staza), u četvrtom zavoju gdje vozač prestignut na početku kruga ima priliku za protunapad ili u zavoju 11 nakon kojeg slijedi duži ravni dio.
Staza ima srednje downforce zahtjeve zbog tri duga pravca od kojih je najduža startno ciljna ravnina, gume se troše nešto više od prosjeka, a zbog visokih temperatura i pijeska opterećeni su i motori koji moraju biti opremljeni posebnim filterima zraka. Također, kočnice su uz Kanadu i Monzu najopterećenije u kalendaru. Tako su stabilnost bolida na kočenju i dobra trakcija u brojnim sporim zavojima najvažnije karakteristike prilikom podešavanja bolida.
Iako su u Bahrainu temperature tradicionalno visoke, zbog manjka vlage u zraku uvjeti su daleko lakši nego primjerice u Maleziji.
Od 2014. termin VN Bahraina pomaknut je kako bismo uživali u noćnoj utrci. Time su temperature za vrijeme kvalifikacija i utrke postale znatno niže, što je vozačima donekle olakšalo utrkivanje, a ujedno i smanjilo opterećenja na gume, kočnice i ostale komponente bolida.
Također, zbog vremenskih uvjeta, drugi slobodni trening jedini je zaista relevantan jer vozači i momčadi za vrijeme njegova trajanja mogu iskusiti uvjete kakve ih očekuju u kvalifikacijama i u utrci.
Više pročitajte ovdje.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!