Formula 1 objavila je da su produljili ugovor sa stazom Circuit de Barcelona – Catalunya koja je domaćin Formule 1 od 1991., a novi ugovor jamči joj poziciju u F1 kalendaru do 2026.
Catalunya je stalno odredište F1 kalendara od 1991. kada je prvi puta bila domaćin VN Španjolske, a njezina gradnja poklapa se i s tada nadolazećim Olimpijskim Igrama 1992. u Barceloni pa je staza poslužila i kao početak i kraj biciklističke utrke, piše MaxF1.net.
Iako utrke na stazi pokraj Barcelone nikad nisu bile među najuzbudljivijima u kalendaru, utrka je ostala kao dio stalne postave čak i u godini 2020. koju je obilježila pandemija koronavirusa, a vodstvo Formule 1 potvrdilo je da će ostati dio kalendara najmanje do 2026.
“Želimo zahvaliti promotorima i vlastima za njihov angažman i potporu i veselimo se nastaviti graditi naš odnos u godinama koje dolaze,” stoji u priopćenju iz Formule 1.
“Oduševljeni smo objaviti novi ugovor s Circuit de Barcelona-Catalunya,” dodao je CEO Formule 1 Stefano Domenicali.
“Želim zahvaliti promotorima i vlastima za entuzijazam i posvećenost držanju Formule 1 u Barceloni, s poboljšanjima koja će napraviti na stazi, nastavljajući dugu zajedničku povijest.”
“Momčadi i vozači uvijek se vesele utrkivanju na stazi i posjeti Barceloni, a španjolski navijači nastavit će gledati svoje nacionalne heroje, Fernanda Alonsa i Carlosa Sainza.”
“Podržavamo obnovu ugovora, koji uključuje međusobnu predanost kako bismo pretvorili stazu u model i svjetski standard održivosti,” dodao je Roger Torreent, katalonski ministar poslovanja i rada i predsjednik staze.
“Želimo biti staza koja je pokazatelj zelene transformacije i prilagodbe infrastrukture zahtjevima klimatskih potreba.”
Predsezonska testiranja uoči nove F1 sezone 2022. trebala bi se tradicionalno održati u Barceloni s početkom 21.2., a nastavit će se u Bahrainu početkom ožujka.
O stazi Circuit de Barcelona – Catalunya
Staza nije previše popularna, ponajviše zbog malog broja pretjecanja i nezanimljivih utrka, što je posljedica njezine konfiguracije s puno brzih zavoja, kao i činjenice da momčadi na njoj najviše testiraju i jako ju dobro poznaju.
Barcelona je redovita postaja zimskih testiranja. Momčadi posljednjih godina najviše vremena provode upravo na ovoj stazi, zbog čega momčadi na utrku dolaze potpuno spremni, s detaljno razrađenim postavkama bolida. Ipak, razlike u temperaturi između veljače i svibnja zahtjevaju određene korekcije na postavkama.
Koji god razlog tome bio, utrke su često vrlo nezanimljive – 1999. bili smo svjedoci tek jednom pretjecanju tijekom cijele utrke (prema nekim statistikama ‘čak’ četiri!) dok je 2011. prvi puta u posljednjih 11 godina pobijedio bolid koji nije krenuo s najbolje startne pozicije. Doduše, pobjedio je Sebastian Vettel koji je krenuo drugi.
Uvođenje KERS-a i DRS-a donekle je poboljšalo situaciju po pitanju pretjecanja, a prvi je zavoj najprikladnije mjesto ukoliko vozač koji želi napasti uspije dobro odvoziti posljednjih nekoliko zavoja. Druga je prilika deseti zavoj nakon kojeg slijedi vrlo spori lijevi zavoj. On je promijenjen 2004. kada je postao oštriji, dok istovremeno nudi dosta prostora na izlazu.
Staza je izmijenjena i 2007. kada je umjesto brzog pretposljednjeg zavoja ubačena vrlo spora šikana, kako bi bolidi bili bliže pri izlasku na startno ciljnu ravninu i time se omogućilo lakše pretjecanje. Ta je konfiguracija aktualna i danas.
To se nije pokazalo posebno uspješnim jer su pretjecanja podjednako rijetka, a staza je izgubila vrlo atraktivnu sekvencu od dva brza desna zavoja koje su bolidi prolazili gotovo punim gasom.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!